Onko menetelty oikein? Ostin rikkinäiset alekengät lapselle..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja :( :(
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

:( :(

Vieras
Ennen kun laitan kauppaan palutetta ni kysyn muiden meilipidettä asiaan..

Ostin lapselle kengät joiden oikea hinta oli 69€, niissä oli punainen lappu "tämä tuote 40€".
Kotona poistaessani lappuja löysin kengän sisältä lapun (näytti siltä että on vahingossa unohtunut sinne) josta ilmenee että ne on palautettu koska yksi koristeommel on purakutunut. Itse en tätä huomannut kaupassa. Pohjasta myös näkyi että niillä oli kävelty ulkona.

Itelle jäi vähän "huijattu" fiilis :/

Saako palautettuja ja käytettyjä myydä alennuksella uusina? Eli ilmoittamatta että niissä on vikaa. Noita kenkiä taisi olla siinä viitisen paria joissa oli "tämä tuote 40€" -lappuja, ilman muuta siis oletin et ne ovat jotain edellisen kauden viimeisiä kappaleita tms.

Onko oma mokani koska en tutkinut niitä tarpeeksi? ..olin kuitenki ostamassa uusia kenkiä kaupasta enkä kirpparilta..

tän takia itse tutkin ostokset joka puolelta ja yritän ottaa takimmaisen, kengistä katon aina pohjat että ne on varmasti samaa kokoa, ja kait sitä kattoo aina millanen pohja niis kengissä on.. :) ale tuotteita voi paluttaa jos niissä on jotain vikaa, tosin noissa kengissähän oli lappu..

[QUOTE="vieras";25943258]Kyllä kaupat myy pikkuvikaisia tuotteita alella, esim nappi puuttuu tms. Ja jos kengässä oli lappu niin sullahan on tieo sit siitä.[/QUOTE]

Se lappu ei siis ollut asiakkaille tarkoitettu vaan joku hlökunnan välinen viestilappu joka oli vahingossa luultavasti sinne jäänyt.

minä ostin kerran kelloradion joka ei toiminut ja huomasin sitten että pahviloota jossa se oli, niin kannen alle oli kirjoitettu palautus ja pvm, palautin sen, liekköhän vielä mennyt myyntiin...

Ei tuossa ole mitään virhettä tapahtunut. Selkeästi merkitty, että tuote on halvemmalla ja lappu vielä sisällä. Olen itsekin ostanut toppatakin, jossa pieni tahra, oli merkitty ja halvempi.

No ei todellakaan tarvi maksaa rikkinäisistä ja käytetyistä kengistä neljääkymppiä :O Viet ne takas ja ilmoitat selvästi ja riittävän kuuluvalla äänellä, että purat kaupan.

[QUOTE="vieras";25943817]No ei todellakaan tarvi maksaa rikkinäisistä ja käytetyistä kengistä neljääkymppiä :O Viet ne takas ja ilmoitat selvästi ja riittävän kuuluvalla äänellä, että purat kaupan.[/QUOTE]

Miksi siellä pitää heti möykkäämään alkaa?

Eikö ensin vois koittaa asiaa selvittää "nätisti"?

[QUOTE="vieras";25943817]No ei todellakaan tarvi maksaa rikkinäisistä ja käytetyistä kengistä neljääkymppiä :O Viet ne takas ja ilmoitat selvästi ja riittävän kuuluvalla äänellä, että purat kaupan.[/QUOTE]

Ja milläs ap todistaa, ettei oma lapsensa ole käyttänyt kenkiä? Jos tuote on alennettu virheen takia, ko virheen perusteella ei kauppaa voi purkaa.

Miksi siellä pitää heti möykkäämään alkaa?

Eikö ensin vois koittaa asiaa selvittää "nätisti"?

Kyllä mä ajattelin ihan nätisti (tarvittaessa) ottaa heihin yhteyttä sähköpostilla, kunhan pääsen päätökseen "valitanko"/annanko palautetta vai en :)

Haluaisin vain kuulla muiden mielipiteitä.
Mun mielestä olisi _reilua_ ko. tapauksessa että kauppa olisi selkeästi merkinnyt tuotteen että se on viallinen/palautus koska eihän kaupassa pitäis lähteä siitä oletuksesta et täytyy katsoa onko tuote rikki (kuten kirpparilla) :/

[QUOTE="aloittaja";25943909]Kyllä mä ajattelin ihan nätisti (tarvittaessa) ottaa heihin yhteyttä sähköpostilla, kunhan pääsen päätökseen "valitanko"/annanko palautetta vai en :)

Haluaisin vain kuulla muiden mielipiteitä.
Mun mielestä olisi _reilua_ ko. tapauksessa että kauppa olisi selkeästi merkinnyt tuotteen että se on viallinen/palautus koska eihän kaupassa pitäis lähteä siitä oletuksesta et täytyy katsoa onko tuote rikki (kuten kirpparilla) :/[/QUOTE]

Minusta palautteen antaminen on aiheellista. Mutta eikö olis helpompi vaikka soittaa?

[QUOTE="vieras";25943910]Missäs minä möykkäämisestä olen puhunut :O Jos hiljaa arasti kuiskaat asiasi, myyjä aivan varmasti jyrää ylitsesi. Olen elämäni aikana näitä arkoja jonkun verran nähnyt...[/QUOTE]

Eihän sitä kuiskata tarvi, jos puhuu normaalisti. Eikä "riittävän kovalla äänellä" (jotta kaikki varmasti kuulevat, että olen kenkiä palauttamassa).

Mä veisin ehdottomasti kengät takas kauppaan ja sanoisin et tääl oli tämmönen lappu sisällä, jonka huomasin vasta kotona ja haluisin palauttaa ne. Tossa ei musta ole selkeesti merkitty yhtään mitään. Lapun pitäs olla ehottomasti kunnolla havaittavissa. Mulla hajos vetoketju uusista 80e:n kengistä kun tungin liian paksun villasukan jalkaan ja väkisin vedin ketjua. Vein kauppaan ja sain uudet tilalle. Aina kannattaa avata suunsa. Ja ei mitään sähköposteja vaan kauppaan takas.

Yhteistyössä