Tekisitkö valituksen jos lapsesi syntyisi sairaalan vessan lattialle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pohdin vain..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pohdin vain..

Vieras
Kuulin tarinan että jonkun lapsi syntyi sairaalan vessaan,koska kätilöopiskelija oli antanut synnyttäjän mennä yksin vessaan. Pöntöllä nainen oli tajunnut että lapsi syntyy, mutta vain mies oli ollut mukana. Nainen oli huutanut tuskissaan että nyt se syntyy, ja yrittänyt päästä synnytyssaliin. Kätilö oli tullut vessaan juuri kun lapsi oli tipahtanut lattialle.
Minua ei kummallakaan kerralla ole päästetty vessaan ilman hoitohenkilökuntaa ja kauhistuin kuulemastani.

Itse tekisin valituksen jos näin kävisi!

en tiedä onko tarina tosi, kuulin vaan tutun tutun tutulta..

No mitä ihmettä se valitus auttaisi? Kyllä kai ne päästit minutkin vessaan synnärillä ollessani, ihmetyttää, miten äiti edes lähtee vessaan jos lapsi on tulossa. Eikö tunnistanut, että ponnistuttaa? Jos noin liukkaasti lapsi tulee, ei sitä kukaan voi ennustaa. Vastaa oikeasti, että miksi ihmeessä tekisit valituksen? Siksi, että kätilö ei sido sua sänkyyn, ettet pääse vessaan? :D

Hyvä pointti!
Tekisin valituksen siitä että kätilöopiskelija ei ollut mennyt mukaan vessaan. Tämä synnyttäjä oli monta kertaa pyytänyt epiduraalia, mutta hänelle oli sanottu ettei ollut tarpeeksi auki vielä. Hän oli kertonut kätilölle että sattuu todella kovin, mutta henkilökunta ei ollut uskonut että lapsi syntyisi moneen tuntiin.

Kalvot oli puhkaistu, ja naiselle annettiin jotain ainetta joka paransi supistuksia joten kai kätilön pitisi ymmärtää että lapsi voi syntyä nopeasti sen jälkeen..?

[QUOTE="aapee";26190963]Hyvä pointti!
Tekisin valituksen siitä että kätilöopiskelija ei ollut mennyt mukaan vessaan. Tämä synnyttäjä oli monta kertaa pyytänyt epiduraalia, mutta hänelle oli sanottu ettei ollut tarpeeksi auki vielä. Hän oli kertonut kätilölle että sattuu todella kovin, mutta henkilökunta ei ollut uskonut että lapsi syntyisi moneen tuntiin.

Kalvot oli puhkaistu, ja naiselle annettiin jotain ainetta joka paransi supistuksia joten kai kätilön pitisi ymmärtää että lapsi voi syntyä nopeasti sen jälkeen..?[/QUOTE]

Ei minun kanssani ole koskaan kukaan vessassa käynyt.
Takana 9 synnytystä.

:)

Okei, olen synnyttänyt itse vain kerran ja silloin minua ei päästetty vessaan yksin. Ja sanottakoon vielä etten voi olla varma onko tämä tarina edes totta.

Toivottavasti ei ole! :)

Ei ole mullakaan kukaan koskaan edes tarjoutunut mukaan vessaan, kysytty vaan että pääsenkö itse.

Kolme lasta synnyttänyt, josta kaksi tähes samantien kun olen päässyt saliin.

[QUOTE="aapee";26190991]Okei, olen synnyttänyt itse vain kerran ja silloin minua ei päästetty vessaan yksin. Ja sanottakoon vielä etten voi olla varma onko tämä tarina edes totta.

Toivottavasti ei ole! :)[/QUOTE]

Ja vaikka oliskin, niin jos synnytys on sujunut ok ja lapsi ja äiti voi hyvin, niin eikö se ole tärkeintä? Ihmeporukkaa, kun pitää tehdä valitus ihan valittamisen ilosta, vaikka kaikki menis hyvin...

Mulla miehen serkku synnytti kotona eteiseen, kun ei ehtinyt ambulanssi tai lääkärihelikopteri paikalle, matkaa sairaalaan 20km. Olisko pitänyt tehdä valitus? :D

Minkä takia se mukana ollut mies ei auttanut yhtään vaan antoi lapsen "tipahtaa lattialle"?

Kuulostaa kyllä niin perinteiseltä urbaanilegendalta ettei tosikaan. Epiduraalin saanut huutaa tuskissaan vessassa ja plumsis lapsi tippuu lattialle.

Kertaakaan en ole ketään seurakseni vessaan joutunut ottamaan, mutta on pyydetty, etten laita ovea lukkoon.....joskus vessahätä on yllättänyt niin loppumetreillä, että on laitettu katetri vai mikä se on, mutta synnytyksethän voi joskus yllättää etenemisen suhteen tosi pahasti, niin en kyllä lähtis valitusta tekemään!

