Tää voi olla ihan vikapaikka hakee apua tällaseen asiaan, mutta otan riskin............

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vierailijatar"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vierailijatar"

Vieras
Tänään on mun parhaan ystävän yllärikolmekymppiset mitä on suunniteltu viime syyskuusta asti. Minä ja eräs toinen ollaan toimittu "pääkoordinaattoreina" tässä hommassa...
No, mun lapselle sitten tottahantoki nousi kuume 38,7. (Lapsi ekaluokkalainen).
Mummu (työikäinen ja terve ihminen :D) oli lupautunut lapsenvahdiksi ja sanoi tuossa, että ottaa kyllä lapsen vaikka sairaanakin hoiviinsa. (Mummu ja lapsi ovat todella läheisiä), mutta mulla on niiiiiin huono omatunto. Oon aina kailottanu miten sairaan lapsen paikka on kotona ja äiti on silloin se ihminen jonka siihen vierelleen tarvitsee...
Lapsi itse olis menossa mielellään mummulaan potemaan, mutta mä en osaa päättää voinko todella hyvällä omallatunnolla lähteä juhlimaan kun lapsi sairastaa mummulassa... :ashamed:
Ja päätös pitäis tehdä neljään mennessä.

Mitä te tekisitte?!

[QUOTE="Noo";25894524]Mummu tulisi meille hoitamaan potilasta.[/QUOTE]

meillä tuo ei onnistu, mummu allerginen koirille ja meillä koira.. (mun ystävä tulis käyttään sen illan aikana pissalla..)

niin ja lapsen isä on ulkomailla tällä hetkellä työkomennuksella... emme kyllä ole yhdessä, mutta hänestä olisi muuten apua..

Menemenemene! ja lopeta turha itsesyyttely. Lapset on aika ajoin kipeenä, ehit sitte seuraavan kerran olla taas kotona :) Mummillekin on varmasti kiva, kun "luotat" lapsen hänelle pipinäkin. Vielä kerran: mene!

Lapsi pärjää ihan hyvin mummon kanssa ja jos voinnissa tapahtuu suurtakin muutosta, niin osaahan mummo lapsen lääkäriin kiikuttaa ja sinä kiirehdit sitten mukaan (mutta tuskin näin käy! )
Joten mene ihmeessä juhliin joita noin kauan ootte jo suunnitelleet, lapsella on hyvä olla ihanan mummon hoivissa! =)

Älä mene, jos vaarana on se, että ystäväsi joutuvat kuuntelemaan koko illan tilitystä ja itkua sairaasta lapsesta ja huonosta omastatunnosta. Jos osaat olla aiheesta hiljaa, niin mene vaan.

jos mummu järkevä ja luotettava ja lapsi ei reporankana vaan normi kuumekipeä ja tuon ikäinen niin ei kai se sen kummempi asia oo kuin ottaa mummu vahdiksi sairaallle lapselle silloin kun menee töihin.
En ottias kyllä mitän perskännejä, et jos jotain asiaa mummulla tulis niin olis tolkuissaan.
Ymmärrän kyllä sua täysin, itse haluan useimmiten kuumeiset lapset viereeni nukkumaan yms vaikka olisivat isompiakin.

[QUOTE="vieras";25894571]Älä mene, jos vaarana on se, että ystäväsi joutuvat kuuntelemaan koko illan tilitystä ja itkua sairaasta lapsesta ja huonosta omastatunnosta. Jos osaat olla aiheesta hiljaa, niin mene vaan.[/QUOTE]

joo no tästä ei ole pelkoa :D (kauheeta, mä vihaan tollasia avautujia :D )

kiitos kaikille tsempeistä, ehkä mä en sit oo ihan paska vaikka menenkin!! =)
välillä sitä vaan tarvii vertaistukea omalle ololleen...

Mene ihmeessä. Omalla äidilläni oli ihan yhtä hirveä paikka mun kanssani aikoinaan mulle tuli tosi kiukkuinen vihurirokko päivää ennen kuin vanhempieni piti lähteä äidin ainokaiselle ulkomaanreissulle isäni mukaan. Mummo hänet sitten matkaan pakotti ja kaikki sujui loistavasti. Olin terve tyttö kun äiti tuli taas kotiin.

Sun lapses on jo niin iso, että mä menisin. Etenkin kun lapsi itse haluaa mummolaan. Ja hei kohta se on jo 10v ja se PITÄÄ jättää kotiin sairastamaan yksin tai jos jäät sen kanssa et töistä palkkaa saa.

Mene sinne juhliis, puhelin on keksitty. Pääset sä sieltä sitten tarpeen tullen pois.

[QUOTE="vieras";25894600]Ei[/QUOTE]

Saako ekaluokkalaista sit jäädä kotiin hoitamaan töihin menon sijaan? Asia ei siis ole kovinkaan ajankohtaista mut asiat varmaan muuttunu siitä kun itse olin tuon ikäinen.

Saako ekaluokkalaista sit jäädä kotiin hoitamaan töihin menon sijaan? Asia ei siis ole kovinkaan ajankohtaista mut asiat varmaan muuttunu siitä kun itse olin tuon ikäinen.

alle 10vuotiasta saa jäädä kotiin hoitamaan...
mä en ole kyllä lapsen kouluaikana joutunut näitä pohtimaan kun isä on ollut aina tsäkällä saatavilla ja ollut lapsen kanssa....
että tosiaan enhän mä silloinkaan ole lapsen kanssa ollut :D
miks mulla nyt on kamalan syyllinen olo mukamas?! en tajua itseäni... :D

Yhteistyössä