Onko lapsesi kastettu? Jos on miksi? Jos ei, miksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja v i e r a s
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ei kasteta, ei. En kuulu kirkkoon ja lapsi liittykööt haluamaansa liikkeeseen aikuisena jos niin haluaa.

Älytöntä tämä pienten lasten pakkokastaminen tai liittäminen johonkin uskonnolliseebn lahkoon. Lapselle pitäisi saada oikeus itse määrätä minne haluaa kuulua.

kastettiin, ajattelin sen olevan kiva tapa järkätä pippalot ja kummeiksi oli halukkaita. Seuraavat lapseni aion jättää kastamatta, erosin tuossa juuri kirkostakin ja "kummeja" on silti halukkaina lapsilleni.

On kastettu. Aloin vasta lapsen synnyttyä miettimään näitä uskon asioita. Muistan kasteen yhteydessä miettineeni että miksihän ihmeessä mä olen lastani kastamassa, sukulaisia mielyttääkseni. Nykyisin emme kuulu lapsen kanssa kirkkon. Eikä itseasiassa isänsäkään, emme kyllä enää ole yhdessäkään.

Ei ole kastettu. Kumpikaan vanhemmista ei kuulu kirkkoon eikä usko sen oppeihin joten miksi ihmeessä olisi kastettu. Lapsilla on silti kummit, ilman sen suurempaa uskonnollista tarkoitusta.

Ei, koska ei ole vielä 8kk ikään mennessä kertonut tehneensä henk.koht. uskonratkaisua, enkä minä tee sitä hänen puolestaan, vaikka annankin kristillisen kasvatuksen.

Minä kuulun vapaakirkkoon ja mies ei mihinkään.

2 lasta joista kumpaakaan ei ole kastettu. Ei ole tuntunut tarpeelliselta. Lapsi saa aikanaan liittyä ihan mihin uskontoon tahansa tahtoo ja me vanhemmat hyväksymme sen 100%

Ei kastettu kun ei kuuluta kirkkoon (itse erosin 18 -vuotiaana ja mies 28). Nimiäiset pidettiin ja hienot sellaiset.. Lapsella on kyllä "kummit", koska itselläni on ihanat muistot omasta kummista ja ollaan läheisiä edelleen..

On kastettu (yksi ehkä jopa kahdesti). Olemme kristittyjä ja lapsikasteen kannattajia. :)

"Kaste on hyvän omantunnon liitto Jumalan kanssa ja siinä Jumala vahvistaa lapsen uskon ja nostaa hänet seurakunnan hoitoon."

Yhteistyössä