Mä kävin kyllä sata kertaa vessassa synnytyksen aikana, mutta loppuvaiheessa sanoin, että tekee mieli käydä kakkosella, niin kätilö sanoi, että se kakkahädän tunne on vauvan pää joka painaa, ja että alkaa hieman ponnistuttaa. Ei antanut mennä vessaan ponnistamaan.

Nainen oli (kuulemma) huutanut pöntöllä apua ja ei tää oo vessahätä! Isä piti naista pystyssä kun hän yritti päästä takaisin synnytyssaliin, ja nainen kauheissa kivuissa kun ei ollut saanut epiduraalia. Vessa oli käytävän toisella puolella eikä siis ihan salin vieressä.

Sekava selitys, ja tuntuu niin oudolta, että en voi olla ihan vaan urbaania legendaa :D

Käsken tutun tuttuani sanomaan tän tarinan päähenkilölle että sit ku lukee lehdessä,ni uskon.
Tapahtuneesta on jo yli vuosi aikaa, kyllä mä olisin tarinani lehdessä kertonut jos oikeesti olis noin käynyt. Ja jos vauva tippuu lattialle ni kai se jotain vammoja olis saanu..?

[QUOTE="aapee";26190963]
Kalvot oli puhkaistu, ja naiselle annettiin jotain ainetta joka paransi supistuksia joten kai kätilön pitisi ymmärtää että lapsi voi syntyä nopeasti sen jälkeen..?[/QUOTE]

Mulla on molemmissa puhkaistu kalvot ja anettu sitä oksitosiini jota ilmeisesti tarkoitit ja silti kestänyt käynnistys pari vrk ennen kuin lapsi syntynyt. Mä en usko tota juttua, koska jos oikeesti ponnistuttaisi niin paljon että lapsi voisi syntyä vessan lattialle niin ei siinä varmaan nousisi sängystä ja lähtisi käymään vessassa vaan olisi pakko ponnistaa. toisaalta harvalla vauva syntyy yhdellä ponnistuksella joten miksi mies ei olisi mennyt hälyttämään apua?? ja muutenkin.. ihan tuulesta temmattu juttu, kuinka kauan se naibnen siellä vessassa oli?? Eikä mulla kukaan ole vessaan mukaan tullut..

[QUOTE="aapee";26191117]Nainen oli (kuulemma) huutanut pöntöllä apua ja ei tää oo vessahätä! Isä piti naista pystyssä kun hän yritti päästä takaisin synnytyssaliin, ja nainen kauheissa kivuissa kun ei ollut saanut epiduraalia. Vessa oli käytävän toisella puolella eikä siis ihan salin vieressä.

Sekava selitys, ja tuntuu niin oudolta, että en voi olla ihan vaan urbaania legendaa :D[/QUOTE]

eiks kaikissa synnytyssaloissa ole vessa? kättärillä ainakin on..

En muista kauanko nainen oli ollut vessassa, kuulin tän jutun jo monta kk sitten.

Ensin olin ihan järkyttynyt ja nyt hiukan jo hävettää ku uskoin et tää on totta.. :D

[QUOTE="aapee";26191177]En muista kauanko nainen oli ollut vessassa, kuulin tän jutun jo monta kk sitten.

Ensin olin ihan järkyttynyt ja nyt hiukan jo hävettää ku uskoin et tää on totta.. :D[/QUOTE]

Kuulitko sen noin kk sitten.. Tarkemmin 1.4. :laugh: ??

anopille oli tullut hirveä p*skahätä miehen pikkuveljeä synnyttäessä. Kätilö oli kieltänyt menemästä vessaan niin anoppi oli kakkinut synnytyssalin lavuaariin kun kätilö oli hetkeksi poistunut paikalta. Sanonut vaan miehelleen, että vahtii ovella ettei kätilö tule takaisin sillä välin :D :D

[QUOTE="mmmm";26191186]Kuulitko sen noin kk sitten.. Tarkemmin 1.4. :laugh: ??[/QUOTE]

En muista päivämäärää, mutta osuu samoihin aikoihin.. :D

Ihan olin kauhuissani tän naisen ja vauvan puolesta ja mun mielestä olis saanut tehdä valituksen! :D

Mun lapsi olis syntynyt sairaalan käytävälle, kun eivät uskoneet vaikka pari kertaa sanoin että nyt on kiire. Kuulemma oli kiireellisempiä tapauksia saleissa. No sit kun mun mies raahasi yhden kätilön kädestä mua katsomaan, niin kätilö huusi että apua, nyt se tulee. Kärräsi mut pyörätuolilla saliin ja lapsi syntyi minuutin päästä. En tehnyt valitusta, mutta kyllä ärsytti.