Kiinteistökuningatar Kaisa ei aio imettää !

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja :OOO
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

:OOO

Vieras
Kiinteist

En yhtään ihmettele, on niin ylimielinen akka muutenkin.
Hurjastellaan autoilla ja juodaan keskellä päivää shampanjaa, ihan niinkun jotain saataisiin oikeasti myydyksikin, lähes nollatulot.
On niin sellanen asennekkin, että hänhän myy :D. Myyntialalla on aina ostajan markkinat, ei voi myydä mitään ellei kukaan osta ! Kannattas muistaa se.

No asiaan: en ihmettelis sillon, jos ei pystyis imettämään, mut toi menee jo yli -_-. Miks edes tehdä lapsia tähän maailmaan, jos ei ole aikaa olla niiden kanssa ???

Niin, musta siitä tulee ihan varmasti yhtä hyvä äiti kuin kenestä tahansa.

Niin no en tunne henkilökohtaisesti, mutta ohjelman perusteella ja kaikkien lööppien perusteella ei kyllä vaikuta kovin lapsiläheiseltä ihmiseltä ainakaan, jos ensimmäisenä tärkeimpänä asiana elämässä on se ura. Kun vauva syntyy taloon, pitäisi ajatella vauvan parasta ja pitää edes äitiyslomaa.
Jos imettäminen on kiinni siitä omasta ajasta, niin sitä just ihmettelinkin että mites muut asiat ? Hoitaako isommat sisarukset vauvaa, kun Kaisa on "myymässä" ja hankkiiko lapsenvahdin 2kk ikäsenä täyspäiväisesti vauvalle.

No on kyllä typerät syyt olla imettämättä, mutta hänellä on oikeutensa niihin. Enemmän ihmettelin sitä MeNaisten lööppiä että ei aio pitää äitiyslomaa ollenkaan. Miksi tehdä niitä lapsia jos ei niihin voi sitä muutamaa kuukautta keskittyä ihan täysillä? Mun ajatus maailmaan ei vaan mahdu ajatus siitä että on aivan sama kuka alle puoli vuotiasta lasta hoitaa kuhan joku hoitaa.

No on kyllä typerät syyt olla imettämättä, mutta hänellä on oikeutensa niihin. Enemmän ihmettelin sitä MeNaisten lööppiä että ei aio pitää äitiyslomaa ollenkaan. Miksi tehdä niitä lapsia jos ei niihin voi sitä muutamaa kuukautta keskittyä ihan täysillä? Mun ajatus maailmaan ei vaan mahdu ajatus siitä että on aivan sama kuka alle puoli vuotiasta lasta hoitaa kuhan joku hoitaa.

Hänen työnsä on varmaan sen luontoinen, että voi itse rytmittää päivänsä miten haluaa. Vastasyntyneet nukkuvat pitkiä pätkiä, kyllä siinä välissä jonkun näytön kerkiää tehdä. Yrittäjän lapsena ymmärrän hyvin, ettei äitiyslomaan ole mahdollisuutta. Itse olen mennyt hoitoon 5kk iässä ja veljeni hieman myöhemmin. Meillä on ollut hyvät ja osallistuvat vanhemmat työstään huolimatta.

Vähän tuntuu kurjalta lapsen puolesta tuo "en ole orja tai imettäjä, olen nainen äitinäkin". Tulee sellainen olo, että lapsi on rasite ja vaiva. Lähinnä tuo orja-vertaus särähtää korvaan. Yyh.

Noinhan se menee kun lapsi hankitaan vain ja ainoastaan status symboliksi niinkuin ikävän usein nykyään tehdään eli lapsi hankitaan vain siksi että sitä saa esitellä muille ja koska muillakin on... Tuolloin "äiti" en todellakaan ajattele lapsen parasta vaan ainoastaan itseänsä ja näinollen ei esim. imetetä ollenkaan!

Voi ei, onpa kamalaa! Se varmaan tekeekin hänestä täysin kelvottoman äidin..!! ;P

Itse en aikonut, enkä myöskään imettänyt enkä aio jatkossakaan, jos joskus vielä sellainen tilanne tulee. :)

Ja mun mielestä lapsella on oikeus äitiinsä varsinkin elämänsä alkuaikoina, imetti tämä tai ei. Mutta eipähän näissä lasta kuunnella, äidillä on oikeus olla imettämättä, olla olematta lapsen kanssa, olla pitämättä äitiyslomaa... Herää kysymys, miksi se lapsi on ylipäänsä pitänyt tehdä, kun noin vaikeaa on.

