Haastavaa nimietsintää nirsolle, apua tarvittaisiin!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 37+0
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Apua";26068892]Ei voi kohta muuta todeta, kuin että tee abortti:O/.. Joku nimi syntyneelle lapsele pitää antaa, ja kun ei semmosta oo, etkä keksi, niin onko vaihtoehtoja!!?[/QUOTE]

no aika vaikee tässä rv37 enää aborttia tehdä :D
ja kyllä me joku nimi lopulta keksitään, älä huoli. se on vain hiukan haastavaa.

[QUOTE="Maru";26069089]Pojallani on kaveri nimeltä Sampo, eikä kukaan ole kuulemma huudellut Sampo pankki asioita. Itsellenikin tuli mieleen vasta kun mainitsit asiasta.[/QUOTE]
ok, hyvä tietää. toi onkin melkein ykkösenä tällä hetkellä.

Teo? Jonne?

Miten ihmeessä sä aattelet että esim. Anton tai Eemil olis suomalaisittain vaikea nimi? Meillä kaikki pienet kerholaisetkin osas taivuttaa Eemilin ihan oikein.

[QUOTE="sondersson";26069135]Teo? Jonne?

Miten ihmeessä sä aattelet että esim. Anton tai Eemil olis suomalaisittain vaikea nimi? Meillä kaikki pienet kerholaisetkin osas taivuttaa Eemilin ihan oikein.[/QUOTE]
No mun mielestä tai mun korviin ne vaan kuulostaa vähän "vääriltä" suomeksi. Varmaan kun konsonantteihin päättyviä sanoja/substantiiveja on kuitenkin aika vähän.

[QUOTE="Maru";26069089]Pojallani on kaveri nimeltä Sampo, eikä kukaan ole kuulemma huudellut Sampo pankki asioita. Itsellenikin tuli mieleen vasta kun mainitsit asiasta.[/QUOTE]

Mun pojan serkku on myös nimeltään Sampo, eikä käsittääkseni ole koskaan kuullut pankista sen enempää kuin tulitikuista tai Kalevalan sammostakaan.

Mä en usko, että nimiä kauheasti yhdistetään esim. tuotenimiin. Hätävarjelun liioittelua.

Jummi, sä oot kova! (: Heh! Ei vaan, onhan sen nimen kolahdettava ja tunnuttava hyvältä. Itsellä kaksi poikaa, eikä kummankaan nimi ole helpolla löytynyt! Mites Lassi, Tuure, Voitto, Wille, Viljami? Jos Laurista pidät, ni miten Lari, tai Ilari? Eino? Eemi? Nyt en enää keksi, mut onnea loppu odotukseen ja kyllä se nimi kantajalleen löytyy! Moikka!

Anselmi, Adam, Vilhelm, Aaretti, Aksu, Aamos, Aatami, Aake, Aale, Anssi, Aulis, Boris, Esaias, Esko, Heimo, Heino,Ilkka, Isto, Jaakko, Jani, Joni, Jonni, Jonne, Johannes, Jouko, Jussi, Juho, Kalevi, Kalle, Kauko, Kosti, Kuuno, Leevi, Miika, Miikka, Mikko, Miksu, Niila, Ohto,Oula, Petja, Pentti, Sauli, Seppo, Silo, Simo, Taavi, Taavetti,Taneli, Tauno, Timo, Tino, Tomi, Toni, Tommi, Tuukka, Tuure, Uljas, Unto, Uuno, Teppo, Tenho

Mä kannatan sitä Sampo-nimeä, jos se kerran on mieluinen. Oikeesti, melkeen mistä vaan nimestä voi saada jotain mielleyhtymiä ja tehdä väännöksiä ja ne on jopa hyvin subjektiivisia eli sinällään ennustamattomiakin. Sampo on ollut nimi jo kauan ennen pankkia kuitenkin ja voi olla, että kun vuosia kuluu, niin koko pankkia ei ole enää olemassakaan.

Yhteistyössä