Kai narsistikin luovuttaa joskus?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kumpi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kumpi

Vieras
Olen taistellut jo vuosia narsistia vastaan,joka vihaa minua ja haluaa vain kaikkea pahaa. En voi antaa periksi lasten takia; kyse on koko meidän tulevaisuudesta.Taistelen hautaan asti,jos tarvitsee.Kukaan ei meidän perhettä tuhoa!

Mutta...olen selvittänyt paljon narsismista että tietäisin miten toimia.
Onko teillä kokemusta; luovuttaako narsisti? Olen järjestänyt asiat niin,että minkäänlaista huomiota hän ei saa.En pidä yhteyttä,ja ´suututin´hänet että pääsen eroon. Siltikin on raha-asioita sekä asumiseen liittyviä kuvioita,jotka on kesken,enkä lopullisesti pääse vielä eroon. Tämä vuosi on sellaista aikaa vielä,jolloin joudutaan olemaan tekemisissä.
Tarkoitus silti saada tämä ihminen antamaan periksi aiemmin....

Ei ole poppakonsteja. Narsisti voi vainota vaikka hautaan saakka. Älä anna kyseiselle henkilölle mitään reaktioita vaan pelkkää viileää asiallisuutta. Negatiivisuuskin on huomiota narsistille.

[QUOTE="vieras";25847758]Negatiivisuuskin on huomiota narsistille.[/QUOTE]
Tai siis se, että hän huomaa, että saa vaikutettua sinuun negatiivisesti, suuttumaan ym.

Narsistista irtipääsy noi viedä vuosia. Älä stressaa itseäsi aikatauluilla. Parasta lääkettä on tehdä narsistista pelkkää ilmaa. Silloin hän todennäköisimmin etsii jonkun muun uhrikseen, kun ei saa sinusta irti enää mitään.

voi kuinka tutulta kuulostaakin...mun mielestä sun kertoma on niin lähellä omaani....anoppini pyrkii tuhoamaan mut täysin.... on pilannut jo tosi paljon asioita...milloin mikäkin on pielessä...on haukkunut mut päästä varpaisiin kun häneä oli vika...saanut mieheni hänen puolelleen,keljuilee kaikesta,kuvittelee hallitsevansa koko maailmaa...nyt on selvästi saanut miehensäkin omalle puolelleen...vanhuus ei taida tulla yksin kun narsistin mies muuttuu itsekin samantapaiseksi...en tiedä uskaltaako ääneen sanoa...mutta odotan sitä päivää kun hän on poissa...elämäni helpottaa hieman..

Alkuperäinen kirjoittaja eräs kärsijä...;25847914:
voi kuinka tutulta kuulostaakin...mun mielestä sun kertoma on niin lähellä omaani....anoppini pyrkii tuhoamaan mut täysin.... on pilannut jo tosi paljon asioita...milloin mikäkin on pielessä...on haukkunut mut päästä varpaisiin kun häneä oli vika...saanut mieheni hänen puolelleen,keljuilee kaikesta,kuvittelee hallitsevansa koko maailmaa...nyt on selvästi saanut miehensäkin omalle puolelleen...vanhuus ei taida tulla yksin kun narsistin mies muuttuu itsekin samantapaiseksi...en tiedä uskaltaako ääneen sanoa...mutta odotan sitä päivää kun hän on poissa...elämäni helpottaa hieman..

Kunhan et odota saavasi sitten heiltä myötätuntoa ja ymmärrystä, kun pahanilmanlintu on mennyt. Sittenhän sinä vasta syntipukki oletkin, kun ajoit heidän äidin ennenaikaiseen hautaan.... Oliskohan miehensä samaistunut hyökkääjään, mietin. Toivottavasti sulla on selväjärkisiä ihmisiäkin lähellä, ettet ole tuossa hullujen myllyssä yksin. Ei siinä mitään hävettävää ole, että odotat sitä onnen päivää. Siihenhän se menee, kun ainoa mitä tietää olevan odotettavissa on ahdistusta ahdistuksen päälle.

