Onko tylyä tehdä kerrankin pizzaa sellaisilla täytteillä, joista itse pitää?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 3 lasta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
3

3 lasta

Vieras
Aina olen kysynyt jokaisen mielipiteen pizzan täytteisiin. Nyt lapset ovat mummolassa, tulevat kohta kotiin. Pizzat on tehtyinä ja juuri niillä täytteillä, jotka itse niihin laitoin -keltään kysymättä ;)
Tiedän, että yks ei tykkää tomaatista, toinen ei voi sietää ananasta, kolmas vinkuu Aura-juustosta ja mies ehkä jostain muusta. Noita kaikkia löytyy hieman erilaisin variaatioin. Lapset syöneet lounaan mummolassa, joten syökööt vaikka näkkäriä jos ei kelpaa.

Mä ainakin tykkään ja nautin, kun kerrankin saan tehdä just niin kuin itse haluan :p

• Tykkää
Reactions: Rieputarallaa
Tein ihan saman yks päivä!

Mies ei tykkää sipulista eikä valkosipulista eikä suurinpiirtein mistään muista kasviksista kun porkkanasta ja lapsi samanlainen epäluulonen ernesti.

Mulla napsahti ja tein just sellasta ruokaa mistä itse tykkään, triplasipulilla ja muilla aineksilla + paljon kasviksia.

Kumpikin söi naamat nurinpäin, mutta sanoin toki heti alkuunsa et jos ei kelpaa niin tehkää ite jotain muuta.

Oikeesti musta on niin veestä elää nirsojen kanssa kun ite syön suurinpiirtein ihan kaikkea.

Meillä laitetaan aina ½ pitsaa yhdellä täytteellä niin saa jokainen sit omanlaisensa. Tai sit jos valmispohjia niin kaikille omat.
Mutta joo meillä yleensä sama tilanne että teen sitä mitä muut syö vaikken ite tykkääkkään. Joskus saa olla itsekäskin.

Pitäisi juuri ruveta pizzaa vääntämään ja meillä ainakin laitetaan kullekin oma osa niillä päällysteillä, mistä kukin tykkää. Yhdelle lapsista tulee tonnikalaa ja vähän kinkku, toiselle pitää ehdottomasti olla tonnikalaa, ananasta ja katkarapuja, kolmas syö lähinnä reunaa.

Alkuperäinen kirjoittaja ArjestaSelviytyjä;26043657:
Oikeesti musta on niin veestä elää nirsojen kanssa kun ite syön suurinpiirtein ihan kaikkea.

Niin on! :kieh:

Siis normaalisti meillä jokainen saa valita itse täytteensä, mutta tänään en jaksanu vaivata pientä päätäni moisella ja laitoin just niin kuin itse halusin.

[QUOTE="vieras";26043667]Siis meillä kyllä tehdään kahta eri pizzaa aina, siis eri täyttein. Toinen on lasten mieleen ja toinen aikuisten. Kaikki on tyytyväisiä.[/QUOTE]

Meille ei riittäis, että lapsille ja aikuisille omansa. Lapsia 3, joista jokainen haluaa erilaisen. Mies taas ei voi sietää esim. tomaattia ja valkosipulia, joten aikuisillekin pitäisi tehdä omansa. Kyse ei ole allergiasta, vaan silkasta nirsoilusta.

Meillä kotona tehtiin aina pellillinen pitsaa joka jaettiin neljään osaan, kullekin omansa. Jokainen sai valita omaan osaansa mieluiset täytteet. En mä tajua mikä on niin hankalaa että ehdoin tahdoin täytyy tehdä sellaista mistä toiset ei tykkää. Etenkin kun kyse on jostain niin helposti muotkattavasta ruuasta kuin pitsa. Joku kastike onkin sitten eri juttu.

Meille ei riittäis, että lapsille ja aikuisille omansa. Lapsia 3, joista jokainen haluaa erilaisen. Mies taas ei voi sietää esim. tomaattia ja valkosipulia, joten aikuisillekin pitäisi tehdä omansa. Kyse ei ole allergiasta, vaan silkasta nirsoilusta.

Meillä tehdään kaikille mieluisilla täytteillä. Voihan yhteen pizzaan laittaa vaikka neljää erilaista täytettä tai tehdä monta pienempää pizzaa :)

[QUOTE="Vieras";26043759]Meillä tehdään kaikille mieluisilla täytteillä. Voihan yhteen pizzaan laittaa vaikka neljää erilaista täytettä tai tehdä monta pienempää pizzaa :)[/QUOTE]

Näin. Meillä tosin sen verran isompia että jokainen syö puolikkaan normaalikokoisesta pizzerian pizzasta, paitsi vanhin (11v) vetäisee kokonaisen. Mutta silloinkin kun tilaa kolme erikokoista pizzaa niin saa kaikille mieluisen.

