Olen muka peruuttanut jonkun autoa päin, mitä tehdä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="hopsan";25844597]Missä sen tutkan sensori on? Mietin vaan, että kuinka herkästi se jää likakerroksen alle ja toimii väärin? Mulla kun ei semmoista ole koskaan ollut.[/QUOTE]

En tiiä kuinka tää kopioiminen onnistui...

Mutta sen takia mä en siihen juuri luota, koska en voi mennä takuuseen siitä, että lika ei vaikuttais siihen. Meillä pelkkä veden valuminen vaikuttaa siihen tai jos se on jäässä, niin se huutaa koko aika, kun peruuttaa. Eipä tuollaiseen vehkeeseen paljoo pysty ainakaan meillä luottamaan...

Mies (joka ylipäänsä mistään autoon liittyvästä tietää enemmän) kävi kans tutkimassa mun auton takapäätä eikä nähnyt mitään jälkeä edes siinä liassa.

Ja en tietenkään luota pelkkään tutkaan peruuttaessa, katsoin taakseni ja olen vahvasti sitä mieltä että että siellä takana oli n. metrin päässä lumikasa. Mitään autoa huomannut mutta en mä tiedä, mulla on pää ihan sekaisin ja ahistaa koko homma.

Eli jos tämän vastapuolen auton mahdolliset vauriot korvataan sinun autosi vakuutuksesta niin sinun ei siis tarvitse tässä vaiheessa maksaa mitään. Bonuksiin se vaikuttaa mutta se vaikutus on korjauskustannuksiin verrattuna hyvin pieni ja jakautuu vakuutusyhtiöstä riippuen esim kahdelle vuodelle. Vakuutustäti varmaan osaa vastata tähän paremmin. Suotta kuitenkaan bonusmenetyksiä pelkäät.
Jotta vastapuolen vauriot tulee korjattua teidän vakuutuksestanne, tulee vakuutustarkastajan tarkistaa hänen autonsa ja antaa siihen korjauslupa. Eli vastapuoli ei voi vain mennä ja korjauttaa ja laittaa laskua vakutuusyhtiöllesi.
Juuri siksi ettei sinun autossasi näy mitään jälkiä kehottaisin ottamaan yhteyttä siihen naiseen ja tapaamaan tänään. Vähintään tulisi ottaa jonkin ulkopuolisen läsnäollessa kuvat autostasi siinä kunnossa kuin se nyt on.
Ja sitten siitä poliisiasiasta.
Jos ette pääse asiasta sopimukseen niin edelleen korostan ettei sinun tehtäväsi ole tehdä asiasta rikosilmoitusta vaan vastapuolen. Siinä tapauksessa että asiaan alkaa liittyä häirintää, uhkailua tai kunnianloukkaus ( lue haukkumista, solvausta) on sinun asiasta tehdä rikosilmoitus. Jos vastapuoli tekee rikosilmoituksen, ei se silti tarkoita sitä että sinulle aiheutuu siitä seurauksia eikä sitä että sinun vakutuusyhtiösi joutuisi maksamaan vaurioista mitään. Vakutuusyhtiön korvauspäätökset eivät ole poliisin esitutkintaan sidottuja. Eli vaikka esitutkinnassa todettaisiin että olisit syyllinen ei vakuutusyhtiö välttämättä maksa ja toisinpäin.
Jos esitutkinnassa todettaisiin että ole syyllinen niin seuraus olisi kenties huomautus. Eli ei paniikkia, nyt vaan rohkeasti tapaamaan sitä naista. Usein tälläisissä tapauksissa osapuolet alkukiihkeyden jälkeen rauhoittuvat ja osaavat jo keskustella asiallisesti.

Kiitos konstulle tyhjentävästä vastauksesta!

Naisesta ei nyt ole kuulunut mitään tuon yhden soiton jälkeen, mies lähti töihin joku aika sitten että tänään ei kyllä mahdollista olisi tavatakaan (yksin/lasten kanssa uskaltais mennäkään, tiedä mikä hullu...)
Ja miehelle kans vielä kummastelin tuota että hänen pitää puhdistaa autonsa nähdäkseen onko siihen tullut jotain vaurioita... Kai kolhut/naarmut nyt heti näkyisi jos sellaisia olisi?!?

