meidän eilisilta ja mies nukkui autotallissa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Juttaaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

Juttaaa

Vieras
Mitäköhän tästä nyt pitäs aatella: Meillä kaksi lasta ja toinen ihan vauva,olen kotona ja kuka on kotona tietää että on päiviä jolloin kämppä on hujan hajan.
Lapset oli hoidettu,käytiin kaupassa tein ruuan.Mies oli koko päivän töissä,lumityöt odotti häntä,muttei jaksanut tehdä...se oli mulle ok. No kun tulee sisälle aloittaa mulle että "ei häntä haittaa,eletään vaan tälläsessä sotkussa,eiköhän talon arvokin tästä alene ja blaa blaa..." no sanoin että tänään ei ole kerennyt siivota,ollut asioilla juoksua,ruuanlaittoa yms"

sitten alkaa että pitääkö hänen palkata siivooja? riittääkö 2 tuntia joka päivä? (hyvin vittumaiseen sävyy)

annan hänelle vauvan syliin ja sanoin että hoitaa häntä, rupean siivoomaan,koska aika vaikea siivota ja olla vauvan kanssa yhtäaikaa,mulla on kaksi kättä. Hän vie vauvan babysitteriin,toteaa että näin,nyt voit siivota,hän haluaa mennä nukkumaan.

Sanoin ehei hän on vauvan kanssa,minä siivoan...rupean siivoomaan ja mies tekee lähtöä nukkumaan.... No siinä vaiheessa alan sanomaan että mitä hän kuvittelee,että minä teen kaiken kotona? olenko hälle vain talouden hoitaja? kuinka kehtaa heti ekana tulla valittamaan sotkusta kun lapset on hoidettu ja ruokapöydässä? onko hällä oikeutta valittaa kun ei tee kotona mitn,koskaan? Pyysin häntä koemielessä olemaan pari päivää lasten kanssa ja käymään kaupassa,hoitamaan ruanlaiton,pyykit yms... Sanoin etten minä arvostele hänen työtaitojaan missä on töissä,miksi hän arvostelee minua? Herra on hyvä ja siivoaa itse jos joku häirihtee!

Hän vaan vastaa että siivoa nyt,siivoa kerta et päivällä tehtäviäsi hoitanut! olin ihan että mitä????

kerroin miten paska olo moisesta tulee ja totesin, että varmasti löytyy myös miehiä,jotka arvostavat naisiaan. Mies menee autotalliin nukkumaan ja kun jostain aikaa kun olen saanut siivottua menen sinne ja pyydän sänkyyn nukkumaan,niin hän ei tule ja toteaa ,että pitää miettiä haluaako edes olla minun kanssa( mua rupee jo siinä vaiheessa naurattaa,en voi uskoa mitä kiukuttelua) sanoin et nyt on siistiä ja nukkumaan.Mies sanoo et hän pakkas jo kassinsa ja aamulla lähtee.... Totesin ,että mulla on parempaakin tekemistä ja kun hyysätä aikuista kiukuttelevaa miestä,pyysin laittamaana asiat oikeisiin mittasuhteisiin. Toivotin hyvää yötä! Ja niin hän oli aamulla poistunut kassinsa kanssa :(

huuuh,valottakaa mulle kun mä en ymmärrä!

Kuulostaa ihan tyyppilliseltä raskaan päivän jälkeiseltä purkaukselta, joka paisuu liian suuriin mittasuhteisiin. Mutta jos tosiaan nyt oikeasti lähti, niin sitten ongelmat ovat syvemmällä kuin kotityöt ja vauvanhoito.

• Tykkää
Reactions: Jatiska
Ohhoh. Kuulostaa kyllä minustakin että jokin muu nyt painaa tai on painanut jo pidemmän aikaa ja nyt ihan turhasta haluaa alkaa haastaa riitaa että saisit/saisitte syyn erota. Tuskin tuo sotkuisuus on se syy tähän.

Kyllä muakin miehenä vituttais kun tuun töistä kotiin,ensimmäisenä odottaa lumityöt ja kun pääsee sisälle kämppään,siellä ei ämmä ole viitsinyt siivota kun on ollut koko päivän muksujen kanssa kotona ja on pitäny niitä vahtia ja ruokaa laittaa ja kaupassa käydä.
Ei kenelläkään mene jumalaut koko päivää kokkaamiseen ja kaupassakäyntiin.Se siivoaa joka on kotona kaiket päivät.

