Olipa kiva lukea, kun ystävä oli kirjoitellut perheestäni netissä.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja -
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

-

Vieras
Ystäväni ei ilmeisesti tiedä, että palstailen. Niinpä hän oli kirjoittanut hyvinkin yksityiskohtaisesti perheestäni ja lisäksi tehnyt omia päätelmiään asioista. Nämä päätelmät olivat aivan vääriä ja loukkaavia.

Miten toimisit tällaisessa tilanteessa? Sanoisitko suoraan, että olet tunnistanut kirjoittajan vai olisitko niin kuin mitään ei olisikaan?

Ystäväni ei ilmeisesti tiedä, että palstailen. Niinpä hän oli kirjoittanut hyvinkin yksityiskohtaisesti perheestäni ja lisäksi tehnyt omia päätelmiään asioista. Nämä päätelmät olivat aivan vääriä ja loukkaavia.

Miten toimisit tällaisessa tilanteessa? Sanoisitko suoraan, että olet tunnistanut kirjoittajan vai olisitko niin kuin mitään ei olisikaan?

Sanoisin suoraan.

mä mietin kans usein, kun täältä luen jotain tilityksiä, että mitäs jos tilityksen kohde tunnistaa itsensä. Suomi on aika pieni maa ja jos on yksityiskohtaista kerrontaa, niin on helppo tunnistaa.

Mistä voit olla varma, että kyseessä oli oma perheesi, ja että kommentoija oli juuri kyseinen henkilö? Jos olet aivan varma, niin ehkä kommentoisin kirjoitukseen netissä. Toisaalta sen jälkeen voi olla vaikeaa kohdata henkilö kasvokkain. Mutta kasvokkainkin ottaisin asian esiin.

[QUOTE="jaa";26030778]Mistä voit olla varma, että kyseessä oli oma perheesi, ja että kommentoija oli juuri kyseinen henkilö? Jos olet aivan varma, niin ehkä kommentoisin kirjoitukseen netissä. Toisaalta sen jälkeen voi olla vaikeaa kohdata henkilö kasvokkain. Mutta kasvokkainkin ottaisin asian esiin.[/QUOTE]

Tätä minäkin jäin miettiin et mistä tiesit että puhuttu just teistä ja kuka on kirjoittaja?

[QUOTE="jaa";26030778]Mistä voit olla varma, että kyseessä oli oma perheesi, ja että kommentoija oli juuri kyseinen henkilö? Jos olet aivan varma, niin ehkä kommentoisin kirjoitukseen netissä. Toisaalta sen jälkeen voi olla vaikeaa kohdata henkilö kasvokkain. Mutta kasvokkainkin ottaisin asian esiin.[/QUOTE]

Olen lähes satavarma sillä siinä kuvattiin tapahtumia, jotka olivat tapahtuneet aikaisemmin samana päivänä. Myös ikä ym. -tiedot täsmäsivät vaikka niitä oli hieman yritetty ympäripyöristellä.

ap

Olen lähes satavarma sillä siinä kuvattiin tapahtumia, jotka olivat tapahtuneet aikaisemmin samana päivänä. Myös ikä ym. -tiedot täsmäsivät vaikka niitä oli hieman yritetty ympäripyöristellä.

ap

huh huh. Mä tekisin niin,et vähän pehmittelisin asiaa. Laittaisin vaikka sähköpostiin linkin et tunnetko tätä tapausta. Ja sit soittaisin. Minulla ei ole pokkaa ja tapana läppästä päin naamaan mitään,en uskaltais.

ap

Oliko se se ketju, jossa annettiin kirja ja muumiastiat lahjaksi? Mietin itsekin kun sitä luin, että todella tunnistettava juttu, jos kyseinen äiti lukee palstaa.

[QUOTE="jaa";26030808]Oliko se se ketju, jossa annettiin kirja ja muumiastiat lahjaksi? Mietin itsekin kun sitä luin, että todella tunnistettava juttu, jos kyseinen äiti lukee palstaa.[/QUOTE]

Ei ollut tuo juttu.

ap

Minä aina muutan yksityiskohtia, jos on arka asia jonka voisi tunnistaa, esim. jos perheessä on 1 tyttö ja 2 poikaa, voisin sanoa toisin päin jos se ei vaikuta asiaan muuten. Tai iän voisi muuttaa vähän ylös tai alaspäin. :)

Yhteistyössä