Tyhmä kysymys välikausi vaatteista.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Moore
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Moore

Jäsen
09.03.2012
31
0
6
Kun mä en ole tähän päivään mennessä ymmärtänyt, mitä se tarkoittaa?
Meillä lapset kulkee talvipakkasilla toppahaalarissa jonka alla on villavaatteet. Keväällä siirrytään villavaatteiden sijasta normi huppariin ja gollegehousuihin. Kun aurinko kunnolla alkaa lämmittää, haalarin alle laitetaan vain t-paita ja legginssit. Ja seuraava vaihe onkin sitten ilman haalaria, hupparissa ja gollegehousuissa.

Olenko mä jotenkin outo?

Ei ne mitään tarkoita, kunhan nyt vaan pätee sanoilla kun ei ole muuta vertailukelpoista asiaa elämässään. Lapsia eivät uskalla vertailla kun jollain vois oikeasti olla nätti lapsi ja viisas, tyypillisesti ovat oppimisvaikeuksisia penikoita joilla on paha päävika.

No keväällä tuon ymmärrän, kevään vk-vaate aika on minusta aika lyhyt. Mutta sitten syksy on kyllä pitkä aika. Mitä teillä käytetään syksyllä, kun ei collegehousuissa tarkene/on sen verran kosteeta ettei ole hyvät päällä?

Syksyllä ollaan menty samanlailla kun keväällä. Kurikset ja sinne alle mitä ikinä tarvitseekaan. Tosin meidän lapset on vielä niin pieniä, että mistäpä mä mitään tietäisin. Tähän asti pärjätty näin :)

En tiedä oletko outo, mutta kyllä se on vähän outoa, että lapset kulkee keväällä toppahaalareissa.

Mä en ymmärrä, että miksi pihtaamaan lasten vaatetuksen suhteen? Vai käytätkö sä itsekin keväällä (siis huhti-toukokuussakin) toppatakkia, jonka alla sulla on vaan toppi? Mahtaa olla hassu näky.

Itseasiassa nyt kun asiaa mietin.. On meillä melkonen kasa kaikenmaailman fleece vaatteita, verkkarihousuja, tuulitakkeja yms yms. Onks ne sit just niitä välikausivaatteita? Koskaan en oo kevättä varten ostanu mitään haalaria tai muutakaan ihan pelkästään kevättä ajatellen.

En mä pihtaa lasten vaatteissa, mutta ihan tosi, en oo vaan kokenu tarpeelliseksi ostaa mitään haalaria erikseen keväälle.

En tiedä oletko outo, mutta kyllä se on vähän outoa, että lapset kulkee keväällä toppahaalareissa.

Mä en ymmärrä, että miksi pihtaamaan lasten vaatetuksen suhteen? Vai käytätkö sä itsekin keväällä (siis huhti-toukokuussakin) toppatakkia, jonka alla sulla on vaan toppi? Mahtaa olla hassu näky.

Itseasiassa käytän! Samaa takkia niin kauan kun takkia tarvii. Sit siirryn huppariin.
Ehkä mä sit oon hassu näky :D

Itseasiassa käytän! Samaa takkia niin kauan kun takkia tarvii. Sit siirryn huppariin.
Ehkä mä sit oon hassu näky :D

Mulla mielessä pyörii joku untsikka karvakauluksella...hei nainen...pitäiskö ehkä pohtia vähän enempi itseensä panostamista :D

Meinaan, että eikö ois ihan kivakin, kun ois semmoinen kevyempi kevättakki jonka vois viileämmillä säillä vetäistä päälle...eikä tarttis heti hakea sitä toppatakkia :D

Ehkä ensi syksynä panostan omaan vaatekaappiin, kun oon saanut raskauksien aikana hankitut kilot tiputettua ;)

Ja itseasiassa mä jätän sen takin jo aika aikaisessa vaiheessa pois.
Mun tyyliin kuuluu musta huppari ja kaulahuivi :) Mä oon aina ollut (ja siitä syystä lapsetkin on) kerrospukeutujia. Ei sitä välttämättä tartte takkia, kun hupparin allekin voi pukea ohkasemman pitkähihasen. Huppari toimii mulla takkina.

Meillä ainaki lapset paistuis elävältä toppavaatteissa Huhtikuun lopulla kun on asteita +9 ja tuulee. Toppavaatteet on liian kuumat vaikkei alla ois yhtään mitään ja joku huppari taas on liian kylmä ja meidän lapset ulkoilee myös sateella, gollegehousut ja huppari ei kovin hyvin pelitä märällä kelillä.

kurikset on välikausivaatteet, aika kehnot sellaiset ainoana välikausivaatetuksena, mutta meneehän se noinkin jos pakko on.
huppari taas ei pidä kunnolla tuulta, joten tuulenpitävä takki ois kevätkeleillä mukavampi, sadetakkiako käytät lapsilla silloin jos kovaa tuulee?

Sanoit, ettet ole tuntenut tarvetta välikausihaalarille. Ei meilläkään haalareita osteta, mutta takki ja housut kuitenkin. Päällysvaatteet, ei college sellaisia. Jos teiltä kerran tuulitakkeja löytyy, kyllä ne välikausivaatteesta käyvät.

Yhteistyössä