Onko teillä maaseudulla asuvilla kaikilla ovikellot?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "hips"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja kökköliini;26032292:
ei muuta kuin se että ei tarvi muistaa ottaa avaimia mukaan joka kerta kun lähtee viemään roskia, hakemaan postia tai muuten pihalle ulkoilemaan.

Niin kun eihän sitä ovea voi siksi aikaa sitten näpsästä auki kun vie roskat, hakee postin tai muuten on omalla pihalla?? Siis tämä tietenkin omakotitalossa vai mitenkä oikein asut?

Eli siis oma ns. mukavuus menee oman turvallisuuden edelle? Jep, jep...en lähtis kuitenkaan kauheesti kehuskelemaan asialla.

Ei ole ovikelloa, eikä kolkutinta. Mut koira on pihassa joka ilmoittaa jos joku tulee pihaan. Yleensä ihmiset osaa tulla sisään ettei tarvi ovea mennä aukaisemaan. Meillä kyllä ovi on yöt lukossa ja tietty sillon jos ollaan pois kotoa.

Kaikkien ei tarvitse mennä lukkojen taakse tunteakseen turvallisuutta.
:)

Ymmärrätkö sinä, että enää nykymaailmassa tuollaista "valeturvallisuutta" ei ole olemassakaan. En minä hysteerinen ole, mutta nukumpahan yöni paremmin kun tiedän, että ennenkaikkea lapset ovat turvassa eikä tarvitse pelätä että joku hyypiöhiippari sattuisi pöhnäspäissään keksimään keskellä yötä, että "näillähän ei ole ovet lukossa". Vai onko sinun asenne sellainen, että jos tapahtuu niin tapahtuu eikä sille mitään voi?

[QUOTE="niin";26032519]Ymmärrätkö sinä, että enää nykymaailmassa tuollaista "valeturvallisuutta" ei ole olemassakaan. En minä hysteerinen ole, mutta nukumpahan yöni paremmin kun tiedän, että ennenkaikkea lapset ovat turvassa eikä tarvitse pelätä että joku hyypiöhiippari sattuisi pöhnäspäissään keksimään keskellä yötä, että "näillähän ei ole ovet lukossa". Vai onko sinun asenne sellainen, että jos tapahtuu niin tapahtuu eikä sille mitään voi?[/QUOTE]

Minä uskon, että lukot luovat valheellisempaa turvallisuutta kuin avoimet ovet.
Jokainen siis tavallaan - sen oman uskomuksensa ja omien kokemustensa mukaan.

Kertaakaan niinä 22 vuotena minkä olen Tönössä asunut, en ole hiippareita pelännyt. Sen sijaan tiedän kyllä että moni toisin valinnutkyyhöttää itsensä lukkojen taakse sulkeneena moisia kammoten...
Ei houkuta.

Minä uskon, että lukot luovat valheellisempaa turvallisuutta kuin avoimet ovet.
Jokainen siis tavallaan - sen oman uskomuksensa ja omien kokemustensa mukaan.

Kertaakaan niinä 22 vuotena minkä olen Tönössä asunut, en ole hiippareita pelännyt. Sen sijaan tiedän kyllä että moni toisin valinnutkyyhöttää itsensä lukkojen taakse sulkeneena moisia kammoten...
Ei houkuta.

oookei, kertoo jo ihmisen alkeellisesta itsesuojeluvaistosta ja lähimmäisten välittämisestä jotain tuollainen ajattelu. Toivotaan, ettet joudu koskaan katumaan ajattelutapaasi.

Yhteistyössä