Oisko jo aihetta viedä 1v8kk ikäinen lääkäriin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja palsta tietää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

palsta tietää

Vieras
Veisitkö omasi vastaavassa tilanteessa? Siis keskiviikkona alkoi flunssan oireet, torstaina oli kuumetta vähäsen ja kovaa yskää, räkäisyyttä jne. Eilen oli jo iltapäivällä parempi, kunnes illalla uudestaan makuulle mentyä alkoi kovat yskänkohtaukset, joiden aikana ei oikein meinaa edes henkeä saada ja ylähuuli sinertää. Kestää hetken, lapsi on itkuinen ja olo on selkeästi kamala, mutta sitten loppuu ja on ihan normaali. Aamupäivän oli taas melko normaali, välillä pari yskänpuuskaa ja nenä vuotaa edelleen, mutta päiväunille kun laitoin niin taas tuli pari sellaista kovaa yskänkohtausta, että ihan sinersi. Ja itkua väänsi. Nyt on kuitenkin nukkunut jo 2h yskimättä.

Jos yskä on kuiva ja haukkuva niin kyseessä voi olla kurkunpääntulehdus. Siinä yskä iskee juuri makuuasennossa. Ensihoitona ulos kylmään, kylmä ilma laskee kurkunpään turvotusta ja helpottaa hengitystä.

[QUOTE="minä";26031163]Jos yskä on kuiva ja haukkuva niin kyseessä voi olla kurkunpääntulehdus. Siinä yskä iskee juuri makuuasennossa. Ensihoitona ulos kylmään, kylmä ilma laskee kurkunpään turvotusta ja helpottaa hengitystä.[/QUOTE]

Hänellä itseasiassa altistus tuohon, yksi tuttu kyläili ja heidän lapsella samana iltana diagnisoitiin ja joutui ihan sairaalaan. Minusta tuo yskä ei kuitenkaan ole haukkuvaa eikä kuivaa, vaan hyvinkin limaisen kuuloista ja päättyy välillä yökkäykseen.

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;26031222:
Soitat ja kysyt. Mua huolettais tuo sinerrys, se kertoo siitä että ei saa tarpeeksi happea.

Mua huolettaa se kanssa, mutta kun tosiaan tapahtuu vaan joskus sen yskänkohtauksen takia, yöllä muutamasti ja nyt päiväunille mennessä. Muuten ihan pirteä ja hyvin hengittää, ei rohise. Hassua, kun oireet sopis hinkuyskään, mutta hän on kyllä saanut rokotukset, joten ei kai voi sitä olla.

Veisin lääkäriin tuon sinerryksen vuoksi. Voisikohan olla infektioastma tai allerginen astma kyseessä, leppä jo kukkii ja meidän astmaatikko ainakin oireilee.

Mutta jos tuntuu olevan oikeasti hengitysvaikeuksia niin etenkin noin pienen kanssa lähtisin heti lääkäriin.

Yhteistyössä