Päiväkodin hoitajalla oma lapsi samassa ryhmässä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mitämieltä?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mitämieltä?

Vieras
Mitä mieltä olisit siitä, että sinun lapsesi päivähoitoryhmän hoitajalla olisi oma lapsi samassa ryhmässä? Tai tässä tapauksessa ryhmäperhepäiväkodissa. Mitä tunteita/ ajatuksia se herättää sinussa?

Ihan mielenkiinnosta kysyn että minkälaisia ajatuksia se herättää. :) Ja kyllä muuten saa. ;) Ainakin meillä päin, olen siis ryhmiksessä töissä ja lapsi syksyllä tulossa meidän ryhmikseen hoitoon. On siis tietenkin vain yksi ryhmä ku on ryhmäperhepäiväkoti ja siellä sitten ollaan.

[QUOTE="...";25939362]miksi ei muka sais olla? :O tai siis.. pitäiskö sen aiheuttaa jotenkin negatiivisia tunteita?[/QUOTE]

..paitsi jos kyseessä on samanlainen perhepäivähoitaja, kun yks meidän paikkakunnalla.. (oli siis sillon kun mun pikkusisko oli pieni) omille mukuloileen anto suklaapatukat käteen ja kaikkia herkkuja muutenkin, kun oli hoitolapsia hoidossa.. eikä hoitolapset tietenkä saanu mitää. joutu katteleen ku hoitajan omat mukulat veti suklaata..

[QUOTE="...";25939370]..paitsi jos kyseessä on samanlainen perhepäivähoitaja, kun yks meidän paikkakunnalla.. (oli siis sillon kun mun pikkusisko oli pieni) omille mukuloileen anto suklaapatukat käteen ja kaikkia herkkuja muutenkin, kun oli hoitolapsia hoidossa.. eikä hoitolapset tietenkä saanu mitää. joutu katteleen ku hoitajan omat mukulat veti suklaata..[/QUOTE]

Näin ei meillä taida päästä käymään, alkaisi työkavereilta tulla palautetta. ;) Muutenkin tuollainen on oikeasti väärin ihan kaikkia lapsia kohtaan.

Alkuperäinen kirjoittaja mitä mieltä;25939386:
Näin ei meillä taida päästä käymään, alkaisi työkavereilta tulla palautetta. ;) Muutenkin tuollainen on oikeasti väärin ihan kaikkia lapsia kohtaan.

niin on : / todella törkeää.. en tajua mitä on tädillä pyöriny päässä. kyllähän se niin on, että jos niille omille muksuilleen on jotenkin "pakko" ne suklaapatukat antaa, ni sit tarjotaan hoitolapsille kans.. on ollu pienistä varmasti kurjaa olla tuolla hoidossa : /

Mun lapsi on viereisessä ryhmässä, joskus oon samassa ryhmässä töissä ku oma lapsi. Ei mun työ siitä mikskään muutu.

Tämä on ihan totta! Mun lapsi on ollut muutamana päivänä mukana töissä kun on ollut vähän lapsia jne, eikä todellakaan ole vaikuttanut mun työntekoon lainkaan. Ihan siellä touhotti omiaan eikä kulkenut perässä kyttäämässä että ketä hoidan/halaan/syötän. Hän on ennestään läheinen myös työkavereideni kanssa, tuntenut heidät ihan vastasyntyneestä, joten ei ujostele hakea apua tai syliä heiltäkään. Onneksi ryhmiksessä on se etu, että lapsia on vähän ja eri ikäisiä. On aikaa huomioida ja sylitellä jokaista juuri sen verran ku he sitä kaipaavat. :)

Olen ollut yksityisessä päiväkodissa sijaisena, jossa päiväkodin johtajalla oli 2 omaa lasta, joita kohteli eriarvoisesti. Saivat siis erityiskohtelua äidiltä. Tästä tuli myös hoitolasten vanhemmilta kritiikkiä ihan aiheesta mun mielestä.

Tämä päiväkoti on kyllä jo konkursissa, että eipä kohtele enään :)

Muuten mulle on ok, vaikka olisi omia lapsia. Jos kohtelu on kaikille sama.

Eikö se oo ihan tavis käytäntö ainakin pienissä kunnissa. Jos jossain tuppukylässä on tyyliin yks päiväkoti niin pakkohan niitten lasten on olla sielä vaikka äitikin ois töissä sielä. Mä ainakin tiiän tälläisiä tilanteita ja mun mielestä se on ihan ok.

• Tykkää
Reactions: DuskyLeDoux
Monella pienellä paikkakunnalla ei ole kuin yksi päiväkoti. Mahdollisuus, että lisäätymisiässä olevien työntekijöiden lapset ovat samassa päiväkodissa, on aika iso. Se, että äiti ja lapsi on samassa ryhmässä, saattaa olla töiden järjestämisen kannalta ainoa vaihtoehto.

En oikein ymmärrä, miten tämä on jollekin vanhemmalle lähtökohtaisesti joku ongelma.

Haluaisin uskoa, että ainakin suurin osa hoitajista on ammattilaisia ja ammattimaisia, ja että he osaavat suhtautua kaikkiin hoitolapsiinsa tasapuolisesti.

Olen itse opettaja ja monet kollegani opettavat omia lapsiaan (omani eivät ole vielä edes koulussa). He ovat ehdottoman tasapuolisia, joskus jopa tiukempia omilleen.

Itse työskentelen yksityisessä päiväkodissa ja ei ole mitään estettä ettenkö olisi saanut ottaa omia lapsiani hoitoon sinne, esimeiheni otti jopa itse asian puheeksi. Muutimme kuitenkin toiselle puolelle kaupunkia, joten lasten hoitopaikaksi valittiin lähipäiväkoti. Lpaset ovat olleet satunnaisesti kylässä työpaikallani päiviä, ja voin sanoa että kohtelen heitä töissä jopa tiukemmin kuin hoitolapsiani. EI siis tarkoita että olisivat lellikkejä jos äiti olisi samassa paikassa töissä!

[QUOTE="...";25939370]..paitsi jos kyseessä on samanlainen perhepäivähoitaja, kun yks meidän paikkakunnalla.. (oli siis sillon kun mun pikkusisko oli pieni) omille mukuloileen anto suklaapatukat käteen ja kaikkia herkkuja muutenkin, kun oli hoitolapsia hoidossa.. eikä hoitolapset tietenkä saanu mitää. joutu katteleen ku hoitajan omat mukulat veti suklaata..[/QUOTE]
mun pikkusisko oli aikoinaan tällaisella pph hoidossa, istutti hoitolapsia lumihangessa märissä vaatteissa, ei päästänyt pissalle sisälle, omansa vei tunnin jälkeen sisälle kaakaolle ja pullalle jna, esimerkkejä olis vaikka kuinka paljon, ei sitten enää kauan tehnyt sitä hommaa, kun meidän isälle selvisi toi juttu... mut kaikenlaista, mulle olis ihan positiivista, et hoitajan oma lapsi olis mun oman lapsen ryhmässä, katsotaan, kuinka syksyllä käy :/

Yhteistyössä