Jos lasta ei saa hetkeksikään jättää autoon yksin, niin miten tässä tapauksessa pitäisi sitten toimia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "shihtzu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"shihtzu"

Vieras
Elikkä tulet kotiin ja molemmat lapset ovat nukahtaneet. Minä joudun kantamaan ensin toisen sisälle ja toinen jää autoon nukkumaan siksi aikaan, kunnes sitten haen toisen. Jos nuo ovat päiväunille nukahtaneet, niin ei niitä hereille noin vaan saa ja toisekseen jos vaikka saisikin, niin eivät kyllä askeltakaan ottaisi vaan rääkyisivät sitten pihalla puoliunessa.

Kyllä sun pitää kantaa molemmat yhtä aikaa sisälle.
Sitten sä et voi jättää niitä myöskään yksin sisälle nukkumaan, vaan sun pitää joko odottaa että he heräävät, pukea uudelleen ja hakea kauppakassi (ja sinne sulaneet pakasteet) TAI kantaa myös kappakassi(t) yhtä aikaa lasten kanssa sisälle.
Siksi äitien hampaista pidetään niin hyvää huolta raskausaikana, että ne sitten kestäisivät ylimääräiset rasitukset, kun niillä kannetaan kauppakasseja sisälle autosta.

Tai apua, mitä jos on kaksoset. Niistähän joutuu väistämättä toisen jättämään välillä yksikseen juuri esim. autoon, että saa toisen kannettua sisälle ja ovet auki! APUA!
Ja apua jos tulee vessahätä, kun lapsi nukkuu. Mitä sitä tekee. Ei sitä lasta voi yksin jättää makkariin, syttyy vielä sänky tuleen tai katosta lohkeaa palanen pienokaisen päähän. Pakko pidätellä ja odottaa lapsen heräämistä.

Eli olen joutunut muutaman kerran istuskelemaan autossa tai ajamaan jonkun kierroksen. Meidän autoparkki on kaukana ovesta ja asumme yläkerroksessa, joten en voi jättää lasta autoon. Yleensä vanhempi jossain välissä havahtuu ja sitten kannan pienemmän sisään. Kyse ei siis ole, että nopeasti piipahtaisin sisällä viemässä toisen, kun matka ottaisi useita minuutteja riipuen hissistä jne.

Siis tietenkin sä ajelet niin kauan ympäri kyliä, että piltit herää päikkäreiltä..!! Vaikka sitten nukkuisivatkin esim parituntia.. Lasten turvallisuus ennenkaikkea!!

Alkuperäinen kirjoittaja sama käynyt mulle;25926868:
Eli olen joutunut muutaman kerran istuskelemaan autossa tai ajamaan jonkun kierroksen. Meidän autoparkki on kaukana ovesta ja asumme yläkerroksessa, joten en voi jättää lasta autoon. Yleensä vanhempi jossain välissä havahtuu ja sitten kannan pienemmän sisään. Kyse ei siis ole, että nopeasti piipahtaisin sisällä viemässä toisen, kun matka ottaisi useita minuutteja riipuen hissistä jne.

No tuskin siihenkään lapsi kuolee jos joutu jokusen minuutin siellä autossa olemaan..Jos ees heräis..

[QUOTE="mini";25926904]No tuskin siihenkään lapsi kuolee jos joutu jokusen minuutin siellä autossa olemaan..Jos ees heräis..[/QUOTE]

Niin mutta tuntuu, että lapsi jää tosi kauaksi, kun ei edes mitään näköyhteyttä. Jossain rivarin tai omakotitalon pihassa toinen juttu. Mutta minä olenkin hermoheikko.

Alkuperäinen kirjoittaja sama käynyt mulle;25926868:

Mulla samat vaikeudet. Oonkin monesti istuskellut autossa ja vaikka jutellut puhelimessa kun muksut on koisanneet takapenkillä. Viimeksi eilen :)

Mutta siis en sitä varten etten voisi hetkeksikään jättää lasta yksin autoon, mutta parkkis on sen verran kaukana että menisi monta minuuttia ja molemmat yleensä heräävät, viimeistään siinä vaiheessa kun lasken sänkyyn. Jos siis kantaisin toisen kotiin ensin, olisi lopputulos varmaan sellainen, että olisin hereillä olevan lapsen kanssa kotona ja toinen nukkuisi autossa. Sitten lähdettäisiin yhdessä hakemaan se toinen.. Juu ei ihan onnistu :D

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;25926847:
Kyllä sun pitää kantaa molemmat yhtä aikaa sisälle.
Sitten sä et voi jättää niitä myöskään yksin sisälle nukkumaan, vaan sun pitää joko odottaa että he heräävät, pukea uudelleen ja hakea kauppakassi (ja sinne sulaneet pakasteet) TAI kantaa myös kappakassi(t) yhtä aikaa lasten kanssa sisälle.
Siksi äitien hampaista pidetään niin hyvää huolta raskausaikana, että ne sitten kestäisivät ylimääräiset rasitukset, kun niillä kannetaan kauppakasseja sisälle autosta.
:laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja Kvart över;25926963:
Mulla samat vaikeudet. Oonkin monesti istuskellut autossa ja vaikka jutellut puhelimessa kun muksut on koisanneet takapenkillä. Viimeksi eilen :)

