Minkälaiset ihmiset varastavat kirpputoreilta!?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ensi kertaa kirppispöytä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Ensi kertaa kirppispöytä

Vieras
Minulla on ensimmäistä kertaa kohta viikon ollut kirppispöytä pikkupaikkakunnalla ja kauppa on käynyt kohtuullisesti...Mutta sitten on myös varastettu tavaraa, hajuvesiä, rihkamakorua, koriste-esinettä ja itse myyntiin tekemiäni nuken vaatteita. Tavaroita on myös rikottu tai niistä on kadonnut osia. En ymmärrä ketkä näin tekevät. Varastetuilla ja rikotuilla tavaroilla on ollut hintaakin max. 4 euroa joten luulisi jokaisen pystyvän esim. rikkomansa tavaran korvaamaan, tai ostamaan lapselleen lelun ym. Tiedän varmasti etteivät tavarat ole eksyneet toisiin pöytiinkään ja kyllä köyhää opiskelijaa suoraan sanottuna vituttaa nämä varkaat...Onko muilla kokemuksia tai mielipiteitä tähän aiheeseen liittyen?

Kyllähän kirppiksiltä tavaraa ulos kävelee.

Mä en tarkoituksellakaan tee mitään listaa tai selaa tilityslistaa, koska en halua tietää jos (ja kun) jotakin on varastettu. Siitä tulee vain paha mieli, joten miksi pahoittaisin mieleni?

Mulla oli juuri 2 viikkoa myyntipöytä, eikä hajuakaan menikö tuotteita kassan läpi maksamatta. Ja koen, että paras näin :)

minäkin järkytyin kun omasta pöydästä oltiin varastettu tavaraa, laput vaan revitty irti ja jätetty siiihen, ei paljon tarvinnut arvailla, että oliko tavara eksynyt väärään pöytään...

Mua harmittaa tuo varastelu senkin takia, että ainakin meidän kirppiksellä on taso laskenut tosi selvästi :( Kukaan ei halua tuoda myytäväksi mitään arvokasta tai hyväkuntoista.

Mulla oli kesällä kirppispöydässäni myynnissä erilaisia vähän käytettyjä hiuskoruja ja sellaisia koristeellisia isoja solkia, yhdessä pussissa oli kolme isoa napsautettavaa solkea 3 e. No joku köyhä oli repinyt sen pussin auki, ottanut hiussoljet ja nakannut pussin takas pöytään. Ärsyttävää!

Kyllähän kirppiksiltä tavaraa ulos kävelee.

Mä en tarkoituksellakaan tee mitään listaa tai selaa tilityslistaa, koska en halua tietää jos (ja kun) jotakin on varastettu. Siitä tulee vain paha mieli, joten miksi pahoittaisin mieleni?

Mulla oli juuri 2 viikkoa myyntipöytä, eikä hajuakaan menikö tuotteita kassan läpi maksamatta. Ja koen, että paras näin :)

Joo, en minäkään uskaltanut edes katsoa mitkä tuotteet on ostettu, mitkä varastettu. Harmi vain että se pussi piti heittää takas pöytään että oikein myyjää ärsyttäis.

Osa tavaroista on todennäköisesti myös ajautunut sovituskopin kautta vääriin kojuihin, hintalappuja on irronnut ja ovat jossain hinnoittelemattomien rekissä jne.

Eräs tuttavani, joka on töissä kirpputorilla, oli yllättänyt venäläisjoukon tehtailemasta lappuja, jotka sitten vaihtoivat haluamiinsa tuotteisiin. Tämä ei tarkoita, etteivätkö suomalaiset varastaisi. Varmasti varastavat. Kuulemma yksi kätevä tekosyy on piilottaa tavara rattaitten alle ja sitten muka unohtaa maksaa.

Mua vitutti se kun jotkut vajokit räjäytteli niitä pöytiä. Vaatteet oli revitty hengareista ja tungettu mytyssä siihen pöydälle,joku oli roiskassu jonkun suklaapatukan käärepaperit mun pöytään,samoin jonkun rikkinäisen ja paskasen muovipussin. Vauvan vaatteet oli ihan rullalla pitkin sitä pöytää vaikka mulla oli omat laatikot bodeille ja potkareille. Muiden pöytien jotain vitun rumia maljakoita ja muuta krääsää oli kätevästi tiputeltu mun tavaroiden sekaan.

Luulis että siellä käy aikuisia ihmisiä?! Onko niin helkkarin vaikeeta laittaa se tavara siihen mistä sen on ottanu ja viedä omat roskansa roskikseen? Seuraavan kerran annan kyllä kavereille ne vaatteet ilmaseks,tommoset tartte mitään.

Pisteenä ii:n päälle niin joku mulkvisti oli vaan kylmästi ottanu mun rekistä hengarit itelleen ja mätkässy ne vaatteet lattialle siihen rekin viereen. Haistakoon vittu jos tätä palstaa lukee. Se olin sitten mä joka levitin sen vuoden -77 flanellipaidan sun pöytäs päälle.