[QUOTE="niin";25974333]Hänen työnsä on varmaan sen luontoinen, että voi itse rytmittää päivänsä miten haluaa. Vastasyntyneet nukkuvat pitkiä pätkiä, kyllä siinä välissä jonkun näytön kerkiää tehdä. Yrittäjän lapsena ymmärrän hyvin, ettei äitiyslomaan ole mahdollisuutta. Itse olen mennyt hoitoon 5kk iässä ja veljeni hieman myöhemmin. Meillä on ollut hyvät ja osallistuvat vanhemmat työstään huolimatta.[/QUOTE] Käsittääkseni äitiysloma päättyy noin 4 kk iässä? Minutkin on viety hoitoon noin 9 kk iässä enkä ole tästä omille vanhemmilleni mitenkään katkera, mutta silti olen sitä mieltä että alle vuoden vanhalle on haittaa olla hoidossa muualla kuin omilla vanhemmillaan tai muulla pääasiallisella huoltajalla. Ja ainakin tämä ko. henkilö on antanut itsestään sellaisen kuvan ettei juuri mikään ole rahasta kiinni, mutta tiedä sitten tosiaan.

Ei halua sitoa itseään vauvaan liikaa... Jos lapselle ei ole aikaa edes silloin kun hän on vauva, miksi tehdä lasta ollenkaan. Ja todella typerää päättää etukäteen ettei imetä. Eri asia jos ei muuten syystä tai toisesta onnistu.

Käsittääkseni äitiysloma päättyy noin 4 kk iässä? Minutkin on viety hoitoon noin 9 kk iässä enkä ole tästä omille vanhemmilleni mitenkään katkera, mutta silti olen sitä mieltä että alle vuoden vanhalle on haittaa olla hoidossa muualla kuin omilla vanhemmillaan tai muulla pääasiallisella huoltajalla. Ja ainakin tämä ko. henkilö on antanut itsestään sellaisen kuvan ettei juuri mikään ole rahasta kiinni, mutta tiedä sitten tosiaan.
Äitiysloma päättyy, vanhempainrahakausi alkaa, eli ei ainakaan rahallinen voi syy olla, sama summa se on vanhempainpäivärahaa kuin äitiystukeakin. Sitä vaan saa kumpi tahansa vanhemmista.

Jos mä vielä joskus tulen raskaaksi, en aio imettää sekuntiakaan. Piste.
Mulla on mies (toivottavasti vielä silloin :D ) joka voi ihan yhtä lailla olla lapsen elämässä mukana -syöttämälläkin.
Miksi äidin pitäis roikkua lapsessaan koko ajan jos sillä isäkin on?
Näin niinkun kärjistäen..

Ymmärrän Kaisaa ihan täysin. Miksi pitää heti raadella riekaleiksi, jos toisen tapa tehdä on erilainen kuin se oma. Se että joku pystyy ja haluaa imettää, ei tee hänestä parempaa äitiä. Miksi naiset on toisilleen niin susia?

Olkoot imettämättä, mutta naurettavia syitä on kyllä keksinyt. Ja miksi ihmeessä sitä imettämättömyyttä pitää oikein lehdissä julistaa?
Mä en oo kyllä koskaan kokenut olevani orja sen vuoksi, että imetän. Kyllä ne mahdolliset orja-tuntemukset tulee ihan muista syistä. Päinvastoin, imettäessähän saa ihan hyvällä syyllä istua sohvan nurkassa ja orjuuttaa esim. miestä tekemään kotitöitä. Ja ihan naiseksikin tunnen itseni imetyksestä ja äitiydestä huolimatta.

Huoh. Tarttee taas noin 'hyökätä kimppuun'. Ehkä hänelläkin voi mieli muuttua ja saattaa nyt antaa vähän erikoisia kommentteja jos on just saanut tietää olevansa raskaana ja se on ollut aika shokki kun on luullut ettei voi enää saada lapsia sekä vanhemmat lapsensa on jo reilusti aikuisia.

Ja vaikka olisikin tota mieltä, ei se ole kenenkään muun asia. Uskokaa pois, just siks toi on nostettu otsikoihin että ihmiset provosoituisi - ja niinhän te kiltisti teette.

Huoh. Tarttee taas noin 'hyökätä kimppuun'. Ehkä hänelläkin voi mieli muuttua ja saattaa nyt antaa vähän erikoisia kommentteja jos on just saanut tietää olevansa raskaana ja se on ollut aika shokki kun on luullut ettei voi enää saada lapsia sekä vanhemmat lapsensa on jo reilusti aikuisia.

Ja vaikka olisikin tota mieltä, ei se ole kenenkään muun asia. Uskokaa pois, just siks toi on nostettu otsikoihin että ihmiset provosoituisi - ja niinhän te kiltisti teette.

Ja mitä sitten? Sekö on suurta syntiä provosoitua? Onko keskustelukin syntiä?

Haa, nyt mä tajusin miksi suomalaiset on yleisesti niin suuria vätyksiä, pelkäävät tätä provoisoiduksi tulemisen leimaa? Saa päättäjät tehdä mitä vaan, ei kansa älähdä ettei vaan kukaan luule että provosoitui, että tuntui joku asia jossain? Ei vittu. :laugh:

Yhteistyössä