Pankkiasiaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kaverille apua
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kaverille apua

Vieras
Tietääkö kukaan että pystyykö enään nykyään käymään pankin tiskillä tallentamassa käteistä rahaa tilille? Kun joskus olin kuulevinaan ja lukevinaan ettei pankissa enää käsiteltäisiin käteistä rahaa eli ainakin rahan nostaminen ei onnistuisi. Kaverilla on nyt akuutti rahapula ja luvattiin häntä avittaa mutta välimatkaa on niin paljon ettei sitä oikein ajamaan viitsi lähteä ja tilit sattuu olemaan eri pankeissa niin mietin että jos voisi käydä huomenna laittamassa hänen tililleen rahaa pankin tiskillä. Mites se nyt oli?

Riippuu pankista ja konttorista. Nordealla on ainakin joissain konttoreissa käytäntö, että käteistä käsitellään vain klo 10-13 tai sinne päin. Toisissa pankeissa pystyy käteistä viemään koko aukioloajan. Ja ainakin Tampereella jollain pankin "sivukonttorilla" (siis lähiön konttorilla, keskustassa isompi konttori) ei pystynyt ollenkaan viemään käteistä tilille.

Jos ei ko. pankin nettisivuilta löydy tietoa, niin paras soittaa, ettei tuu hukkareissuja.

Kiitoksia vastauksista. Käydään huomenna tuossa meidän lähi OP:ssa jossa kaverilla tili ja jos ei siellä onnistu niin sitten ajetaan tuonne isompaan kaupunkiin. Matkaa tuohon meidän lähi OP:hen on niin vähän että voidaan kyllä käydä sieltä ihan kysymässä paikan päältä :). Meillä itsellä siis tili nordeassa ja kaverilla OP:ssa.

Kiitoksia vastauksista. Käydään huomenna tuossa meidän lähi OP:ssa jossa kaverilla tili ja jos ei siellä onnistu niin sitten ajetaan tuonne isompaan kaupunkiin. Matkaa tuohon meidän lähi OP:hen on niin vähän että voidaan kyllä käydä sieltä ihan kysymässä paikan päältä :). Meillä itsellä siis tili nordeassa ja kaverilla OP:ssa.

Jos laitat tänään ennen puoltapäivää rahat netin kautta omalta tililtäsi hänen tilille, niin on ne rahat jo huomenna muutenkin kaverisi tilillä.

Huomaa että et voi "laittaa" toisen tilille rahaa, vaan kyseessä on pankin näkökulmasta aina laskun maksu josta menee käsittelykulut. Miksi siis pitäisi laittaa rahana pankissa, miksi et tee pankkisiirtoa netissä? Sen voit tehdä ilmaiseksi, kotona.

[QUOTE="Vieras";25912920]Jos laitat tänään ennen puoltapäivää rahat netin kautta omalta tililtäsi hänen tilille, niin on ne rahat jo huomenna muutenkin kaverisi tilillä.[/QUOTE]

No kun meilläkin on nyt se tilanne että tilillä on parisen kymppiä mutta huomenna saadaan taas tilit niin voidaan siitä lainata. Ei me itsekkään rahassa uida mutta nyt on kaverilla tosiaan sellainen tilanne ettei rahaa ole yhtään ja minä olen aina ajatellut että kaveria pitää auttaa. Ainakin tämän kaverin kohdalla ei ole koskaan ollut ongelmia takaisinmaksun kanssa joten mielelläni autan.

Huomaa että et voi "laittaa" toisen tilille rahaa, vaan kyseessä on pankin näkökulmasta aina laskun maksu josta menee käsittelykulut. Miksi siis pitäisi laittaa rahana pankissa, miksi et tee pankkisiirtoa netissä? Sen voit tehdä ilmaiseksi, kotona.

Joo,kyllä minä tiedän että käsittelykulut menee mutta nyt en kyllä ajattele sitä muutamaa ylimääräistä euroa jonka joudun ylimääräistä maksamaan kunhan kaveri saa vaan apua. Ja kun tosiaan mekin saadaan huomenna rahaa josta luvattiin lainata,kaveri ei itse edes pyytänyt,mutta kun heidän tilanne selvisi niin ehdotettiin itse että voidaan jeesata. Ja luvattiin huomenna laittaa rahat tilille.

