Ero, paluu ja toinen nainen...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Anonyymi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Anonyymi

Vieras
Eli lyhyesti nyt pohjustan tilannetta.

Erosimme miehen kanssa reilu 2 vuotta sitten vajaaksi 4kk toisen naisen takia. Mieheni jäi kiinni pettämisestä ja 'oli löytänyt elämänsä rakkauden' joten muutimme erilleen ja sovimme lasten tapaamiset yms.

Palasimme tosiaan sitten kuitenkin yhteen pitkällisten kiemuroiden ja keskustelujen jälkeen ja meillä on mennyt nyt jopa paremmin kuin aiemmin, ups and downs niinkuin joka suhteessa kuitenkin.

Nyt sitten sain tietää että tämä toinen nainen on ottanut taas yhteyttä mieheeni. Viime kesänä, jolloin pyyteli anteeksi käytöstään ja kyseli mieheni kuulumisia. Mies oli vastannut hyvin ystävällisellä tavalla että ei ole pitkävihainen ja vaikka käytös todella satuttikin ja että tämä toinen nainen voisi antaa itselleen jo anteeksi koska siitä on aikaa.

Ja nainen otti uudestaan yhteyttä helmikuun alussa ja kyseli mieheni kuulumisia ja sitä että onko onnellinen. Kuulemma ikävöi miestäni ja kaipaa yhteisiä hetkiä. On säilyttänyt mailit ja viestit mitä mieheni on hälle laittanut. Ei kuulemma halua miestäni takaisin, mutta kysyi että jos joskus kahville lähtisi. tai jotain...

Mies vastasi hänelle vajaan kuukauden päästä aika neutraalisti, ei juuri kertonut mitään hlökohtaista, kertoi olevansa todella yllättynyt yhteydenotosta ja kirjoitti ympäripyöreästi olevansa onnellinen vaikka onnellisempi voisi olla, mutta voisi olla myös onnettomampikin. Ja että ei tavoittele kuita taivaalta (tms) ja on ihan tyytyväinen. ei kysynyt mitään, ei reagoinut tapaamisehdotukseen jne.

Nyt en sitten kaipaa mitään ihmettelyä miksi olen palannut yhteen tai sitä että mistä tiedän tämän.

Haluaisin kuulla ulkopuoliselta miltä tämä kuulostaa ja miten minun tulisi reagoida?

Mies tietää, että vielä kerran leikkii kanssani niin ero tulee ja se on sitten pysyvä. Niin ja tämä toinen nainen on kihloissa ja lapsikin löytyy.

Että näin :/

No mun mielestä miehen ei ole mitään järkeä pitää yhteyttä tuohon naiseen, eikä ole kohtuutonta sulta toivoa, että ei vastaisi tämän yhteydenottoihin. Jos te vielä meinaatte saada tuon homman toimimaan, niin siihen ei tarvita tuota naista enää häiriötekijäksi.

Luuletko, että miehellä voisi vielä olla tunteita sitä kohtaan?

Viimeksi muokattu:
Mitä se nainen pyyteli anteeksi? Se selkeästi kokeilee kepillä jäätä. Miksi sun mies ei sano naiselle, ettei halua olla yhteydessä naiseen enää? Vai onko sovittu, että voi sen kanssa kuulumisia vaihdella?

Ja jos miehes ei ole onnellinen (vähän siltä kuulosti) kannattaisko tuo laskea menemään? Ja näethän itsekkin, ettet luota mieheesi, et muuten kysyisi täällä mielipiteitä! On vaikeaa olla parisuhteessa ihmisen kanssa, johon ei luota.

No mun mielestä miehen ei ole mitään järkeä pitää yhteyttä tuohon naiseen, eikä ole kohtuutonta sulta toivoa, että ei vastaisi tämän yhteydenottoihin. Jos te vielä meinaatte saada tuon homman toimimaan, niin siihen ei tarvita tuota naista enää häiriötekijäksi.

Luuletko, että miehellä voisi vielä olla tunteita sitä kohtaan?

Me sovittiin että jos nainen ottaa yhetyttä hän mulle kertoo.

