V
"vieras"
Vieras
Esimerkiksi nyt siis jos puhutaan siivouksesta ja siitä, minkä verran itse kukin kotonaan päivittäin tai viikottain siivoilee. Tämä tuttava omaa kolme leikki-ikäistä, siivoilee kunnolla kerran parissa viikossa. Itselläni yksi leikki-ikäinen, toisen pitäisi syntyä muutaman viikon sisällä. Meillä imuroidaan päivittäin + pidetään yksi kunnon siivouspäivä per viikko. Tuttava on kysellyt, kuinka sitä jaksaa/viitsii joka päivä jotain tehdä - minulle se, että nimenomaan lattiat, joissa tuo leikki-ikäinen leikkii, on ihan itsestään selvä asia. En minä tietenkään noin hänelle ole vastannut, vaan pikemminkin jotain että pakkohan se on, kun ei sitä kukaan muukaan puolestasi tule tekemään.
Tästä tämä tuttava on sitten suorastaan suuttunut ja alkanut suorastaan syytellä siitä, että hänellä sitä jälkikasvua on enemmän kuin minulla, joten ei todellakaan ole ihan helppoa tehdä mitään - eikä edes jaksakaan. Minä olen rauhoitellut häntä sillä, että jokainen hoitaa asiat omalla tavallaan ja oman jaksamisensa mukaan.
Kuitenkin hieman huvittaa tuo ainainen lapsilukuun vetoaminen. Että kun ei jaksa tehdä mitään, kun on näin paljon lapsia. Tai ei voi tehdä mitään, kun on näin paljon lapsia. Kyllä sitä ihminen jaksaa ja voi, jos vain viitsii. Ratkaisunsa kullekin asialle.
Tästä tämä tuttava on sitten suorastaan suuttunut ja alkanut suorastaan syytellä siitä, että hänellä sitä jälkikasvua on enemmän kuin minulla, joten ei todellakaan ole ihan helppoa tehdä mitään - eikä edes jaksakaan. Minä olen rauhoitellut häntä sillä, että jokainen hoitaa asiat omalla tavallaan ja oman jaksamisensa mukaan.
Kuitenkin hieman huvittaa tuo ainainen lapsilukuun vetoaminen. Että kun ei jaksa tehdä mitään, kun on näin paljon lapsia. Tai ei voi tehdä mitään, kun on näin paljon lapsia. Kyllä sitä ihminen jaksaa ja voi, jos vain viitsii. Ratkaisunsa kullekin asialle.