Joo,kyllä minä tiedän että käsittelykulut menee mutta nyt en kyllä ajattele sitä muutamaa ylimääräistä euroa jonka joudun ylimääräistä maksamaan kunhan kaveri saa vaan apua. Ja kun tosiaan mekin saadaan huomenna rahaa josta luvattiin lainata,kaveri ei itse edes pyytänyt,mutta kun heidän tilanne selvisi niin ehdotettiin itse että voidaan jeesata. Ja luvattiin huomenna laittaa rahat tilille.

Se muutama euro on vähintään 5 euroa, mahdollisesti enemmänkin.

Hei OPlla on yksi yhteinen puhelinvaihde/palvelunumero, sinne menee kaikki puhelut ja ne sieltä yhdistelee sit tarpeen vaatiessa ja sieltä voi varata aikoja yms. Soita siihen ne osaa varmasti sanoa tilanteen sen teidän lähimmän pankin kohdalla. Löytyy opn sivuilta se numero.

Joo, taitaa palvelumaksu olla luokkaa 8-10 euroa. En nyt ymmärrä, että miksi se raha pitäisi käydä maksamassa käteisenä? Jos ap:lle tulee tili huomenna, ja hän tekee nettipankissa tilisiirron heti aamusta, on raha kaverilla seuraavana aamuna. Jos hän käy pankissa, on raha todennäköisesti perillä myös vasta seuraavana päivänä, ja ap. on vähintään 8 euroa köyhempi. EHKÄ se raha siirtyy heti, mutta on siis vain puoli vuorokautta nopeammin kaverilla.

Siis miksi ihmeessä se siirto pitää käydä tekemässä pankissa? Varmaan kaverikin, jos tilanne on tiukka, ottaisi mieluummin sen 8e itse kuin antaisi pankille (koska kai sen häneltä laskutat kuluina kuitenkin)...

Joo, taitaa palvelumaksu olla luokkaa 8-10 euroa. En nyt ymmärrä, että miksi se raha pitäisi käydä maksamassa käteisenä? Jos ap:lle tulee tili huomenna, ja hän tekee nettipankissa tilisiirron heti aamusta, on raha kaverilla seuraavana aamuna. Jos hän käy pankissa, on raha todennäköisesti perillä myös vasta seuraavana päivänä, ja ap. on vähintään 8 euroa köyhempi. EHKÄ se raha siirtyy heti, mutta on siis vain puoli vuorokautta nopeammin kaverilla.

Siis miksi ihmeessä se siirto pitää käydä tekemässä pankissa? Varmaan kaverikin, jos tilanne on tiukka, ottaisi mieluummin sen 8e itse kuin antaisi pankille (koska kai sen häneltä laskutat kuluina kuitenkin)...

En kyllä aatellut laskuttaa kaveria noista käsittelykuluista. Ja kyllä se raha on mun mielestä heti kaverin tilillä jos nostan sen ensin mun tililtä (nordea) käteisenä ja talletan sen kaverin tilille OP:hen tiskillä. Mä en nyt tässä tilanteessa ajattele sitä että multa menee 8 euroa ylimääräistä kun kaverilla tosiaan on hätä. Ja kun kyseessä on hyvä ystävä niin ihan kaikkea en kyllä mittaa siinä asiassa rahana vaan ihan omasta vapaasta tahdostani tahdon ystävääni auttaa ja silloin,ainakin mulle,tuo 8 euroa on pieni raha.

Tämä sanottiin jo: sinä et voi TALLETTAA rahaa ystäväsi tilille, vaan maksat laskun jossa saajana on ystäväsi. Rahaa voi tallettaa vain omalle tilille (tai, tilille jolla itsellä on käyttöoikeus). Toisen tilille ei voi tallettaa rahaa, toisen tilille voi maksaa rahaa laskuna. Jos op käsittelee omille tileilleen tulevat laskunmaksut heti niin silloin raha on tilillä samana päivänä, mutta mielestäni näissäkin menee kyllä aina yön yli.

Yhteistyössä