Ja en usko että miehellä on varsinaisia tunteita naista kohtaan enää, mutta varmaan kokee imartelevana tuollaisenkin viestin missä kovasti kertoo että ei miestä unohtanut yms. ja siksi varmaan vastannutkin.

[QUOTE="Rouva";25953141]Mitä se nainen pyyteli anteeksi? Se selkeästi kokeilee kepillä jäätä. Miksi sun mies ei sano naiselle, ettei halua olla yhteydessä naiseen enää? Vai onko sovittu, että voi sen kanssa kuulumisia vaihdella?

Ja jos miehes ei ole onnellinen (vähän siltä kuulosti) kannattaisko tuo laskea menemään? Ja näethän itsekkin, ettet luota mieheesi, et muuten kysyisi täällä mielipiteitä! On vaikeaa olla parisuhteessa ihmisen kanssa, johon ei luota.[/QUOTE]

No kun se mulla itsellä vähän kolahti, että kun musta me ollaan onnellisia.. nauretaan ja ollaan ja eletään yhdessä, onhan se vähän arkista joskus mutta niinhän se kaikilla joskus. rakastan miestäni ja mullakin on rakastettu olo.

Ja yhteydenpidon olen kieltänyt.

Mietin että pitäisikö mun jutella miehen kanssa että eikö hän sit ole onnellinen? Kokeeko jotenkin tyytyneensä sit kuitenkin muhun ja meidän perheeseen?

No kun se mulla itsellä vähän kolahti, että kun musta me ollaan onnellisia.. nauretaan ja ollaan ja eletään yhdessä, onhan se vähän arkista joskus mutta niinhän se kaikilla joskus. rakastan miestäni ja mullakin on rakastettu olo.

Ja yhteydenpidon olen kieltänyt.

Mietin että pitäisikö mun jutella miehen kanssa että eikö hän sit ole onnellinen? Kokeeko jotenkin tyytyneensä sit kuitenkin muhun ja meidän perheeseen?

No niin... Miehesi on pettänyt sinun luottamuksesi ensin toisen naisen kanssa ja nyt rikkoo sovittua sääntöä, että yhteyttä hoitoon ei pidetä. Ei kovin luotettavaa sorttia...? Siinä mielessä siis tuo mitä ruikuttaa hoidolleen onnellisuudsta - se ei välttämättä ole totta. Saattaa siis sanoa senkin vuoksi noin, että pitää ovea vähän raollaan naiselle. Ei halua lopettaa yhteydenpitoa. Kaipaa itsetunnon hivelyä toisilta naisilta. Vaikka olisikin onnellinen sun kanssa.

Eli joko tosiaan on "tyytynyt" sinuun jotta saa perheen pidettyä kasassa tai sitten valehtelee tuolle naiselle, ettei ole onnellinen.

Oli kummin vain, molemmat vaihtoehdot kamalia, en itse haluais olla tuollaisen miehen kanssa.

[QUOTE="Rouva";25953323]No niin... Miehesi on pettänyt sinun luottamuksesi ensin toisen naisen kanssa ja nyt rikkoo sovittua sääntöä, että yhteyttä hoitoon ei pidetä. Ei kovin luotettavaa sorttia...? Siinä mielessä siis tuo mitä ruikuttaa hoidolleen onnellisuudsta - se ei välttämättä ole totta. Saattaa siis sanoa senkin vuoksi noin, että pitää ovea vähän raollaan naiselle. Ei halua lopettaa yhteydenpitoa. Kaipaa itsetunnon hivelyä toisilta naisilta. Vaikka olisikin onnellinen sun kanssa.

Eli joko tosiaan on "tyytynyt" sinuun jotta saa perheen pidettyä kasassa tai sitten valehtelee tuolle naiselle, ettei ole onnellinen.

Oli kummin vain, molemmat vaihtoehdot kamalia, en itse haluais olla tuollaisen miehen kanssa.[/QUOTE]

Kyllä molemmat vaihtoehdot on surkeita... en osaa edes sanoa kumpi on surkeampi.

