Onko pakko mennä sokerirasitukseen taas kun ei oikeasti ole tarvetta!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Lilli"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

"Lilli"

Vieras
Tuo neuvolatäti on koko ajan niskassa tämän sokerirasituksen kanssa. Että pitää mennä sinne, kun vauva on nyt 1v ikäinen ja minulla oli raskausaikana RD, ruokavaliolla hoitui ja yksikään arvo ei rasituksen jälkeen poikennut mitenkään ja silloinkin rasituksessa oli 5.4 paastoarvo ( raja täällä 5.3 ) kotimittauksissa ei siis yksikään arvo poikennut.

Nyt olen mittaillut kotona paastoarvoa ihan huvikseni, niin on 4.5 tai 4.8 ollut usein. Miksi ihmeessä minun pitää siihen rasitukseen mennä kun en ole raskaana ja arvot ei varmasti ole yli rajojen.

No se on ihan vaan sun omaksi parhaaksi että jos ne arvot nyt sattus olemaan koholla, niin ne huomattas ehkä ajoissa. Mutta eihän sun toki pakko oo mennä, ei siihen kukaan voi pakottaa. Mutta ite kyllä käytän tilaisuuden hyväksi ku se kerta tarjotaan.

Nykyään on hoitosuositukset, että sokerirasitus tehdään uudelleen vuoden kuluttua lapsen syntymästä, jos on ollut rd. Raskausdiabetes nostaa riskiä sairastua myöhemmin 2-tyypin diabetekseen.

Ei tietenkään ole pakko.

No ei.Itse olen omalla vastuulla kieltäytynyt kahden viimeisen kanssa.Mitään ongelmia ei ole minulla ollut,mutta isälläni on diabetes.Tällä perusteella olisi laitettu.Yhden kerran olen mennyt ja se oli hirveää.Pyörryskelin seillä ja labran hoitajat ihmetteli miksi mut oli sinne laitettu.Toki olisin rasitukseen mennyt jos olisi ollu sokeria virtsassa,mutta kun ei ole kenenkään lapsen kohdalla ollut kertaakaan.Lapsia kuitenkin kuusi.

Yhteistyössä