Tämä kiinnostaa minuakin, ei itseni vaan erään läheisen takia. Hänet on saanut narsistipiru ansaan yhteisen lapsen avulla. Nyt voi vaan katsoa vierestä,kun narsisti tuhoaa ennen niin tasapainoisen ja menestyvän ihmisen. Mitä tuossa tilanteessa voi tehdä, kun narsisti saa kumppaninsa uskomaan, että kaikki mitä tämä hullu sanoo, on totta ja uhri on vaan aina väärässä?!? Narsisti on onnistunut eristämään tuon ihmisen suuresta osasta ystävistään ja yrittää eristää myös suvustaan. Karmivan ovelaa on juurikin se, että toinen saadaan pidettyä "pihdeissä" lapsen avulla.

Tämä kiinnostaa minuakin, ei itseni vaan erään läheisen takia. Hänet on saanut narsistipiru ansaan yhteisen lapsen avulla. Nyt voi vaan katsoa vierestä,kun narsisti tuhoaa ennen niin tasapainoisen ja menestyvän ihmisen. Mitä tuossa tilanteessa voi tehdä, kun narsisti saa kumppaninsa uskomaan, että kaikki mitä tämä hullu sanoo, on totta ja uhri on vaan aina väärässä?!? Narsisti on onnistunut eristämään tuon ihmisen suuresta osasta ystävistään ja yrittää eristää myös suvustaan. Karmivan ovelaa on juurikin se, että toinen saadaan pidettyä "pihdeissä" lapsen avulla.

Sinä et voi tehdä muuta kuin olla tukena. Usko kun sanon, ihan omasta kokemuksesta, vaikka kuinka toinen sanoo että ota ero ja juokse, asia ei ole niin helppo. Lähtemisen halun täytyy tulla ystävältä itseltään, sinä et voi asiaa mitenkään jouduttaa. ja ihmisten kommentit että miksi et lähde ja ota ero jne loukkaa, on todella vaikea lähteä kun sinut on poljettu ihan maan rakoon ja itsetunto on mennyt. parasta on olla vain tukena.

Narsistista ei pääse eroon muuten kuin hankkimalla lähestymiskiellon, riittävän monta kertaa kun rikkoo sitä joutuu vankilaan.

Sinä et voi tehdä muuta kuin olla tukena. Usko kun sanon, ihan omasta kokemuksesta, vaikka kuinka toinen sanoo että ota ero ja juokse, asia ei ole niin helppo. Lähtemisen halun täytyy tulla ystävältä itseltään, sinä et voi asiaa mitenkään jouduttaa. ja ihmisten kommentit että miksi et lähde ja ota ero jne loukkaa, on todella vaikea lähteä kun sinut on poljettu ihan maan rakoon ja itsetunto on mennyt. parasta on olla vain tukena.

Narsistista ei pääse eroon muuten kuin hankkimalla lähestymiskiellon, riittävän monta kertaa kun rikkoo sitä joutuu vankilaan.

Niinpä. Tätä ollaan monesti pohdittu muidenkin tämän ihmisen tuntevien kanssa, ja päädytty samaan lopputulokseen. Vaikka tuo narsistip*** saisi yrittäisi kuinka pilata meidän välejä, ei hän siinä onnistu. Eikä varsinkaan kannata erehtyä sanomaan mitään negatiivista tästä narsistista, jotta ei itse katkaisisi välejä siihen suuntaan. Mutta kärsimystä on kyllä tuota katsoa. Ja pelätä kuinka käy lapsen :( Mutta kai tuo uhri asemansa joskus tajuaa, toivon todella että hän pyytää apua ennenkuin on liian myöhäistä?!

Äitini erosi narsistista ja narsisti itsekään ei ole sen jälkeen ihan oletetustikaan ottanut yhteyttä. Kiusanteko jatkuu silti edelleen ja jatkoi myös edellistensä kiusaamista äitini kanssa ollessaan. Valitettavasti näin.

[QUOTE="vieras";25847758]Ei ole poppakonsteja. Narsisti voi vainota vaikka hautaan saakka. Älä anna kyseiselle henkilölle mitään reaktioita vaan pelkkää viileää asiallisuutta. Negatiivisuuskin on huomiota narsistille.[/QUOTE]

JOO, JUURI NÄIN!!!! Negatiivinen huomio on huomiota sekin ja hän tietää päässeensä tavoittteeseensa ja yrittää samaa kikkaa uudestaankin!