Meilläkin usein on eri täytteitä ja jokainen saa täyttää oman pitsansa. Mutta ap:n tapauksessa minusta ihan asiallinen kokeilu: porukalla on periaatteessa mahat täynnä eli nälkäkuolema ei ole uhkaamassa. Ja ken ruoan laittaa, hän on sen sitten laittanut - jos inisee voi tulevaisuudessa laittaa itse? Miestä ei ehkä voi opettaa syömään ja maistelemaan uusia ruokia, mutta lapsia toki voi....

Meillä kotona tehtiin aina pellillinen pitsaa joka jaettiin neljään osaan, kullekin omansa. Jokainen sai valita omaan osaansa mieluiset täytteet. En mä tajua mikä on niin hankalaa että ehdoin tahdoin täytyy tehdä sellaista mistä toiset ei tykkää. Etenkin kun kyse on jostain niin helposti muotkattavasta ruuasta kuin pitsa. Joku kastike onkin sitten eri juttu.

Siksi, että joskus kokki saa päättää. Ei aina tarvii kuunnella nurinoita ruuasta.
Ja siksi, että tällä teolla olen saanut ilmeisesti Vuoden Huonoin & Ilkein Äiti-tittelin
a122.gif

Onnea mulle!

Siksi, että joskus kokki saa päättää. Ei aina tarvii kuunnella nurinoita ruuasta.
Ja siksi, että tällä teolla olen saanut ilmeisesti Vuoden Huonoin & Ilkein Äiti-tittelin
a122.gif

Onnea mulle!

Huonosti kasvatetut kakarat jos ruuasta nurisee. Meilläkin sitä on välillä yritetty, mutta ovat huomanneet että siinä vaiheessa tulee käsky pois pöydästä ja saa olla nälissään seuraavaan ateriaan.

Pyrin kyllä siihen etten käytä sellaisia aineita (esim aurajuusto) jota joku ei todellakaan pysty syömään oksentamatta. Kastikkeissa menee kaikki kasvikset sun muut, erotelkoot maistamisen jälkeen jos niin haluaa, eikä meillä olla pelkällä makaroni&jauheliha linjalla. Mutta jos teeen pitsaa tai muuta herkkua, ei ole liikaa vaadittu etten läästi sitä aurajuustoa joka kohtaan. Vaikka itse siitä pitäisinkin.

Voi luoja näitä kommentteja taas :D.

Ihan kuin ap ei koskaan ottaisi lasten mieltymyksiä huomioon...

Meillä on se periaate, että sitä syödään mitä tarjolla on. Jos ei kelpaa, pöydästä pois ja piste. Sanoisin, että 90-prosenttisesti sovitan ruoat niin, että lapsikin (joka ei ole nirso, mutta - no, lapsi) niistä tykkää - mutta jokusen kerran vuodessa teen kyllä ruokaa täysin omien mieltymysteni mukaisesti (esim. kaalilaatikkoa), ja silloin saa olla syömättä jos ei kelpaa. Ei lapsi siihen kuole.

• Tykkää
Reactions: samuelinäiti
Meillä on yleensä tehty kolmilla erilaisilla täytteillä. Yhtä josta kaikki lapset tykkää ja aikuisille kahta versioa joista ainakin yksi lapsista syö kumpaakin. Aikuisille kahta versioa koska vaihtelu virkistää ja molemmat syö kumpaakin.

Mutta siis en varmaan jaksaisi laittaa pizzaa lain jos kaikki nirsoilisivat niin kuin ap:n perheessä. Ihan hyvin tehty, ap! :)

Mä teen nykyään useinkin pizzasta just sellasta ku ite tykkään. Mies ei koskaan sano mitä haluaa omaansa saati tuu tekeen ni siinähän syö sitä mitä minä olen päättänyt. Lapset ei oikeestaan syö ollenkaan omatekemää pizzaa, joten turha niille on vääntää omaa. Välillä teen niille omat osiot, mut ei ne syö niitäkään. Ja jos lapsilta kysyy ni ne laittaa vaan kinkkua pohjan päälle, ei mitään muuta :D

Yhteistyössä