Abortista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Onko kellään tietoa, kokemusta abortista?
Mulla laskujen mukaan nyt noin rv 8-10 ?
SUoritetaanko näin pitkällä olevat raskauden keskeytykset kaavinnalla et joutuu nukutukseen jne ? Vai hoituuko vielä lääkkeellisesti?? Tietääkö kukan?

Noin pitkällä olevat keskeytetään yleensä kaavinnalla. Lääkkeellisen raja on siinä 7-9 viikolla suunnilleen. Ellet vielä ole ottanut lääkäriin yhteyttä niin alkaa olla jo kiire.

Muistaakseni viikolla 9 voidaan vielä tehdä lääkkeellisesti mutta siitä eteenpäin kaavinnalla. Eli nyt hopihopi lääkäriin, jos kävis tsägä että oot vielä viikolla 8 niin EHKÄ ehtisit saada lääkkeillä.

Mun mielestäni kaavinta on "helpompi" ku lääkkeellinen. Mulle tehty lääkkeellinen abortti joka epäonnistui ja oli tosi kivulias muutenkin!!! Jälkivuotokin kesti ihan sika kauan! Kaavinnassa taas jälkivuoto ei kestä läheskään niin kauaa ja on nopeesti ohi ja ei niin kivuliaskaan!!

Älkää ny viittikö, kyllä niitä abortteja tehdään lääkkeellisesti viikon 12 jälkeenkin. Silloin vain joutuu hakemaan erillisen luvan aborttiin. Ja tosiaan ap hopi hopi äkkiä lääkäriin, jotta ei kerkeä menemään raskaus yhtään pidemmälle.

Mä tein abortin vähän aika sitten ja mulle tehtiin lääkkeellisesti koska viiikkoja oli vasta 5. Sain lääkäristä sillon lähetettä hakiessani kaksi lappua joissa kerrottiin molemmista keskeytyksistä ja lääkkellisen rajana oli 1-9 viikkoa ja kaavinnassa sit 9-12