Mutta siis en sitä varten etten voisi hetkeksikään jättää lasta yksin autoon, mutta parkkis on sen verran kaukana että menisi monta minuuttia ja molemmat yleensä heräävät, viimeistään siinä vaiheessa kun lasken sänkyyn. Jos siis kantaisin toisen kotiin ensin, olisi lopputulos varmaan sellainen, että olisin hereillä olevan lapsen kanssa kotona ja toinen nukkuisi autossa. Sitten lähdettäisiin yhdessä hakemaan se toinen.. Juu ei ihan onnistu :D

Niin ja joskus on hyvä, että ne edes nukkuu. Voi kuunnella radiota ja olla vain. Aina ne nukkuu kuitenkin väärään aikaan tai väärään paikkaan. Siihenkin tottuu.

mulla on rattaat auton perällä, lastaan ipanat niihin jos nukkuvat, ja on enempi tavaraa vietävänä. isompi herää kyllä siirtoon jokatapauksessa.

mutta entä jos pitää tankata auto? voiko ne olla siellä autossa yksikseen tankkauksen ajan?

Siis tosi Äiti kantaa molemmat samaan aikaan. Minä kannan kaikki neljä (3kk, 1v2kk, 2v1kk ja 3v), vaikka auto on 6m päässä ovesta. Kauppakassit hampaisiin, lapsia kainaloihin ja kotiin. :heart:

Autohan voi vaikka palaa tai ensin kannettu herätä ja mitä sitten voikaan tapahtua.

[QUOTE="annika";25927008]
mutta entä jos pitää tankata auto? voiko ne olla siellä autossa yksikseen tankkauksen ajan?[/QUOTE]

Siis ei tietenkään, ootko ihan hullu!? Tiedätkö kuinka monesti auto syttyy tankatessa palamaan?

Lapset pitää nostaa tietenkin ulos autosta. Jos niitä ei saa pidettyä sylissä samalla kun tankkaa, pitää turvaistuinkin nostaa ulos ja köyttää lapsi siihen tankkauksen ajaksi, ettei pääse juoksemaan autojen alle. Tai sitten pitää olla mukana rattaat, joihin kaikki lapset saa vöillä kiinni. Ja kun siellä autossa on ollut aika lämmin ja lapset siis sisävaatteissa (mökkimatka katsos kyseessä) niin pitäähän niille pukea haalarit päälle etteivät vilustu. Ja jos meet sisälle maksamaan niin muista riisua haalari, tulee muuten liian hiki, kätkytkuolemariski kasvaa.

mulla ei hyödyttäis vaikka pakkaisin mun kolmoset nukkuvina rattaisiin,koska en jaksais nostaa rattaita enää talon portaita ylös :D talossa neljä kerrosta eikä hissiä.parkkipaikka on kauvempana ja sieltä sitten yksitellen haen vauvani ja viimisen vauvan on odotettava vuoroaan helpostikkin se 15-30 min. riippuen siitä miten nopeasti saan hoidettua ekat vauvat. mitäs te superäidit tässä tilanteessa tekisitte...luultavasti ette poistuisi asunnosta ollenkaan :D

[QUOTE="annika";25927008]mulla on rattaat auton perällä, lastaan ipanat niihin jos nukkuvat, ja on enempi tavaraa vietävänä. isompi herää kyllä siirtoon jokatapauksessa.

mutta entä jos pitää tankata auto? voiko ne olla siellä autossa yksikseen tankkauksen ajan?[/QUOTE]

Minä, Äiti, nostelen istuimet penkalle kauas takkauspisteestä. Sielä ne on rivissä kuin ankanpojat. Annan luomuporkkanat (hieman keitetyt, jotta eivät tukehdu) kätösiin, jotta viihtyvät ja pysyvät ruusuposkisina. :heart:

[QUOTE="vieras";25927052]mulla ei hyödyttäis vaikka pakkaisin mun kolmoset nukkuvina rattaisiin,koska en jaksais nostaa rattaita enää talon portaita ylös :D talossa neljä kerrosta eikä hissiä.parkkipaikka on kauvempana ja sieltä sitten yksitellen haen vauvani ja viimisen vauvan on odotettava vuoroaan helpostikkin se 15-30 min. riippuen siitä miten nopeasti saan hoidettua ekat vauvat. mitäs te superäidit tässä tilanteessa tekisitte...luultavasti ette poistuisi asunnosta ollenkaan :D[/QUOTE]

Ootko tosissas?????? Tuo on jo TODELLA VASTUUTONTA!!!

Yhteistyössä