Pakastemarjat,tuorejuusto ja raskaus..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja odottaja loppusuoralla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

odottaja loppusuoralla

Vieras
Raskaana ollessa pitäis välttää pastöroimattomia maitotuotteita. Noh,isojen firmojen (esim Valio) tuotteet on aina pastöroituja ja omavalvonta on tarkkaa. Olen koko raskauden ajan syönyt esim just Valion tuorejuustoja huoletta.

Aina sanotaan,että ulkomaiset pakastevadelmat tulis kiehauttaa parin minuutin ajan ennen käyttöä. Koskeeko muitakin ulkomaalaisia pakastemarjoja,vai vaan vadelmia?

Voiko kuumennettuja+jäähdytettyjä vadelmia/muita marjoja käyttää juustokakkuun? Siis sellaseen hyydytettävään,ei paistettavaan. Oon aina tehny joko tuoreista tai kotimaisista (itse poimituista) pakastevadelmista,mutta nyt ei oo kumpaakaan saatavilla ja juustokakkua tekis mieli tehdä vapuksi.. Niin ja siis ainoa raskaana oleva syöjä olisin minä itse..

Ok. Jos koskee muitakin marjoja,miks aina puhutaan vaan vadelmista? Esim s-ketjun kaupoissakin on siinä pakastekaapin/-altaan ovessa tai muuten marjojen lähellä lappu missä puhutaan vaan vadelmien kuumentamisesta..

Kiitos tiedosta. Nyt vaan sopivaa reseptiä googlaamaan..

Ok. Jos koskee muitakin marjoja,miks aina puhutaan vaan vadelmista? Esim s-ketjun kaupoissakin on siinä pakastekaapin/-altaan ovessa tai muuten marjojen lähellä lappu missä puhutaan vaan vadelmien kuumentamisesta..

Kiitos tiedosta. Nyt vaan sopivaa reseptiä googlaamaan..

Juu vadelmista mäkin oon lähinnä kuullut juttua, niissä ilmeisesti on isoin riski saada joku pöpö, mutta oon kuullu että on se niissä muissakin, eli kannattaa kuumentaa.. Sitäkin suositellaan yleisesti siis että kaikki kuumennetaan, mutta vadelmissa listeria riski on isoin.

Yhteistyössä