Laitatteko vauvoille sukkahousut bodyn alle vai päälle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Riippuu vähän muusta vaatetuksesta. Mut yleensä normaalivyötäröiset sukkikset päälle (jos ei siis näy hameen/housujen alta eivätkä nouse korviin. Puolipotkarit aina alle, muksu ryömii ja sutittelee niin että meinaavat aina jäädä välille.

Sukkahousuja ei juuri käytetä, puolipotkareita ja tavallisia housuja enemmänkin. Mutta jos käytettäisiin, niin bodyn pistäisin sillonkin aina alimmaiseksi, ihan ulkonäkösyistä. Ei mun vauva mikään Teräsmies ole :)

En kyllä voi ymmärtää miten ketään kiusaa se miten päin jonkun toisen vauvalla nuo on... Onko jotain henkisiä ongelmia oikeasti?

Kyllä meillä enimmäkseen laitetaan sukkikset ja puolipotkarit sinne bodyn alle. Päälle tulee yleensä sitten housut, mutta jos ne housut joskus johonkin katoaa tai unohtuu niin eipä kuule ole yhtään ahdistanut vaikka koko body näkyykin. Juokseehan nuo perse paljaanakin.

Eipähän tosiaan ala sukkikset valumaan ja meidänkin hoikalla pojalla sellaiset puolipotkarit olisi kyllä olleet aina nilkoissa jos ne olisi yrittänyt bodyn päälle laittaa.

• Tykkää
Reactions: Anatolia
Molemmin päin, miten näytti parhaimmalta mun mielestä. Yks lemppariasuista oli Popin klassikkomallistosta sinivalkoraitaiset sukkikset sinivalkoraitaisen bodyn alla. Ite en pitänyt bodia alusvaatteena vauvalla.

millasia sukkahousuja teidän vauvoilla on,jos ne ei meinaa pysyä päällä :O ?meidän vauva käyttää toistaseks kokoa 65 ( jotkut on kokoa 70 ) ja ihan hyvin pysyy sukkahousut jalassa..

Kun vauva vielä ryömi, niin helposti sukkikset saatto lähteä pois jalasta kun ne hankautu lattiaan. Nyt kun konttaa tai kävelee niin ei oo tätä ongelmaa.

Eli yleensä pidän bodyn päällä.

En voi laittaa lapselle sukkiksia bodyn alla koska tulee sellainen tunne,ett'ä paljasta ihoa vasten se sukkiksen kuminauha painaa,mut ku body siin välissä niin ei pääse ainakaan hiertämään.

Bodyn päälle laitan sukkikset. Näyttää hölmöltä jos on sukkikset bodyn alla. Eikö ne tunnukkin niin päin epämiellyttäviltä... Kun ne laittaa noin päin kuin minä, niin body näyttää paidalta. Mutta jos ne on toistepäin niin on kuin joku alusasu superhessun päällä.

[QUOTE="vieras";25883381]Meillä vauva (nykyään taapero..) on melkeen aina bodyssa ja sukkiksissa, ei siihen enää mitään huosuja ja paitoja päälle tarvi!! Ja ne sukkikset ihan ehdottomasti sinne bodyn ALLE!! On söpön näköinen ja helppo liikkua kun on kevyet vaatteet päällä :)[/QUOTE]

Meillä 1 v:llä aina ollut myös näin. On sisällä niin lämmin, että paistuu jos on sekä sukkikset että housut. Jos laitan housut ja sukat, sukat on n. 30 sekunttia jalassa ja sitten jalat on kylmänä. Siistimpi kun on body päällä eikä sukkikset kainaloissa :)

mä laitan aina sukkikset bodyn alle.. ja monesti myös housutkin. meidän neidillä kun ne ei pysy jalassa jos ne laittaa bodyn päälle. on niin kova ryömimään ja repimään vaatteita. ei se mun mielestä mitenkään hölmöltä näytä..

Alkuperäinen kirjoittaja Labran täti;25884615:
Olenko nyt jäänyt ihan totaalisesti jostain paitsi kun meidän vauva ei käytä ollenkaan sukkiksia?!

no ei meilläkään vauvana mutta taaperona kyllä tuo body+sukkahousut on ollu käytetyin yhdistelmä tänä talvena, kuopus nyt 1v3kk. isompi 2.5 on käyttänyt vastaavasti paitaa/mekkoa ja sukkahousuja housuja käytetään jos mennään kylään, muskariin tms jossa ollaan sisävaatteisillaan, ei juurikaan kotona ja ulkoillessa sisähousut on epäkäytännölliset.

Laitan sukkikset bodyn alle. Syystä, että jos vauvalla vaippa, niin bodyn reunus voi mennä sinne vaipan reunaa painamaan, ja voi johtaa kosteutta. Minun mielestä istuu paremmin näin. Voipi olla, että tapa jäi siitä kun omat oli pieniä ja käyttivät pitkälahkeisia villavaippahousuja, niin ne oli pakko tietty laittaa alle.

Yhteistyössä