Miust tuntuu,jot tää soittaja on sellane onnen onkija,joka koittaa narrata rahaa ties kuinka monelt,ko on ensin itse kolhinut autonsa.Tiijä vaik on ite perruuttant siu autoo vaste,ja on olewmaski nii kiero jot yrittää omanki tyrimisesä muil maksattaa.Ilmota vaa soittajast polisille,heijä homma on tutkii ja pijä tiukast kiini,jot hää on perruuttantsiu autoo päin,jos sen autost tovellisuuves löytyy siu auton maalii,tahi muita merkkei siu autost.

• Tykkää
Reactions: pupeltaja
Vakuutan, että sen kyllä tuntee tai kuulee, jos autollaan johonkin osuu. Tai sitten on täytynyt soida sterot täysillä tai olla umpikuuro.

Jos kyse kohtalaisen uudesta autossa, jossa muoviset puskurit, niin niihin kyllä hyvinkin pienienergisestä kolhaisusta jälki jää.

Vakuutusyhtiötä varten pitää joka tapauksessa antaa tarkka selvitys siitä miten autot sijaitsivat toisiinsa nähden, mihin kohtaan vauriota tuli jne. eli siinähän se jo myös selviää oletko yleensä voinut kolaroida. Tosi asiatonta toiselta kyllä tuolla tavoin meuhkata ilman että on edes tarkistanut asiaa.

se nyt vielä jäi vaivaamaan että mitä jos tämä tyyppi vaan vie autonsa korjattavaksi ja mun vakuutusyhtiö ei laskuja kelpuuta?
tai jos tämä "silminnäkijä" onkin joku ko. naisen tuttava ja valehtelee? keksivät hyvän keinon korjauttaa auto jonkun muun kustannuksella ja sattumalta osuin paikalle?

ihan vainoharhaista joo mutta kaikkea tulee mieleen kun itseään esittelemättä tullaan linjoja pitkin päälle :(

mitäköhän mä sinne vakutusyhtiöönkin sit piirustelisin? Ehkä tää täti kertoo missä mun auto oli (en tosiaan niin tarkkaan muista) ja millainen hänen ylipäänsä on?

Nyt alkoi vähän naurattaakin kun tuli pikkukaupunkilaisen peräänajospektaakkeli mieleen.

Mihin asti muuten on aiheellista odottaa että nainen ottaa uudestaan yhteyttä?

No, hyvä että jo naurattaakin, loppujen lopuksi kaikki on hyvin, itsellesi ei ole käynyt kuinkaan eikä kukaan ole kuollut eikä loukkaantunut. Peltiä saa aina uutta ja teidän autossakaan ei ole vaurioita.
Vakuutusyhtiötä varten piirtäisit juuri sen mitä muistat eli paikan jossa autosi on ollut parkissa ja mihin suuntaan siitä olet peruuttanut ja mihin suuntaan lähtenut ajamaan. Ei muuta, ei tarvitse lähteä keksimään mitään.
Jos nyt olisi niin että tämä koko juttu olisi keksittyä vastapuolelta niin hakiessaan korvauksia aiheetta sinun vakuutusyhtiöltäsi voisi tulla kyseeseen vakuutuspetos. Siinä tapauksessa asianomistaja olisi vakuutusyhtiö, et sinä eikä se aiheuttaisi sinulle mitään seuraamuksia.
Jos sinun vakuutusyhtiösi kieltäytyisi maksamasta korvauksia, tulisi naisen ensisijaisesti valittaa asiasta vakuutuslautakuntaan. Siinäkään vaiheessa asia ei koskettaisi sinua. Mutta jos kärpäsestä tulisi sitten härkänen niin nainen voisi a) tehdä asiasta rikosilmoituksen ja vaatia asiasta esitutkinnan, juttu todennäköisesti päätettäisiin maininnnalla ei näyttöä rikoksesta tai esitutkinta rajoitettaisiin eli tutkintaa ei suoriteta, tai b) hakea siviilikanteena korvauksia. Mutta ei mennä niin pitkälle vielä, en usko että juttu etenee tästä kummemmaksi.
Odota ihan rauhassa, eiköhän nainen ota yhteyttä jos kokee sen tarpeelliseksi.