Ps. näin "koulutetaan" käytöshäiriöistä koiraakin :) (anteeksi, ei voi verrata toisiinsa)

Ei auta eroaminen siihen, että eroon pääsisi narsistimiehestä. Vainoaminen ja kiusaaminen vain paheni, kun itse kuusi vuotta sitten lähdin lasten kanssa. Mies tehnyt kaikki nämä vuodet perättömiä syytöksiä minun päälleni poliisiin ja lastensuojeluun. Olen istunut lukemattomissa kuulusteluissa, oikeudenkäynneissä, olosuhdeselvityksissä, ja mitään loppua ei ole tähän. Narsistin keinot toisen tuhoamiseen ovat uskomattomat, hän mm.vaatii keksityillä pahoinpitelysyytteillä oikeusteitse minulta kymmenien tuhansien eurojen korvauksia. Lapset olen joutunut viemään poliisikuulusteluihin, koska tämä on syyttänyt minun pahoinpitelevän heitä. Sitä miestä vastaan ei pysty kukaan taistelemaan, eikä kukaan voi hänelle mitään. Oikeudessa ja sosiaalitoimessa mies selittää muistankin valkoiseksi ja kaikki haltioituneena uskovat narsistia. Minä käyn töissä, en tiedä millä ajalla ja voimilla näitä asioita ja paperitulvaa hoitaisin, oikeusapu maksaa vaikka olenkin pienipalkkainen, yritän myydä omaisuuttani jo selviytyäkseni. Tämä kaikki on niin käsittämätön vyyhti jossa mahdotonta saada mitään apua viranomaisilta tai mitään oikeutta oikeuslaitokselta. Tuo mies on jopa tunkeutunut kaksi kertaa minun ja lasteni kotiin kännispäissään yöllä, lähestymiskieltoa ei myönnetty, koska oikeuslaitos totesi ettei ole välitöntä henkeen ja terveyteen kohdistuvaa uhkaa. No, lopulta tilanne on mennyt niin, että narsisti sai lapset, ainakin väliaikaisesti. Kaikki toivoni on mennyt. Odotan vain, että tämä kuolisi edes joskus, on sen verran iäkäs että se on mahdollista, mutta lasten lapsuus ehtii todennäköisesti mennä ennen sitä.

Joo, joo, tottakai hankala ex on narsisti varsinkin jos on katkera jos akka hylkäsi ja itse vielä rakasti.

Mitäs jos meet vaikka kirkon tarjoamaan parisuhdeterapiaan tai jos on rahaa niin mee sexpon pariterapeutille.

Mä halusin meille hyvän ja vilkkaan seksielämän, halusin olla haluttu mieheni silmissä, mies ei kuitenkaan tehnyt mitään ongelmalleen ja siten sai mut tuntemaan että en ole minkään arvoinen hänelle. Torjuin hänen kerran kuukaudesta tehdyt aloitteet, niin johan mies oli sitä mieltä että vihaan häntä. Olinkin vihainen ja tosi ikävä suustani. Mies lähti ja jätti ja kyllä mun tekis mieli pistää se kärsimään niin paljon se on mua satuttanut.

Enkä ole narsisti vaan mua on satutettu ja paljon. Mulla on liiankin korkea empatiakyky, kun kärpäsen tappokin tuntuu pahalta. Muutenkin ajattelen muita niin paljon että uuvutin itseni täysin siksi. Mutta silti miestä kohtaan ajatukset on välillä hyvinkin inhottavia.. kaipa tällä peittää tai yrittää peittää pahaaoloaan.

Olen taistellut jo vuosia narsistia vastaan,joka vihaa minua ja haluaa vain kaikkea pahaa. En voi antaa periksi lasten takia; kyse on koko meidän tulevaisuudesta.Taistelen hautaan asti,jos tarvitsee.Kukaan ei meidän perhettä tuhoa!

Mutta...olen selvittänyt paljon narsismista että tietäisin miten toimia.
Onko teillä kokemusta; luovuttaako narsisti? Olen järjestänyt asiat niin,että minkäänlaista huomiota hän ei saa.En pidä yhteyttä,ja ´suututin´hänet että pääsen eroon. Siltikin on raha-asioita sekä asumiseen liittyviä kuvioita,jotka on kesken,enkä lopullisesti pääse vielä eroon. Tämä vuosi on sellaista aikaa vielä,jolloin joudutaan olemaan tekemisissä.
Tarkoitus silti saada tämä ihminen antamaan periksi aiemmin....