mies vei lapseni hoitoon eilen ja tädit soittelivat mulle ettei sellainen käy

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Oon tipassa päivät tk:ssa. Oon sairaslomalla koko viikon. Aamulla kun vien pojan hoitoon tuun tänne tippaan ja iltapäivällä meen kotiin. En haluu olla öitä pois poikani luota ja tänne ei poikaa yöksi päästetä.

Mutta eikös tuo tilanne ratkea ihan sillä että otat yhteyttä päiväkodinjohtajaan ja selität perhetilanteenne ja sanot että haluat miehen mainittavaksi toisena vakituisena hakijana sinne hoitosopimukseen?

No mun mielestä se on kyllä kelalta statement, jos äidiltä vähennetään lapsilisää sillä perusteella, että taloon muuttaa uusi mies. Mä olen aina ajatellut sen niin, että kela olettaa sen toisen aikuisen osallistuvan myös lapsen elatukseen. Minkä takia se sitten loppuu se yh-korotus? Onhan se äiti vielä yh kuitenkin.

YH-korotus on lisä siitä, että joutuu yksin vastaamaan asumiskustannuksista. Lapsen elatuksestahan muuten vastaavat joka tapauksessa molemmat vanhemmat.

Kun yh muuttaa asumaan miehen kanssa, maksaa asumiskuluja kaksi, vaikka mies ei varsinaisesti lapsen kuluja maksakaan.

[QUOTE="vieras";26088229]töissä käynti, merkkivaatteet ja egyptin reissu eivät vielä kerro mitään perheen todellisesta tilanteesta. usein juuri näiden ns. hienojen kulissien takana kytee monenmoista ongelmaa: väkivaltaa, päihteitä, kyvyttömyyttä vanhemmuuteen... ja näihin asioihin ammattilaisilla on silmää puuttua. ja keksin tällaista ihan juurikin siksi, että työskentelen ko. asioiden parissa.[/QUOTE]

No niin ap, varo vaan; joku on luultavasti jo selvittänyt sun ip:n ja sitä kautta sun henkilötiedot, sairaskertomukset, työhistorian, seksisuhteitten määrän ja sen, onko sulla edes vakuutukset kunnossa. Se, jollei mitään arveluttavaa löydykään, ei todista muuta kuin sen että salaat kaikki ongelmasi! Kyllä tämä nyt on ls-ilmon paikka.
;) ;) ;)

Juu jutut eikun paranee. Onpas se elämä todentotta täydellistä kun justiin oltiin epyktissä, suhdekin kukoistaa ja tipassa on kunnon mömmeröt. Ja lapsikin varmaan osaa jo korjata rikki menneen pesukoneen ja asettaa suojausohjelman tietokoneeseen.

Ap kasaappa ne muumisi takaisin laatikkoon. Nyt ne on karussa ja pahasti,

Minusta on vallan perusteltua että päiväkodissa tiedetään ketkä lasta tuo ja vie. Vallankin tuon pois haku ennen kaikkea. Ei sun päivittäin mitään tartte ilmoittaa kun olisit sen verran äkännyt että olisit ETUKÄTEEN tiedoittanut elämäntilanteen muutoksesta hoitajille. Nää on niin maalaisälillä selvitettäviä juttuja mutta kun ei...kun vaan ei. Meneppä hetkeksi hoitajien maailmaan. Jos lapsia tuo ja vie milloin kukakin niin mistä tietää saako tälle hakijalle kertoa vaikka päivän ongelmista? Tai vaikkapa antaa vasu-suunnitelmaa jatkettavaksi taitaitai. Päivähoito toimii VAIN yhteistyötä tekemällä ja siihen kuuluu oleellisesti sen selventäminen jos lapsen kotiolosuhteet muuttuu. Päiväkoti ei ole mikään riivatun karsina jossa ei ole väliä mitä lapsen elämään kuuluu

Yhteistyössä