Tuskinpa kukaan muu on peruutellut, kuin sinä itse.

Ensinnäkin, jos se ois ollut joku muu niin senhän ois pitänyt jäädä autoonsa parkkipaikalle joko ennen tai jälkeen kolarin että ois nähnyt sun ajavan sitä sun autoa. (Miten se muuten ois osannut sanoa että naiskuski ja rekkari tämä ja tuo). Ja jos kolaroi jonkun autoa, eikä aio siitä ottaa vastuuta, niin ei silloin todellakaan jää paikalle ihmettelemään vaan lähtee hippulat vinkuen pois. Tai jos ei ole vielä ehtinyt kolaroida, niin miks ihmeessä se ois vahdannut sua autostaan ennen kolaria?

se on nähnyt poislähtiessään kun ap on tullut autosta ulos jä lähtenyt,tilanteella ollut silminnäkijöitä joten tekijä on pakosta joutunut jättämään viestilapun ja hätäpäissään laittanut ap:n rekkarin.

Eipä oo tätistä kuulunut mitään enää :/
En tiä kauanko se auton puhdistus kestää mutta luulis että ois jo valmis.
Turha alkaa enää ens viikolla soittelemaan, kerennyt miljoona kertaa jo sit siinä välissä kolhia itse autonsa.

Kyllä sen todellakin itsekin huomaisi, jos autollaan johonkin törmäisi. en todellakaan lähtisi sokeasti mitään maksamaan edes vakuutuksesta, menköön sitten vaikka poliisiasiaksi.

En ymmärrä miksi pelkäät kun joku huutaa. Huuda takaisin tai parempi kun sanoo rauhallisesti, että en kuuntele ennen kuin lopetat huutamisen. Eikä poliiseja tarvi pelätä. Eikä mistään tarvi syytä itselle ottaa jonkun tuntemattoman lapun perusteella, sen voi kirjottaa vaikka se toinen osapuoli itse.

Koska tilanne on noin epäselvä, tekisin ehkä itse rikosilmoituksen perättömästä ilmiannosta ja vaatisin että autot tutkitaan mikroskoopilla, löytyykö toisen auton maalipinnasta sinun autosi maalia.

[QUOTE="minn";25846043]Tuo on aika hyvä selitys, siis oikea kolaroija on kirjoittanut lappuun muina miehinä toisen paikalla olleen auton rekkarin.[/QUOTE]

No onkohan se edes katsonut että oikean värisen auton rekkarin pistää? Ootko kysynyt minkä värinen jälki siinä on. Jos olis vaikka hätäseen pistänyt vaan jonkun rekkarin?

Kiitos konstulle tyhjentävästä vastauksesta!

Naisesta ei nyt ole kuulunut mitään tuon yhden soiton jälkeen, mies lähti töihin joku aika sitten että tänään ei kyllä mahdollista olisi tavatakaan (yksin/lasten kanssa uskaltais mennäkään, tiedä mikä hullu...)
Ja miehelle kans vielä kummastelin tuota että hänen pitää puhdistaa autonsa nähdäkseen onko siihen tullut jotain vaurioita... Kai kolhut/naarmut nyt heti näkyisi jos sellaisia olisi?!?

Varmaan törmäysjäljet näkiskin. Mun faijan autoon oli joku virolainen kolhaissut ja niin että auto oli ihan pompannut ja jälkikin oli sen mukainen. Eli jos on törmännyt niin kyllä siitä hemmetti sentään jälki tulee, yleensä lommo tosi helposti.

Mun miehen autoon tuli kyllä hirveet maalivirheet kun parkkihallin ylempää kerrosta pestessä hiekkavedet tiputettiin konepellille. Ne jäljet näkyi vasta pesun jälkeen. Miljoona pientä kiveniskemää... Alaosa hallista piti olla suljettuna vaan eipä sinne ajoa ollut estetty.

Mutta törmäyksen luulis kyllä näkyvän. Jos on niin hento naarmu ettei lommoakaan oo, niin ei se sitten mikään kolari oo =)

Yhteistyössä