Listatkaa mulle kotitöitä, jotka teette vuosittain tai puolivuosittain!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mamma"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mamma"

Vieras
Eli mulla on jostain hiipinyt siivousvillitys ja voisin puunata asuntoamme nyt kun olen lapsen kanssa päivät kotona :D Siis joka päivä jotain pientä! Mutta mitkä olisi sellaisia töitä, mitä ei tule tehtyä kovin helposti perussiivouksen lisäksi - voisin tehdä niitä. Mieleen tulee ovien pyyhkiminen sekä ikkunoiden pesu. Listatkaa lisää näitä kotitöitä! Kiitos!! :D

miten harvoin sä peset ovet? iahn uteliaisuuttani kysyn.
ikkunoiden pesu, kaappien siivoukset, jääkaapin siirto ja sen alta pesu, liedelle sama homma, pakastimien alustat,kirjahyllyn tausta( jos on kirjahylly)

Ovet pyyhitään meillä vähintään kerran viikossa, joten tuota minäkin ihmettelin. Ikkunoiden pesu, kodinkoneiden takaa ja alta siivoaminen, vaatehuoneen siivoaminen, verhojen pesu ja silitys, turhan rojun karsiminen lasten huoneista sekä ulkovaatekaapeista. Rankalla kädellä karsiminen varastossa :)

Vaatekaapin/-huoneen läpiperkaus
Varaston järjestely
Kerran vuodessa käyn läpi huushollin laatikot, kaapit ja varastoidut tavarat. Vien kirppikselle kaiken sellaisen, jota ei ole tullut enää käytettyä tai mikä on ylimääräistä. Vuoden aikana kuitenkin tulee esimerkiksi ostettua useampikin leffa, kirja tai sarja, joille yksi katsonta- tai luentakerta on ollut riittävä.

Teen tuon usein juuri keväällä ja kirppikseltä tulleilla rahoilla sitten ostan kesää varten jotain kivaa uutta :)

Tässä nyt jotain harvemmin toimitettavia:

Parvekkeen / terassin laitto kesä- tai talvikuntoon :)
Mattojen pesu (vaikka talvellakin pääsee pesutuvalle mutta ei niitä nyt joka viikko tai kk sinne roudata).
Ilmastointikanavien venttiilien puhdistus
Suihkukaapin pesu
Verhojen vaihto pesuineen ja silityksineen.

Mä siivoan vaatekaapit joka viikko... Mutta noita ovia pesen ehkä 4 krt vuodessa, siis huoneiden ovia sekä vaatekaappien ovia yms. Keittiössä tietty vähän eri asia :D Kirpparikamat kerätty ja myyty jo :) Mutta muutamia hyviä tullu ainakin, mitä voisin tehdäkin - uunin pesua ja kodinkoneiden alta pesua sekä toi pakastimen sulatus...

Vielä vaan! :D

Nyt kai olisi aika vaihtaa verhot, pestä ikkunat ja siinä samalla seinät, patterit ja katot, tai minä ainakin pesen ne samalla kun vaihdan verhot.

Samoin kukat pitäisi vaihtaa suurempiin ruukkuihin ja vaihtaa niille mullat.

Ja nyt on se kamala aika, kun pitää etsiä välikausivaatteet ja samalla tarvitaan kuitenkin vielä talvivaatteita ja eteinen ei riitä mihinkään.

Kun teen veroilmoituksen, siivoan määrätyt laatikot turhista papereista, mapitan tärkeät paperit.
Pakastimen sulatan pakkasilla.
Vaatekaapit tyhjenevät keväällä, käyttämättömät viedään UFF:n laatikkoon.
Ikkunat pesetetään syksyllä ja keväällä.
Täkit pesetetään kahdesti vuoteen.

Ihan kiva ketju. Meillä aikomus pestä tänä keväänä ikkunat, niitä ei ole kahteen vuoteen pesty :)

Keittiökin kaipaisi totaali siivousta, keittiön tuolin jalat näyttivät olevan roiskeilla, ehkä minäkin innostun joku päivä. Inhoan siivoamista. Saunanki vois pestä, en muista/tiedä milloin se on viimeksi pesty.

Yhteistyössä