Kertokaas nyt mitä tehdä että saisi vyötäröä pienemmäksi ja muutaman kilon vex??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ei laihduttaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Ei laihduttaja

Vieras
Mie en ikinä ole ollut ylipainoinen, enkä ole nytkään. Pituutta n 152cm ja painoa jotain 48. Eli normi mitoissa ollaan. Kuitenkin raskauksien jälkeen tuo maha on jäänyt pömpöttäväksi, ja siitä saa ihan hyvin kiinni,onko se siis rasvaa vai sitä löllöä ihoa?

Eli kertokaas nyt milläkeinolla saisi muutaman kilon pois, ketoosi dietillä moni kaveri ollut olisiko siitä apua?? Mä kun en ole niin kauheesti perillä näistä mistään dieteistä kuinka toimii ja mitä pitää missäkin noudattaa....

mun maha litistyi ainaki heti ku jätin hiilarit mahd vähälle. en siis karppaa (syö siis rasvaa) mutta leivän, valkoiset jauhot, riisin perunan ja pastan jätin pois. lähti -18 kg puolessa vuodessa kun itekseen.

Mulla toimii hyväkarppaus (eli syön myös jonkun verran perunaa, juon täysmaitoa jne), hiilarit ajoitan ennen treeniä ja treenin jälkeen. Punttailen 3 kertaa viikossa ja kävelen lisäksi paljon. Harrastan myös uintia kerran viikossa. Hyvin lähti mahaläskit pienenemään kun jätin herkut. Ylimmät vatsalihakset erottuu jo kivasti :)

Ite en karppaa. Mul on toiminut kävely, hölkkä sekä kuntopyöräily. Negatiivisena puolena voisin kuitenkin mainita et reidet ja pohkeet ovat suurentuneet. Mut maha, käsivarret, selkä ja peppu ovat kiinteyneet.

Kiitos vastauksista! Eli mitä mun pitäis syödä enemmän/jättää pois.
Mitä on hiilarit, joo-o oon tyhmä enkä tiedä :))

Leipää en syö juurikaan, jos syön niin ruisleipää, yllensä aamulla yhden, muuten en syö siis leipää.
Ruualla syön salaattia ja vähän perunaa+kastiketta.
Riisiä en syö, makaronia(tummaa) silloin tällöin makaronilaatikossa.

Herkkujakaan en kauheasti syö, suklaa on ainut herkku mitä tykkään syödä.

Kahvakuulan ostin mutta nyt olisi kiva jos joku tekisi sellaisen ohjelman joka nimenomaan keskittyisi tuohon keskivartaloon.

Ei se rasva pala paikallisesti. Ja jotta vatsa tulisi timmiksi pitää alla olla lihaksia. Kahvakuula on todella hyvää treeniä koko kropalle, varsinkin keskivartalolle (voima liikkeisiin haetaan juuri keskivartalosta, katso vaikka videoita youtubesta).

Itse en treenaa vatsoja oikeastaan ollenkaan erikseen. Treenaan punttia vapailla painoilla ja niissä käytetään vatsalihaksia todella paljon (varsinkin penkkipunnerruksessta ja syväkyykyissä)

Hyviä treeniohjelmia saat netistä esim. googlettamalla (englanniksi löytyy enemmän)

Kiitos vastauksista! Eli mitä mun pitäis syödä enemmän/jättää pois.
Mitä on hiilarit, joo-o oon tyhmä enkä tiedä :))

Hiilareita on esim. leivässä, perunassa, pastassa, karkeissa kaikissa tuotteissa jotka sisältävät sokeria, useimmissa maitotuotteissa. Pakkauksia lukemalla selviää paljon hiilareita tuotteessa. Urheilevana sulle vois sopia joku 50-100 g hiilaria päivässä. Proteiinia 1-2 g/painokilo ja loput rasvaa. Tarvitset myös riittävästi kaloreita jotta et laihtuisi joten pyri syömään kunnolla.

Kun vähennät hiilareita kannattaa lisätä proteiinia ja rasvaa. Proteiinia tarvitaan enemmän silloin kun treenataan paljon lihaskuntoa (eli ota sitä kastiketta vaan kunnolla, tai mielummin esim. kokonainen pihvi aterialla). Paljon proteiinia on myös esim. juustoissa ja raejuustossa.

[QUOTE="heips";26079366]Hiilareita on esim. leivässä, perunassa, pastassa, karkeissa kaikissa tuotteissa jotka sisältävät sokeria, useimmissa maitotuotteissa. Pakkauksia lukemalla selviää paljon hiilareita tuotteessa. Urheilevana sulle vois sopia joku 50-100 g hiilaria päivässä. Proteiinia 1-2 g/painokilo ja loput rasvaa. Tarvitset myös riittävästi kaloreita jotta et laihtuisi joten pyri syömään kunnolla.

Kun vähennät hiilareita kannattaa lisätä proteiinia ja rasvaa. Proteiinia tarvitaan enemmän silloin kun treenataan paljon lihaskuntoa (eli ota sitä kastiketta vaan kunnolla, tai mielummin esim. kokonainen pihvi aterialla). Paljon proteiinia on myös esim. juustoissa ja raejuustossa.[/QUOTE]

Voi eih mä oon niin tyhmä kaikes kaloriasiois :))
Väännä nyt mulle vielä rautalangasta että mitä syön esim aamupalaksi? kahvia on pakko saada tilkalla maitoa ja hedelmäsokeria,onko ok? Hedelmäsokeria käytän ihan vajaan puoli teelusikkaa.

Pitäiskö/voisko päivällä syödä perunan,kastiketta(ei tietenkään kermaan tehtyä) ja salaattia,ja samalla sitä raejuustoa?

Ja mitä rasvaa pitäisi syödä?

Voi eih mä oon niin tyhmä kaikes kaloriasiois :))
Väännä nyt mulle vielä rautalangasta että mitä syön esim aamupalaksi? kahvia on pakko saada tilkalla maitoa ja hedelmäsokeria,onko ok? Hedelmäsokeria käytän ihan vajaan puoli teelusikkaa.

Pitäiskö/voisko päivällä syödä perunan,kastiketta(ei tietenkään kermaan tehtyä) ja salaattia,ja samalla sitä raejuustoa?

Ja mitä rasvaa pitäisi syödä?

No jos vähennät hiilareita niin rasvaa täytyy lisätä joten kastike kannattaa nimenomaan tehdä kermaan. Kerma on myös hyvä tapa lisätä energiaa niin ettet laihdu liikaa. Käytä luonnollisia rasvoja; oliiviöljyä, voita, kookosöljyä ja pähkinöitä (mutta muista että oliiviöljy ei kestä paistamista joten sopii esim. salaatteihin)

Hedelmäsokeria en suosittele (on itse asiassa pahempaa kuin tavallinen sokeri). Käytä mielummin steviaa, se on luonnollinen kaloriton makeutusaine ja suosittu karppaajien keskuudessa.

Itse söin aamupalaksi 3 munaa ja teetä kermalla

Yhteistyössä