Miten päästä irti siitä, kun ruoka hallitsee elämää?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "a.p"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"a.p"

Vieras
Mulla on teini-iästä lähtien ollut vaihtelevasti ongelmia ruoan kanssa, sillä pelkään lihomista lähes sairaalloisesti.

Olen nyt laihduttanut, ja tavoitteenikin saavuttanut, vaan mieli huutaa lisää, vielä kilo tai pari. BMI on 20 ja lihastakin löytyy kropasta, joten oikeaa tarvetta ei ole, tiedän sen.
Mutta mieleen hiipii epäilys, että jos mä kuitenkin näytän paksulta, jos vähän saisi jostain pois.

Rakastan hyvää ruokaa, ja nautin syömisestä. Silti näinä kausina voin pahoin henkisesti syötyäni jotain epäterveellistä, mutten osaa olla syömättäkään jos on tarjolla. Sitten taas vedän päivä 700kcal vajeella viikon.
Mulla on myös fyysisesti rankka harrastus, joten kulutan kyllä kaloreita.

En halua näyttää luurangolta, mutta silti tahtoisin olla huomiota herättävän hoikka.

Tunnen mieletöntä iloa, kun ystäväni kommentoivat laihtumistani, tai varoittelevat, että enää ei tarvitse laihtua, ettei mene liian laihaksi.

HAluaisin tästä eroon, mutten oikeastaan uskalla. mitä jos sitten lihon?

Mullakin on ruoka alkanut hallita elämää, aina se on hallinnut. Ennen syöminen oli pakkomielle. Söin itseni 120kiloiseksi ja pian olen lyhyessä ajassa laihtunut alle sataseen ja loppua ei näy. Saan mielihyvää laihduttamisesta ja laihtumisesta ja vähästä syömisestä. Mun kohdalla se ei ole vielä ongelma, kun painoa on näin paljon. Tämä nyt ei liittynyt asiaan mitenkään, etkä varmasti tehnyt tällä tiedolla mitään. Mutta kuitenkin.

tää ärsyttää tosi paljon kyllä. Peiliin kun katsoo, voi olla tyytyväinen, mutta juuri tuollaiset kuvat saavat voimaan huonosti. tuossakin on viikon mässäilyt takana, kiitos pääsisäis herkkujen :(

Teoriassa tiedän kuinka syödä hyvin ja terveellisesti, mutta annoskoot ovat täysin hukassa.

[QUOTE="a.p";26049975]kauanko sinulla tuo kesti?
Itse olen 13 vuotta paininut tämän kanssa.[/QUOTE]

No sellasen viitisen vuotta oon nyt osannut olla "normaalisti". Tai se pakkomielle on tavallaan ehkä muuttunut siihen että mietin ruoan ravintoarvoja ja sitä että perhe saa varmasti kaikki tarvittavat ravintoaineet..

Mutta enää en ajattele ulkonäkö vaan terveysperäisesti..

[QUOTE="a.p";26050076]

tämä kuva inhottaa minua, maha pömpöttää, reidet ovat paksut ja ryhtikin huono.[/QUOTE]

Niin on, olet ihan oikeassa. En tiedä, pitäisikö nyt vain kehua, kun ajatuksesi ovat tuollaisia, mutta olen nyt kuitenkin rehellinen. Ensinnäkin, et ole liian iso, hieman löysä kyllä, ainakin tuosta kuvakulmasta ja kuvan perusteella. Vatsasi näyttää isolta tuossa juu, mutta reidet minusta kauniit. Paremmalla ryhdillä kokonaisuus varmasti just hyvä.

Mut kyllä minunkin ehkä tekisi sinuna mieli hieman vielä kiinteyttää, mut eipä sulla varsinaista laihdutuksen tarvetta ole.

Yhteistyössä