Mä siskoni kanssa juttelin asiasta ja hän taas otti asian aika kevyesti, ehkä siksi koska tuntee mun mieheni. hän on siis aika kiltti mies eikä tosiaan mitään pettäjä-pelimies tyyppiä.

hän meinasi että jos on vaan vastannut ympäripyöreästi eikä ole uskaltanut olla liian tyly, mutta on kuitenkin yrittänyt olla vähän, koska ei viesti nyt ollut mitenkään ystävällinenkään.

Mua vaan ihmetyttää että miksi ei voinut jättää vastaamatta tai vaikka vastata että olen onnellinen, koita sinäkin olla ja kaikkea hyvää jatkoon.

nyt viesti oli just sen oloinen vaikka oli vähän tylyhkö että siihen voi vielä vastata.

ja sekin että vastasi siihen n.3viikon päästä. mikä logiikka?

Mä en tajua, miksi miehen on pitänyt sepustaa tuollaisia ihme juttuja onnellisuudestaan.

Sillä, että mies vastasi naisen viestiin kolmen viikon kuluttua, saattaa olla se tarkoitus, että mies yrittää viestittää sille naiselle, ettei ole kiinnostunut, vaan vastaa sitten, kun siihen on aikaa. Nainen olisi saattanut saada ihan erilaisen kuvan, jos mies olisi vastannut esimerkiksi saman päivän aikana. Silloin olisi voinut kuvitella miehesi olevan innokas pitämään yhteyttä. Nyt vastasi kolmen viikon kuluttua, mikä saattaa viestittää tuolle naiselle, ettei hän ole miehellesi enää tärkeä.

Paha yleistää että joka suhteessa on huonoja hetkiä. Olemme olleet yhdessä 14v. eikä vieläkään ole tullut huonoja hetkiä saati kriisejä. Mutta mihin kukin tyytyy.

onpa kurja tilanne. olisin ite varmasti melko hepulissa ja vaatisin miestäni laittamaan viestin, että yhteydenpito ja viestittely loppuu kokonaan. mun mielestä tuo toinen nainen kalastelee mahdollisuutta jatkaa.

Onko tuossa mahdollisesti käynyt niin, että mies on palannut sun luokse oikeastaan vaan siksi, että tuo toinen nainen loukkasi ja tyri homman jotenkin? Tai pistikin poikki miehesi kanssa tai jotain? Mies on ajatellut, että toiseksi paras vaihtoehto on pitää perhe kasassa ja palata tutun ja turvallisen luo?

Kyllä molemmat vaihtoehdot on surkeita... en osaa edes sanoa kumpi on surkeampi.

Mä siskoni kanssa juttelin asiasta ja hän taas otti asian aika kevyesti, ehkä siksi koska tuntee mun mieheni. hän on siis aika kiltti mies eikä tosiaan mitään pettäjä-pelimies tyyppiä.

hän meinasi että jos on vaan vastannut ympäripyöreästi eikä ole uskaltanut olla liian tyly, mutta on kuitenkin yrittänyt olla vähän, koska ei viesti nyt ollut mitenkään ystävällinenkään.

Mua vaan ihmetyttää että miksi ei voinut jättää vastaamatta tai vaikka vastata että olen onnellinen, koita sinäkin olla ja kaikkea hyvää jatkoon.

nyt viesti oli just sen oloinen vaikka oli vähän tylyhkö että siihen voi vielä vastata.

ja sekin että vastasi siihen n.3viikon päästä. mikä logiikka?

Tuota.... itsehän miehesi tunnet, mutta varo sortumasta selittelemään asiaa itsellesi parhain päin (vrt. miehesi on sinua pettänyt, mutta sanot, ettei hän ole pettäjä-tyyppiä B) ...). Näin ulkopuolisen korviin tuo miehesi ei kuulosta oiken hyvälle.

Olisiko miehesi koskaan palannut luoksesi jos tämä toinen nainen ei olisi häntä loukannut? Halusiko miehesi palata luoksesi vasta kun suhde kolmanteen osapuoleen päättyi?

