Konfirmaatiotilaisuuteen pukeutumisesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Siiri"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"Siiri"

Vieras
Ensimmäinen omista kummilapsista pääsee viikonloppuna ripille.
Itselleni löydän kyllä siistiä puettavaa, mutta mies kovasti miettii, että pitääkö hänen laittaa puku ja kravatti (joissa ei oikein viihdy). Vai riittäisikö siistit suorat housut, kauluspaita ja vaikka siisti neuletakki? Tai suorat housut, kauluspaita ja pikkutakki

Siisti"öyhäasu" näyttää useilla olevan mutta meillä on tavanneet mehet aina pukeutua pukuun. Kun kyseessä on kummilapsi niin laittaisin kyllä miehen pukeutumaan pukuun. Olenkohan vanhanaikainen mutta kyseessä on lapsen iso juhlapäivä!

[QUOTE="Siiri";26103187]Ensimmäinen omista kummilapsista pääsee viikonloppuna ripille.
Itselleni löydän kyllä siistiä puettavaa, mutta mies kovasti miettii, että pitääkö hänen laittaa puku ja kravatti (joissa ei oikein viihdy). Vai riittäisikö siistit suorat housut, kauluspaita ja vaikka siisti neuletakki? Tai suorat housut, kauluspaita ja pikkutakki[/QUOTE]

Mitä eroa on puvulla ja suorilla housuilla ja pikkutakilla, siis noin mukavuudellisesti? Kun sanoit että miehesi ei puvussa viihdy mutta voisi laittaa suorat housut ja pikkutakin.

Mitä eroa on puvulla ja suorilla housuilla ja puvuntakilla, siis noin mukavuudellisesti? Kun sanoit että miehesi ei puvussa viihdy mutta voisi laittaa suorat housut ja puvuntakin.

Onhan siinä eroa...

Varsinainen puvuntakki ja pikkutakki on usein heiman eri tavalla leikattu. Ja varsinkin kaksirivistä puvuntakkia (jollainen miehelläni olisi tähän tilaisuuteen mielessä) on pakko pitää kiinni ja pikkutakkia voi käyttää auki, jolloin olo on rennompi. Ja pikkutakkiahan voi käyttää ilman kravaattia. Kokopuvun kanssa taas kravattikin on ehdoton.

[QUOTE="alkup";26103339]Onhan siinä eroa...

Varsinainen puvuntakki ja pikkutakki on usein heiman eri tavalla leikattu. Ja varsinkin kaksirivistä puvuntakkia (jollainen miehelläni olisi tähän tilaisuuteen mielessä) on pakko pitää kiinni ja pikkutakkia voi käyttää auki, jolloin olo on rennompi. Ja pikkutakkiahan voi käyttää ilman kravaattia. Kokopuvun kanssa taas kravattikin on ehdoton.[/QUOTE]

Ok, Ton kravattijutun tiesinkin ja sen että pikkutakin voi jättää auki, mutta muuten ei ollut hajuakaan, siis mukavuudesta. :)

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Siis tarkoitan jotain tähän tyyliin
silverstyle220308.jpg

verrattuna jotain tähän tyyliin
productimage

joten onhan siinä eroa

[QUOTE="alkup";26103390]Siis tarkoitan jotain tähän tyyliin
silverstyle220308.jpg

verrattuna jotain tähän tyyliin
productimage

joten onhan siinä eroa[/QUOTE]

Mun täytyy sanoa että mun miehelle ei. Mukavuudellisesti siis. Sille kaikki noi on yhtä epämukavia mutta pakollisia tietty juhliin. Mutta se ei kyllä sitten käytäkään moisia kuin vain juhlissa yms. pakollisissa paikoissa.

