Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;26079038:Mä joskus pohdin tätä asiaa, kun palstalta luin jonkun tyrmistyneen ääidin aloituksen, että seurakunnan päiväkerhossa tuputetaan lapsille uskontoa. Hän kun ei kuulu kirkkoon niin koki loukkaavana.
No just ja joo. Miksi sitten ottaa hyöty irti edes?
Tai sitten tämä että häitten jälkeen erotaan kirkosta. Tai vingutaan että ei voi kirkkohäitä pitää kun ei kuuluta kirkkoon- ei vain jaksa ymmärtää.
Hyöty irti, mutta mitään en antais. En usko, mutta kirkkohäät haluan. Näitä ihmisiä riittää.
Mitäs sanotte tästä kommentista "Uskonnottomilta pitäisi kieltää kristilliset juhlapäivät. Eli jouluna töihin vaan plus muut päivät myös."
Löytyy uutisen kommentointifoorumilta![]()
On kastettu - koska halusin niin.
Alkuperäinen kirjoittaja yhden äiti;26079465:On kastettu koska uskotaan Jumalaan. Kumpikin saanut uskon "äidinmaidosta" eli ei olla koskaan varsinaisesti "tultu uskoon" vaan on kasvettu siihen. Kummankaan vanhemmat, kuten mekin, ihan normaaleja uskovaisia eli ei periaatteessa arjessa niin näy. En silti itse voisi olla ei-uskovaisen kanssa suhteessa, olisi liian erilaiset arvot. Iltarukoukset lapsille opetetaan ja pyhäkouluun pääsee kun vähän vanhempi on![]()
Niin? Jos pidät noita turhina etkä usko etkä halua kannattaa kirkkoa niin et sitten kuulu kirkkoon. Halutessasi voit luovuttaa kirkollisveroa vastaavan summan johonkin muuhun, itsellesi tärkeämpään kohteeseen.
Jotkut taas pitävät tuota kirkon tarjontaa hyvänä ja tärkeänä ja haluavat tukea sitä kirkkoon kuulumalla ja kirkollisveroa maksamalla vaikkeivät itse uskossa olisikaan.
Kukin määrittelee itse sen minkä kokee turhaksi tai tärkeäksi.
Mun lapseni on kastettu, samasta syystä eli ihan tavan vuoksi. Ei ole kaduttanut jälkeenpäin, vaikka olemmekin kaikki jo kirkosta eronneet ja minä sekä esikoinen käyneet Katumajärvessä pesemässä kasteemme pois. En koe, että kirkkoon kuulumisesta olisi ollut mitään suoranaista haittaakaan paitsi kirkollisvero.Osa on (ihan vaan tavan takia ja kaduttaa jälkeenpäin), osa ei. Sittemmin koko perhe eronnut kirkosta.
Mä kastoin mun lapsen kirkossa
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;26079861:Mun lapseni on kastettu, samasta syystä eli ihan tavan vuoksi. Ei ole kaduttanut jälkeenpäin, vaikka olemmekin kaikki jo kirkosta eronneet ja minä sekä esikoinen käyneet Katumajärvessä pesemässä kasteemme pois. En koe, että kirkkoon kuulumisesta olisi ollut mitään suoranaista haittaakaan paitsi kirkollisvero.