L
lähihoitajaksi valmistuva
Vieras
Olen aloittanut opiskelun lähihoitajaksi elokuussa 2010 ja valmistun nyt juhannuksena. Kun lähdin oma-ehtoisesti opiskelemaan olin muutaman kuukauden työtön ja sain ansiosidonnaista. 500 päivää tuli täyteen ja tipuin joulukuussa kelan työmarkkinatuelle. Olen opiskelujen aikana ollut töissä, että 6.2.2012 täyttyi 34 viikon työssäoloehto uudestaan. Liitosta soittivat eilen, etten siitä huolimatta ole oikeutettu ansiosidonnaiseen ja olivat soittaneet myös työkkäriin, että muuttavat lausuntonsa, joka oli, että estettä työttömyysturvan maksamiseksi ei ole.
Lain mukaan oma-ehtoisessa opiskelussa on oikeus siihen työttömyyspäivärahaan mikä työttömänä. Hain liitosta, koska sekä liitosta että työvoimatoimistosta näin ohjattiin tekemään. Kelalle jäi lausunto, että palaan takaisin ansiosidonnaisen piiriin. Nyt soittivat, että palauttavat hakupaperit, mutta hylkäyspäätöstä eivät suostu tekmään, vaan saan kopion siitä, että 500 päivää on tullut täyteen. Mihinkään ei kirjata, että uusi työssäoloehto on saavutettu, mutta en ole oikeutettu opiskelun takia.Kelalla eivät ymmärtäneet miksi en saa.
T. Rahaton 3-lapsen opiskelija ja työssäkäyvä äiti
Lain mukaan oma-ehtoisessa opiskelussa on oikeus siihen työttömyyspäivärahaan mikä työttömänä. Hain liitosta, koska sekä liitosta että työvoimatoimistosta näin ohjattiin tekemään. Kelalle jäi lausunto, että palaan takaisin ansiosidonnaisen piiriin. Nyt soittivat, että palauttavat hakupaperit, mutta hylkäyspäätöstä eivät suostu tekmään, vaan saan kopion siitä, että 500 päivää on tullut täyteen. Mihinkään ei kirjata, että uusi työssäoloehto on saavutettu, mutta en ole oikeutettu opiskelun takia.Kelalla eivät ymmärtäneet miksi en saa.
T. Rahaton 3-lapsen opiskelija ja työssäkäyvä äiti