Keksikää mulle joku herkkuiltapala täks illaks, kun tulee vieraita...?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pääsiäistipunen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";26031088]Poro-raejuustopiirakkaa. Niin namia :D[/QUOTE]

Kerran söin poropiirakkaa, enkä niin tykänny.
Muita ehdotuksia??

Ja mikä on se ihme pitsikakku? :)

Herkkuvoileipiä:

1. katkarapu-leipä
vaalealle leivälle valkoista majoneesia levitteeksi, päälle rapeaa salaattia, katkarapuja ja sitruunaviipale

2. graavikala-kananmunaleipä
ruisleivälle voita levitteeksi, päälle graavikala-viipaleita ja kananmunaviipaleita, sekä ripaus suolaa

3. suolakurkku-kinkkuleipä

vaalealle tai tummalle leivälle levitteeksi tuorejuustoa. Päälle kinkkua ja suolakurkkua

[QUOTE="nami";26031103]Herkkuvoileipiä:

1. katkarapu-leipä
vaalealle leivälle valkoista majoneesia levitteeksi, päälle rapeaa salaattia, katkarapuja ja sitruunaviipale

2. graavikala-kananmunaleipä
ruisleivälle voita levitteeksi, päälle graavikala-viipaleita ja kananmunaviipaleita, sekä ripaus suolaa

3. suolakurkku-kinkkuleipä

vaalealle tai tummalle leivälle levitteeksi tuorejuustoa. Päälle kinkkua ja suolakurkkua[/QUOTE]

Nää kuulostaa hyviltä, etenkin katkis-ja graavikalaleivät :p Mikä juoma sopis tämmösten kanssa?

[QUOTE="a p";26031109]Nää kuulostaa hyviltä, etenkin katkis-ja graavikalaleivät :p Mikä juoma sopis tämmösten kanssa?[/QUOTE]

Minusta ihan tee, vihreä ja musta. Jos joku ei pidä, niin jäätee ja tuoremehu, erityisesti omenamehu sopii mielestäni suolaisen ruuan kaveriksi. Kivennäisvesi on myös sellainen mikä sopii mielestäni vieraille tarjottavaksi ruuan kanssa.

[QUOTE="nami";26031129]Minusta ihan tee, vihreä ja musta. Jos joku ei pidä, niin jäätee ja tuoremehu, erityisesti omenamehu sopii mielestäni suolaisen ruuan kaveriksi. Kivennäisvesi on myös sellainen mikä sopii mielestäni vieraille tarjottavaksi ruuan kanssa.[/QUOTE]

Mä ajattelin siis jotain viinejä, valko vai puna? Ehkä valkonen sopii kalan kanssa. Tänään ei mehuja juoda :D

[QUOTE="a p";26031143]Mä ajattelin siis jotain viinejä, valko vai puna? Ehkä valkonen sopii kalan kanssa. Tänään ei mehuja juoda :D[/QUOTE]

Alkolinjalle jos lähdetään, niin sitten ihan maun mukaan. Minusta on kohteliasta tarjota vaihtoehto punaisesta ja valkoisesta, kun maut on ihmisillä niin monenlaisia.

Blinejä. Tai sitten arkisemmin suolaisia vohveleita, johon voi tehdä monta täytettä. Poro-tuorejuusto-ruohosipuli notkistettuna ranskankermalla ja Katkarapu-kermaviili-tilli-sitruuna-majoneesi sekä joku kasvis?

[QUOTE="vieras";26031104]Googletin.. Eihän tää oo mikää iltapala vaan täytekakku..[/QUOTE]

Reps, mä luin et herkkupala :D Joo harvemmin sitä kakkua iltapalaksi syödään.

[QUOTE="...";26031178]Blinejä. Tai sitten arkisemmin suolaisia vohveleita, johon voi tehdä monta täytettä. Poro-tuorejuusto-ruohosipuli notkistettuna ranskankermalla ja Katkarapu-kermaviili-tilli-sitruuna-majoneesi sekä joku kasvis?[/QUOTE]

Oi nääkin kuulostaa ihanilta! :p Täytyy kehitellä joku katkis- ja lihajuttu, että kaikille maistuu.

Mä tekisin ihan vaa pikkupitsoja, tai piiraita oikeastaan :D riippuu tietenkin siitä kuinka juhlavaa/arkista halutaan.. eli semmosia että pitsataikinasta tms. suolaisesta hiivataikinasta pyöritellään "pullia", annetaan kohota ja sitten, kuten rahkapullia tehdessä, painetaan pullat "lyttyyn" lasinpohjalla. Niin että reunoille jää.. no reunat. Ja sitten täytteitä oman maun mukaan, vaikka sitä poroa, lohta, rapuja tai vain kinkkua :D maustetaan jollain, vaikkapa sipulilla, riippuu mausta ja täytteestä ja juustoa päälle ja uuniin.. Noi on ollu aina yhtä suosittuja, varsinkin alkoholipitoisen illan yhteydessä :)

Meillä juotu aina olutta, lonkeroa tai siideriä, mutta yleensä käytän viinien kanssa että valkoinen on kalalle ja äyriäisille, ja punainen tumman lihan kanssa.. Joku hieno boolikin voisi olla kiva.

Mä tekisin ihan vaa pikkupitsoja, tai piiraita oikeastaan :D riippuu tietenkin siitä kuinka juhlavaa/arkista halutaan.. eli semmosia että pitsataikinasta tms. suolaisesta hiivataikinasta pyöritellään "pullia", annetaan kohota ja sitten, kuten rahkapullia tehdessä, painetaan pullat "lyttyyn" lasinpohjalla. Niin että reunoille jää.. no reunat. Ja sitten täytteitä oman maun mukaan, vaikka sitä poroa, lohta, rapuja tai vain kinkkua :D maustetaan jollain, vaikkapa sipulilla, riippuu mausta ja täytteestä ja juustoa päälle ja uuniin.. Noi on ollu aina yhtä suosittuja, varsinkin alkoholipitoisen illan yhteydessä :)

Meillä juotu aina olutta, lonkeroa tai siideriä, mutta yleensä käytän viinien kanssa että valkoinen on kalalle ja äyriäisille, ja punainen tumman lihan kanssa.. Joku hieno boolikin voisi olla kiva.

Nythän iski valinnanvaikeus! :D Siideriä ja olutta löytyy myös, booliin ei ole tarpeita kun alko kiinni..
Nää olis aika helppoja kyllä tehä!! Laitatko tomaattikastikkeen pohajlle?

[QUOTE="a p";26031265]Nythän iski valinnanvaikeus! :D Siideriä ja olutta löytyy myös, booliin ei ole tarpeita kun alko kiinni..
Nää olis aika helppoja kyllä tehä!! Laitatko tomaattikastikkeen pohajlle?[/QUOTE]

en ollut huomannut, että tähän vastattu.. Nää on kyl loistavia, kun on nii suosittujakin :D tomaattikastiketta en itse ole laittanut, vaan ohuet viipaleet tuoretta tomaattia "täytemössön" päälle, jonka päälle juustoa. Mut tosi helppo muokata vaikka minkälaista täytettä :)

Yhteistyössä