Mikä on liian suuri ikäero, kun aihe on nyt pinnalla? Puolta nuorempi vai..?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mietteliäs..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mietteliäs..

Vieras
Minulla ei ole mitään isäkompleksia mutta.. Joskus 18-vuotiaana katselin vielä inttipoikiakin ja olin parikymppisten kanssa. Vanhin oli kyllä sitten hyvin säilynyt 20 vuotta vanhempi mies, jonka kanssa oli sutinaa. Nyt 10 vuotta myöhemmin eli 28-vuotiaana edelleenkin jotkut nelikymppiset miehet ovat ok, jos ovat ns. hyvin säilyneitä ja nuorekkaita. Oman ikäiset tuntuvat pikkupojilta, yleisesti ottaen koen mieluisaksi ikäeroksi vähintään 5 vuotta. Tapailen 13.. 14 vuotta vanhempaa miestä, joten onko tämä jo muitten silmissä paheksuttu ikäero? Jotkut kaverini kyllä ovat ihmetelleet ja osa taas yllättynyt, kun mies ei olekaan "ukko".

Minua ei ahdista ajatus siitä, että toinen vanhenee ennen minua, sillä edessä se meillä kaikilla on joskus kuitenkin.

Mullakin on 12vuotta vanhempi mies, eikä tämä tunnu missään. :D Jotkut kaverit on joskus ihmetellyt ja sanonut ettei itse voisi olla noin paljon vanhemman miehen kanssa. Mutta ei musta toi ikäero oo enään mitään, alkuun se vähän huvitti kun ajattelee mitä mies on tehnyt kun minä olen vielä leikkinyt nukeilla :D

Olen ihan tietoinen taipumuksestani pitää vanhemmista miehist.Olen nyt 28vuotias, ja raja menee ehkä noin 55:ssä vuodessa. Riippuu henkilöstä tietysti, mutta oma alani esim. on sellainen, että ihmiset pysyvät "nuorina" pitkään. Ei muhun sellainen taksikuski-tyyppi veto. (Sori taksikuskit, ei pahalla) Ikä ei kuitenkaan ole mulle mikään vaatimus, viimeeksi tapailin itseäni nuorempaa miestä. Olen tullut siihen tulokseen, että vanhempi mies tarjoaa elämänkokemuksellaan mulle haastetta, ja pidän kypsemmän miehen karskiintuneista piirteistä. Itse olen monessa sopassa keiitetty, hyvin itsenäinen ja älykäs, elämää nähnyt tyyppi, joten nuorten miesten kanssa tuntuu usein siltä, ette heillä ole mulle mitään tarjottavaa. Sanotaanko että etsin tyyppiä joka osaa ottaa paikkansa ja kompensoida mua miehekkyydellään, kuitenkin arvostavasti ja alentamatta.

No mulla on vanhin ollut 4 vuotta itseäni vanhempi ja nuorin (nykyinen) on itseäni 6 vuotta nuorempi. Ikinä ei ole ikäerosta koituvia ongelmia ollut suhteessa, ei nykyisessä eikä entisissä, mutta nuo nyt onkin aika vaatimattomia ikäeroja. Mun ystävä on mua 10 vuotta vanhempi ja seurustelee mun miehen ikäisen miehen kanssa, silloin mä kieltämättä hieman katsoin pitkään kun sain kuulla. 16 vuotta, naisella 4 lasta ja mies lapseton. Mutta mies on kyllä ikäistään vanhemman oloinen ja nainen taas nuorekas ja hyvin säilynyt. Ehkä se toisinpäin on jotenkin "hyväksyttävämpää", että mies on (paljonkin) vanhempi. Musta semmoinen 10 vuotta on vielä ikäerona aika pieni, jos molemmat on kuitenkin täysikäisiä ja suht. samassa elämäntilanteessa, silloin ikäero ehkä korostuu ja voi koitua ongelmaksikin jos toisella on monta lasta ed. suhteesta, pitkä suhde takana ja toinen elää tavatessa villiä sinkkuelämää, bailaa ja ei osaa kuvitella elämää perheellisenä, toisella on pitkä ura takana ja toinen vasta opiskelee, toisella on omaisuutta ja toinen asuu soluasunnossa Kelan tuilla..

Mullakin on 12vuotta vanhempi mies, eikä tämä tunnu missään. :D Jotkut kaverit on joskus ihmetellyt ja sanonut ettei itse voisi olla noin paljon vanhemman miehen kanssa. Mutta ei musta toi ikäero oo enään mitään, alkuun se vähän huvitti kun ajattelee mitä mies on tehnyt kun minä olen vielä leikkinyt nukeilla :D
Noita miettiessä alkaa tosiaan itseäkin hymyilyttämään. Lasten isä minulla 13 vuotta vanhempi, nykyinen mies 16 vuotta vanhempi.

Mun mies on mua 15 vuotta vanhempi eikä oo haitannut koskaan. Muiden mielipiteet ei kiinnosta, paitsi vähän läheisten. Läheiset ihmetteli aluks mutta kun tutustui mieheen niin ei niillä ollut mitään meidän suhdetta vastaan. Ainoaksi miinuspuoleksi keksisin sen, että perheenperustamistoiveet voi olla erilaisia, jos esim. nuorempi osapuoli ei haluaisi vielä vuosiin saada lapsia ja vanhempi haluaisi jo tai sitten vanhempi ei enää haluaisi (tai olisi lapsert jo hankittuna entisten kanssa) kun nuorempi olisi vasta tullut valmis perustamaan perhettä.

Yhteistyössä