Mun mielestä rippijuhlat on rennommat kuin häät tai hautajaiset. oman lapsen rippijuhliin saa mies laittaa puvun mut kummilasten juhliin riittää kauluspaita ja suorat housut.
Meillä pääsee vanhin kesällä ripille ja sisaruksille kyllä ajattelin laittaa vain farkut ja kauluspaidan. On sen verran harvoin noita juhlia ettei mitään järkeä ostaa kuudelle lapselle koko vaatekertaa uusiksi.

Mun täytyy sanoa että mun miehelle ei. Mukavuudellisesti siis. Sille kaikki noi on yhtä epämukavia mutta pakollisia tietty juhliin. Mutta se ei kyllä sitten käytäkään moisia kuin vain juhlissa yms. pakollisissa paikoissa.

Mun miehelläni löytyy niin kokopukuja kuin pikkutakkeja. Mutta olen ymmärtänyt, että viihtyy paremmin pikkutakissa tosiaankin sen takia, että sitä ei ole pakko napittaa kiinni ja sitä voi pitää ilman krakaa. Tuo kraka taitaa olla se isoin kirosana.

Mutta laittaa kyllä kokopuvun, jos vaadin.

Nyt mietinnässä vähän tämäntyylinen asu
846236H.jpg

eli tummat suorat housut, vaaleampi pikkutakki ja kokonaisuuteen sopivan värinen paitapusero.

Kai sitä nyt yhden päivän viihtyy miten vain.
Onko vielä tapa että kummit menee eteen siunaamaan kummilapsensa? Jos on, siellä on sitten ainakin kaikkien katseiden alla ja kantsii muistaa se asua valitessaan :)

Kai sitä nyt yhden päivän viihtyy miten vain.
Onko vielä tapa että kummit menee eteen siunaamaan kummilapsensa? Jos on, siellä on sitten ainakin kaikkien katseiden alla ja kantsii muistaa se asua valitessaan :)

Siunaamassa kirkon edessä olen minä, ko lapsen sylikummi ja itse olen oman asuni jo päättänyt (ja se on aivan riittävän juhlava).
Mieheni sen sijaan ei ole tämän lapsen kummi, mutta osallistuu tietysti tilaisuuteen niin kirkossa (kirkon penkeissä muiden vieraiden keskuudessa) kuin jälkikäteen heidän kotona.

No minusta tuo pikkutakki + suorat housut yhdistelmä on ihan passeli. Eikö kuitenkin ole tärkeintä että on siististi pukeutunut ja itse tuntee olonsa viihtyisäksi asussa.

jos puku ja paita ovat oikean kokoiset niin eiväthän ne ole millään muotoa epämukavia

kyllä aikamiehen pitää totutella olemaan välillä puku päällä

No mieheni on vähintään kahtena päivänä viikossa töissä puku päällä ja kraka kaulassa. Viikonloppuisin olisi mielummin ilman krakaa, jos sen käyttö ei ole ehdottoman tärkeää.

Ja nyt siis pohdimme olisi rippijuhlat sellainen, johon suorat housut ja pikkutakki/irtotakki (mitä nimeä nyt jokainen haluaakaan käyttää) riittäisi vai onko "pakko" laittaa puku.

Pukuja kyllä löytyy niin ihan mustaa kuin harmaata kuin vaaleampaakin. Siitä ei ole kyse.

[QUOTE="alkup";26103689]No mieheni on vähintään kahtena päivänä viikossa töissä puku päällä ja kraka kaulassa. Viikonloppuisin olisi mielummin ilman krakaa, jos sen käyttö ei ole ehdottoman tärkeää.

Ja nyt siis pohdimme olisi rippijuhlat sellainen, johon suorat housut ja pikkutakki/irtotakki (mitä nimeä nyt jokainen haluaakaan käyttää) riittäisi vai onko "pakko" laittaa puku.[/QUOTE]

Luultavasti miettisin kuinka virallisena tilaisuutena rippilapsen oma perhe konfirmaatiota ja vastaavia juhlia pitää eli miten he pukeutuvat ja tekisin valinnan sen perusteella.