[QUOTE="vieras";25953484]Paha yleistää että joka suhteessa on huonoja hetkiä. Olemme olleet yhdessä 14v. eikä vieläkään ole tullut huonoja hetkiä saati kriisejä. Mutta mihin kukin tyytyy.[/QUOTE]

No teillä on ehkä sitten harvinaisempi parisuhde... kyllä mun mielestä jopa asiaan kuuluu, että eí ihan koko aikaa olla niin rakastuneita ja välillä se toisen naama vaan ketuttaa. Ja sit tulee taas se kausi kun ollaan ihan ihastuneita ja rakastuneita ja halaillaan ja suukotellaan koko ajan :)

No teillä on ehkä sitten harvinaisempi parisuhde... kyllä mun mielestä jopa asiaan kuuluu, että eí ihan koko aikaa olla niin rakastuneita ja välillä se toisen naama vaan ketuttaa. Ja sit tulee taas se kausi kun ollaan ihan ihastuneita ja rakastuneita ja halaillaan ja suukotellaan koko ajan :)

...ja välillä petetään ja kokeillaan kepillä jäätä entisten hoitojen suuntaan...?

Kukin tyylillään.

Onko tuossa mahdollisesti käynyt niin, että mies on palannut sun luokse oikeastaan vaan siksi, että tuo toinen nainen loukkasi ja tyri homman jotenkin? Tai pistikin poikki miehesi kanssa tai jotain? Mies on ajatellut, että toiseksi paras vaihtoehto on pitää perhe kasassa ja palata tutun ja turvallisen luo?

Tää on sellainen juttu, jota kannattaa myös miettiä.

Tämä on se asia mikä mua ehkä nyt vaivaakin.

Mies sanoi että halusi palata jo aiemmin mun kanssa yhteen ja katui asiaa aika pian, mutta mä oon aika tulinen luonne ja silloin kun jäi kiinni oli teksti ja käytös sellaista että mies ajatteli että ei ikinä saa anteeksi ja meidän pitää vaan yrittää parhaan mukaan tulla toimeen lasten vuoksi.

Mä en tosiaan halua olla kakkosvaihtoehto kenellekkään eikä musta ole siltä tuntunutkaan mutta nyt tää homma alkaa taas vaivaa.

Ja tästäkin on tosiaan jo 2 vuotta aikaa eli vanhoja nyt kaivellaan....

[QUOTE="Rouva";25953554]...ja välillä petetään ja kokeillaan kepillä jäätä entisten hoitojen suuntaan...?

Kukin tyylillään.[/QUOTE]

No enmä nyt tätä tarkoittanut. Pettäminen ei kuulu normaaliin parisuhteeseen, mutta itse sen päätöksen tein, että yhden kerran voin yrittää antaa anteeksi ja saada tämän jutun taas toimimaan. Tätä kepillä jäätä juttua yritän tässä nyt tulkita että mikä on tilanne vai onko sitä.

Mutta muuten se ylläkirjoitettu on muuten musta normaalia parisuhdetta kyllä mua vaan välillä toinen ärsyttää vaikka kuin rakastaisi :D

no mun korviin kuulostaa siltä että mies pitää takaovea auki sen toisen naisen kanssa että jos taas kyllästyy suhun niin on toinen mihin palata. mä ainakin loukkaantuisin jos mies sanoisi noin (että voisi olla paremminkin) kun on pettänyt sen naisen kanssa. jos mies ei haluu olla sen kanssa niin jättäköön sitä taakseen.

Minusta tuo on ihan selkeä juttu. Tämä toinen nainen loukkasi miestäsi (jätti?) ja mies palasi sen takia takaisin sun luo. Nyt nainen katuu ja haluaa viritellä uudestaan. Miehesi empii vielä.

[QUOTE="...";25953707]Minusta tuo on ihan selkeä juttu. Tämä toinen nainen loukkasi miestäsi (jätti?) ja mies palasi sen takia takaisin sun luo. Nyt nainen katuu ja haluaa viritellä uudestaan. Miehesi empii vielä.[/QUOTE]

Kuulostaa valitettavan ytimekkäältä analyysiltä.