Pääsin eroon siiderin tissuttelusta ja vältin alkoholisoitumisen :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Salomontytär harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Salomontytär harmaana

Vieras
Siitä on jonkin verran aikaa, kun kyselin täällä olenko täysin alkoholisoitunut. Sain vastauksia, jotka kieltämättä alkoivat ketuttamaan. Mutta myöntää täytyy, että olin menossa ainakin siihen suuntaan, vaikka en siellä ihan pohjalla vielä ollutkaan.

Sidukkaa meni siis n. kolmena iltana viikossa n.2-6 kerralla, riippuen fiiliksestä.

Menin päihdetyöntekijälle, joka oli tosi symppis. Ymmärsi, että enhän mä sen takia juonut, että olisin sillä itselleni mitään pahaa halunnut yms. Kertoi faktatietoa alkoholin aiheuttamista sivuvaikutuksista jne. Mulla se oli lihominen.

Aloin pitää annospäiväkirjaa. Ekan viikon menin niin, että en "säädellyt" juomisia että nähtäis todellinen viikkokulutus. No niitähän meni sitten 17 sen ekan viikon aikana :o) Toisela viikolla skarppasin, ja meni 8 sidukkaa. (Ne oli siis niitä pieniä tölkkejä). Sen jälkeen ei ole mennyt yhtään. eikä ole edes tehnyt mieli! Olen niiiiiin tyytyväinen. Olotila on mahtava!

Kyllä sitä apua kannattaa hakea aikaisessa vaiheessa, silloin kun menee suurkulutuksen puolelle. Siitä on lyhyt matka varsinaiseen alkoholismiin :)

Painokin on tippunut yli 6 kiloa ja tilalle on tullut intohimo liikuntaan <3

Hyvää kevättä kaikille!!

Todella upea suoritus. Hyvä, että ymmärsit että tottumuksesi oli ottamassa sinut valtaan ja lähdit taistelemaan vastaan. Helppoa se ei varmasti ollut, mutta toivottavasti nykyinen olotila palkitsee. Paljon onnea ja aurinkoista kevättä sinulle!

Hienoa voit olla ylpeä saavutuksesta! Äläkä masennu jos takapakkia tulee, uusi nousu vaan päälle. Sortuminen miltei kuuluu lopettamiskuvioon, kuvittelee voivansa kokeilla jos vaan otan sen yhden..
Mä pääsin kanssa tissuttelusta. Voin olla viikkokaupalla juomatta mitään, parikin kuukautta välissä, kunnes juon ihan lärvit ja tasoittelen vielä seuraavanakin päivänä. Ärsyttää vielä toi kun suhtautuminen alkoholiin on yhä epäterve, käyn tota kyllä yhdenlaisessa terapiassa läpi. Ja useimmiten toi mun juominen tapahtuu juuri silloin kun ei todellakaan pitäisi. Muuten elämä kunnossa ja terveys parantunut.

Hienoa! Kun juo, niin se laskee mielialaa (kun vaikuttaa välittäjäaineisiin). Muutos olossa voi olla melkoinen, kun ei ole sitä pakollista "masentajaa" kuvioissa. Sitä ei vaan silloin huomaa, kun juo.

Itsellä on päinvastaisia kokemuksia. Join reilusti viikonloppuisin ja viikollakin vähäsen. Eukko nalkutti päivittäin. Jatkoin juomista ja pääsin nalkuttavasta eukosta eroon.

Nyt minulla on hehkeä parikymppinen hoikka misu ja elämä hymyilee.

madametussu : hienoa! Mä kans käyn salilla ja olo on mitä parhain.

Olen kyllä ollut "vasta" kuukauden juomatta mutta ei vaan tee yhtään mieli. Olen antanut itselleni "luvan" ottaa muutaman siiderin kesällä, mutta mitään tiettyä päivää en ole siihen katsonut. Tällä hetkellä mua vaan kuvottaa ajatuskin, koska en halua ainakaan enää luisua enää samaan suurkulutukseen. Ja kun liikunta saa oikeesti paljon paremman olon :)

Itsellä on päinvastaisia kokemuksia. Join reilusti viikonloppuisin ja viikollakin vähäsen. Eukko nalkutti päivittäin. Jatkoin juomista ja pääsin nalkuttavasta eukosta eroon.

Nyt minulla on hehkeä parikymppinen hoikka misu ja elämä hymyilee.

No ei se elämä välttämättä kauan hymyile, kun ei se hehkeä parikymppinen misu välttämättä jaksa kauan katsoa sun suurkulutusta. Ja mitäs jos juot ittes vaan huonompaan kuntoon, niin eihän susta silloin ole iloa sille misulle?

Yhteistyössä