[QUOTE="vieras";25915706]Ohhoh. Kuulostaa kyllä minustakin että jokin muu nyt painaa tai on painanut jo pidemmän aikaa ja nyt ihan turhasta haluaa alkaa haastaa riitaa että saisit/saisitte syyn erota. Tuskin tuo sotkuisuus on se syy tähän.[/QUOTE]jos kotona on usein sotkuista, sitähän ei käynyt ilmi oikein onko asia näin. niin voi se alkaa ärysttämään ja masentamaan kun väsyneenä kotiin tulee. mulla ainakin on näin. ja silloin voi käyttäytyä noin. tai sit miehelläs on jotain muuta mielen päällä

Voihan olla vain huono/rankka päivä sattunut yöissä ja sitten ärsyttää kun toinen ei ole kotona viitsinyt mitään tehdä. Tai siis en sano, ettet olisi mitään tehnyt vaan että mihestä saattaa siltä näyttää, jos oikein sotkuista on ja toinen kuinenkin kotosalla ollut.

Okei,aika yllättäviä vastauksia. hän on painanut tosi pitkää päivää töissä,mutta totta sekin, että koti on aina saanut olla sellainen kuin on,siivoan kun on sellainen hetki että voi siivota. Hän on viime aikoina alkanut "vaatimaan" multa isompaa panosta tai vähättelemään omaa työtäni lasten kanssa. Hänen mielestä se on helppoa.Meillä oli yksi ilta hänen vieraitaan kylässä, jotka kestitin ja en kerennyt itse siinä syödä kun piti välistä aina käydä vauvaa imettämässä,kun olin väsynyt juhlien päätyttyä,mies sanoi, että kuka nainen tahansa pystyy moiseen...sanoin etten sen suurempia kiitoksia odotakkaan,mutta kiitos olisi ihan hyvältä tuntuva asia... enkä tehnyt sitten sen suurempaa numeroa!

Mistäköhän on kyse? tosi iso yllätys jo se että mies nukkui oikeasti työvaatteet jo valmiina päällä autotallissa ja kassi pakattuna sen vieressä.Aamulla oli mies sekä kassi sitten poissa :O

Kyllä tossa tosiaan jotain pidempään kehittynyttä on taustalla, ei pelkästään eilispäivän tapahtumat. Koska sen pitäisi tulla töistä kotiin, jos tulee kotiin?

[QUOTE="akka";25915731]Kyllä muakin miehenä vituttais kun tuun töistä kotiin,ensimmäisenä odottaa lumityöt ja kun pääsee sisälle kämppään,siellä ei ämmä ole viitsinyt siivota kun on ollut koko päivän muksujen kanssa kotona ja on pitäny niitä vahtia ja ruokaa laittaa ja kaupassa käydä.
Ei kenelläkään mene jumalaut koko päivää kokkaamiseen ja kaupassakäyntiin.Se siivoaa joka on kotona kaiket päivät.[/QUOTE]

jokainen päivä lähemmäs vastasynteen vauvan kanssa ei mene kuin oppikirjassa ja toisekseen lämmin ruoka odotti häntä pöydässä. En ollut kerennyt järjestellä lojuvia tavaroita jotka suurimmalta osalta oli esikoisen. Jos ei kerkeä niin ei kerkeä,yllensä on siistiä ja jos ei ole ei mies vedä moisia herneitä.

Mies siinä menettää, jos lähtee. Jotain muuta varmaan hampaan kolossa ja sai tekosyyn lähtemiselle. Sinuna en olis alkanu siivoamaan. Kuka siihen kuolee jos on sekaista, uus päivä ja uudet voimat aamulla siivota.
Mulla kolme lasta, ja vauvaa saa viedä ulos nukkumaan kolmesti päivässä ja viihdyttää,vaihtaa kamppeita syöttää. Lisäksi olla isompien kanssa, laittaa ruokaa ja pestä pyykit. Joten siivous ei oo joka päivä mahdollista. Eikä tarpeen.

No en ole edes huomannut sen kummempia kuin se että mies odottaa minulta enemmän...eikö hän ymmärrä että vauva on nyt yksi uusi perheenjäsen. Imetyksiin menee jo useampi tunti vuorokaudessa ja toisekseen olen joskus tosi väsynyt :( kai sitten pitää petrata kodinhoidossa jos mies vielä kotiin tulee :O mut ei se voi mennä näin...

Okei,aika yllättäviä vastauksia. hän on painanut tosi pitkää päivää töissä,mutta totta sekin, että koti on aina saanut olla sellainen kuin on,siivoan kun on sellainen hetki että voi siivota. Hän on viime aikoina alkanut "vaatimaan" multa isompaa panosta tai vähättelemään omaa työtäni lasten kanssa. Hänen mielestä se on helppoa.Meillä oli yksi ilta hänen vieraitaan kylässä, jotka kestitin ja en kerennyt itse siinä syödä kun piti välistä aina käydä vauvaa imettämässä,kun olin väsynyt juhlien päätyttyä,mies sanoi, että kuka nainen tahansa pystyy moiseen...sanoin etten sen suurempia kiitoksia odotakkaan,mutta kiitos olisi ihan hyvältä tuntuva asia... enkä tehnyt sitten sen suurempaa numeroa!