Katsokaa niitten pikku kullannuppujenne perään kirppiksilläkin. Monesti nähnyt kun äiti ajatuksissaan kiertelee eri loosseja ja lapset/lapsi itsekseen toisissa pöydissä/loosseissa sotkien, rikkoen ja tavaroita toisiin pöytiin jättäen. Kerran muuan tyttö lakkasi kynsiään, eikä vanhemmat sanoneet mitään. Tokihan aikuiset varkaat ovat myös jatkuva riesa, mistä pitäisi päästä eroon.

Kiitos vastauksista...Tänään oli joku avannut hajuveden ja valuttanut sitä pitkin pöytää ja sillä olevia tavaroita. Joten vaikka joukossa aikuisia varkaita varmasti onkin, niin vahtikaa vanhemmat niitä lapsianne kirpputoreilla. Osa rikotuista tavaroista oli sellaisia, että ne oli pitänyt paiskata kovaa maahan, että ovat särkyneet ja niitä oli sitten aseteltu "ehjän näköisiksi" paikalleen.

TUo jo alkaa kuullostaa silkalta vittuilulta että kamoja paiskotaan maahan ja hajuvedet pirskotellaan tavaroiden päälle yms.
Siis oikeasti olen tässä viime vuosina todennut että ihmiset on ISOJA SIKOJA mutta tuo on jo törkeetä mustakin!
Ja tosiaan,pitäkää ne kakaranne kurissa kun menette sinne kirppiksille. VAikka ne tavarat ehkä ovat jonkun vanhoja ja
niin pois päin, niillä on silti jollekin ostajalle arvoa ja myyjälle myös! Ei niitä tarvitse hajottaa ja käyttäytyä kuin sika sen päälle.

Mä tykkään kirppistelystä. Musta on sääli että nämä luuserit jotka pöllii, rikkoo ja sotkee pilaa hyvien paikkojen maineen. Hiljalleen pöydistä ei löydy mitään ostamisen arvoista ja asiakkaat kaikkoaa taas muualle kunnes nämä idiootit löytää tiensä sinne.

Samat, jotka varastelevat muutenkin. Tuntevat muutenkin olevansa lakien ulkopuolella. Eivät kunnioita toisia saati toisen omaisuutta. Tekevät kauppiaille suurta menekkiä.

Itse koen, että kirpputoria pitäessä on vakio, että jotain viedään. On mennyt mm. farkut, takki ja jopa peruskännykkä, missä oli vielä hälytin kiinni. Nämä kymmenen vuotta sitten, jolloin kotiäitinä ollessa pidin kirppiksiä.

Juuri nyt pöytä kirppiksellä ja kyllä saa joka toinen päivä siivota. Kauppa toki käy, mutta kaikki laatikot ja paketit kyllä revitään auki ja vaateet henkareista pöydille. Ja viimeksi oli pari kymmentä toisten pöytien artikkeliä laitettu pöytääni...No varkaitakin oli käynyt, tosin ei ollut yllätys. Myynnissä oli digikamera. Kameralla tarvikkeineen oli hintaa 10e, mutta siitä paketti revitty auki ja vain kamera viety...Onnea rosvolle, oli jättänyt laturin...joten ei kauaa kuvaile, kyseiseen kameraan ei käy kuin vain se oma laturi. Aiemmin on viety aika vähän tavaraa, korkeintaa 0,5 rihkama koruja...Joten ovat varmaan tarpeeseen menneet. Joo lapsista voisi huolehtia paremmin, eikä antaa leikkiä tavaroilla...Yhdellä kertaa löysin yhden tytön omasta pöydästäni piirtämässä, minulla siis oli kyniä myynnissä ja hän piirsi myynnissä olevaan kirjaan..

Itselläni on yksi omituinen tapa kirppiksillä pyöriessä, joka tuskin ärsyttää ketään muuta kuin itseäni. Alan aina viikkailemaan ja järjestelemään vaatteita toisten pöydillä.
Johtuisiko siitä, että itse olen pari kertaa pitänyt kirppispöytää ja juuri edellä mainituista syistä en enää moiseen hommaan halua ryhtyä. Ihmiset repii vaatteet alas hengareista ja kaikki on mytyssä missä sattuu. Laatikoihin lajitellut vaatteet on kipattu pöydälle sekaisin tavaroiden päälle jne..Tuntui että kirpparilla pitäisi asua jos haluaa, että pöytä olisi edes hetken jonkin verran siistinä. Ei ollut minun juttu ollenkaan.

Nyt minulla menee tuhottomasti aikaa kirppurtorilla, kun aina jumitun jonkun pöydän ääreen. Jos vaikka etsin jostain vauvan vaatteita niin jään sitten viikailemaan ja lajittelemaan sotkettuja vaatteita. No, saahan sen ajan niinkin kulumaan...

Yhteistyössä