Mistäköhän on kyse? tosi iso yllätys jo se että mies nukkui oikeasti työvaatteet jo valmiina päällä autotallissa ja kassi pakattuna sen vieressä.Aamulla oli mies sekä kassi sitten poissa :O

Puuttumatta nyt milläänlailla teidän tämän hetkiseen tilanteeseennen niin pakko sanoa että ei se ihmeitä vaadi kyllä kotona olijalta että pitää kodin kunnossa kun on kerta kotona. Oli ne lapset minkä ikäisiä ja millaisia hyvijään luoteeltaan.
Sulla on koko päivä aikaa tehdä niitä ja hoitaa niitä lapsia. Ja kotitöitä voi tehdä myös vauva sylissä. Ja toisekseen ei sen vauvan tartte edes koko aikaa sylissä olla. Kyllä se kai nukkuukin.
Ïtse en vaan voi näitä tälläisiä tilanteita mitenkään käsittää että se kotona olija heittäytyy niin marttyyriksi ettei ehtisi! Kaupassa käyntiin ja siihen ruuan laittamiseen ei todellakana koko päivää mene.

• Tykkää
Reactions: Tara74
pitäisin varmaan huolen ettei mies ryömi takas kun rauhoittuu. jos kerran lähtee (noin dramaattisesti vielä) niin pysyköön poissa kanssa. :kieh: tommosesta tulee helposti peliä että joka riidassa aletaan uhkailemaan erolla. lapsellista touhua!

• Tykkää
Reactions: weebo ja Dumle
jokainen päivä lähemmäs vastasynteen vauvan kanssa ei mene kuin oppikirjassa ja toisekseen lämmin ruoka odotti häntä pöydässä. En ollut kerennyt järjestellä lojuvia tavaroita jotka suurimmalta osalta oli esikoisen. Jos ei kerkeä niin ei kerkeä,yllensä on siistiä ja jos ei ole ei mies vedä moisia herneitä.

Joo ei mene ei. Mutta koko päivä eikä myöskään mene siihen että olet kiinni siinä vauvassa.

• Tykkää
Reactions: Lentokala
No en ole edes huomannut sen kummempia kuin se että mies odottaa minulta enemmän...eikö hän ymmärrä että vauva on nyt yksi uusi perheenjäsen. Imetyksiin menee jo useampi tunti vuorokaudessa ja toisekseen olen joskus tosi väsynyt :( kai sitten pitää petrata kodinhoidossa jos mies vielä kotiin tulee :O mut ei se voi mennä näin...

Ymmärrä nyt hyvä nainen ettei ole kyse nyt siitä siivoamisesta.
Vai oletko jo pidempään aikaa vedonnut korttiin: "ei ole ollut aikaa, olen väsynyt" ?

[QUOTE="vieras";25915843]Puuttumatta nyt milläänlailla teidän tämän hetkiseen tilanteeseennen niin pakko sanoa että ei se ihmeitä vaadi kyllä kotona olijalta että pitää kodin kunnossa kun on kerta kotona. Oli ne lapset minkä ikäisiä ja millaisia hyvijään luoteeltaan.
Sulla on koko päivä aikaa tehdä niitä ja hoitaa niitä lapsia. Ja kotitöitä voi tehdä myös vauva sylissä. Ja toisekseen ei sen vauvan tartte edes koko aikaa sylissä olla. Kyllä se kai nukkuukin.
Ïtse en vaan voi näitä tälläisiä tilanteita mitenkään käsittää että se kotona olija heittäytyy niin marttyyriksi ettei ehtisi! Kaupassa käyntiin ja siihen ruuan laittamiseen ei todellakana koko päivää mene.[/QUOTE]
En tiedä onko ap:n vauva valvottanut, mutta jos pieni vauva valvottaa öisin viikkoja tai kuukausia, niin se on ihmisen jaksamiselle todella raskasta. Siinä ei mihinkään huippusuorituksiin voi yltää päivän aikana, eikä pidäkään.

Ja miehenkö ei pitäisi joutua edes lumitöitä tekemään, kun töistä tulee? Silti ne äidin hommat kyllä jatkuu siitä eteenkin päin iltaan ja yöhön asti.

Yhteistyössä