Pari päivää Flixotiden kanssa ja ero on aika huomattava

Paatunut Parahdus

Aktiivinen jäsen
12.09.2008
7 370
-5
38
Meillä oli lääkäri joka oikeasti kuunteli hetken aikaa kunnolla, kun kerroin miten pojan kanssa yskät jatkuu luonnottoman pitkään. Katsoi sairaskertomukset ja totesi, että olemme tosiaan olleet samojen vaivojen vuoksi useamman kerran käymässä. Yhdestä flunssasta paranee, niin hakkaa sen yskän kanssa kunnes toinen tulee perään. Sitten menee kurkunpäähän. Yleensä kommentti on ollut, että ne voivat kestää vähän pidempään. Kolmatta päivää kortisonien kanssa, pojan yskä on alkanut hiipua jo nyt jatkuvasta yötä myöten jatkuvasta yskästä hillitympään suuntaan. Tervemenoa hunaja (ei pahalla ketään hunajan nimeen vannovaa kohtaan). Olen oikeasti aika onnellinen tuosta lääkkeestä.

Tuo siitepölyallergikko käyttää samaa lääkettä läpi vuoden, nyt tupla-annoksina. Alussa ero oli huomattava.

Meillä on kyllä nelkä muutakin lääkettä... pelottaa vaan se, että mitä nuo lääkkeet tekevät ajan kanssa... sivuvaikutukset siis...

Meillä kans toimii! Poju jo 6-v, ja joku toinen lääkäri laitto reseptille toista lääkettä, että ois helpompi ottaa yms..Koetettiin toista lääkettä toista viikkoa, ja ihan hirveetä katsoa, kun poitsu koko ajan huokaili ja hengähteli kovin syvään..Vaihdettiin Flixotideen takas, ja hän itsekin tokas, että "kiva, kun ei tarvitse enää huokailla!"..

Meillä tytöllä infektioastman tapaista oireilua yleensä puolisen vuotta kerrallaan ja siihen käytössä ventoline ja flixotide.Olemme olleet erittäin tyytyväisiä tuohon lääkkeeseen.Sairaalassa se määrättiin tutkimusten jälkeen ja uusiminen käy jo täällä tk:ssakin.

[QUOTE="tiipii";26194187]Meillä kans toimii! Poju jo 6-v, ja joku toinen lääkäri laitto reseptille toista lääkettä, että ois helpompi ottaa yms..Koetettiin toista lääkettä toista viikkoa, ja ihan hirveetä katsoa, kun poitsu koko ajan huokaili ja hengähteli kovin syvään..Vaihdettiin Flixotideen takas, ja hän itsekin tokas, että "kiva, kun ei tarvitse enää huokailla!"..[/QUOTE]

Todella hyvä kuulla, että auttaa. :)

Alkuperäinen kirjoittaja meillä;26194177:
Tuo siitepölyallergikko käyttää samaa lääkettä läpi vuoden, nyt tupla-annoksina. Alussa ero oli huomattava.

Meillä on kyllä nelkä muutakin lääkettä... pelottaa vaan se, että mitä nuo lääkkeet tekevät ajan kanssa... sivuvaikutukset siis...

Kohta se koivu taas alkaa. :/

Meillä tytöllä infektioastman tapaista oireilua yleensä puolisen vuotta kerrallaan ja siihen käytössä ventoline ja flixotide.Olemme olleet erittäin tyytyväisiä tuohon lääkkeeseen.Sairaalassa se määrättiin tutkimusten jälkeen ja uusiminen käy jo täällä tk:ssakin.

Meillä on todettu infektioastma neljä vuotta sitten (siitä on kyllä aikaa) ja se, että flunssat menee kurkunpäähän. Jonka poika saa sitten vielä erinäisiä jälkitauteja, kun vastustuskyky on jatkuvasti koetuksella. Samoin meillä on todettu erinäisiä allergioita, joista suurimmasta osasta olemme päässeet eroon. Siitepölyt selvästi vaikuttaa myös tuohon yskään.

Olin jo varautunut siihen, että saadaan sieltä sama vastaus ja menen pojan kanssa yksityiselle. Nyt siis saatiin flixotide nimenomaa hoitavaksi myös alkaviin flunssiin, jolloin voidaan jo alkaa antamaan lääkettä ehkäisevästi että saadaan tämä kierre katki.

Luulin, jo että tyttö 7v. ei tarvitse astmalääkitystä, mutta nyt puolen vuoden tauon jälkeen oli kaivettava esille. Oli ihan voimaton ja nousi kuume ja kamala yskä. Muutaman päivän Flixotiden jälkeen alkaa näyttäytyä taas se sama, eloisa tyttö =) Koivu tais saada aikaisseksi kovat oireet uudestaan =(

Omasta kokemuksesta kahden astmalapsen äitinä sanoisin että turhaa hermoillaan inhaloitavien astmalääkkeiden käytöstä. Se määrä kortisoinia mitä lapset niistä saavat ovat tosi pieniä esim. jatkuviin suun kautta otettaviin kortisonikuureihin. Esikoinen käytti astmalääkkeitä 13 vuotta (on nyt oman urheilulajinsa parhaimmistoa kotimaassa) ja kuopus 8 vuotta (urheilee myös). Ei häikkää pituuskasvussa tai muussakaan. Tärkeintä on että lapset voivat hyvin, saavat yskältään nukuttua (ja vanhemmat myös!) ja pystyvät normaaliin elämään.

Omasta kokemuksesta kahden astmalapsen äitinä sanoisin että turhaa hermoillaan inhaloitavien astmalääkkeiden käytöstä. Se määrä kortisoinia mitä lapset niistä saavat ovat tosi pieniä esim. jatkuviin suun kautta otettaviin kortisonikuureihin. Esikoinen käytti astmalääkkeitä 13 vuotta (on nyt oman urheilulajinsa parhaimmistoa kotimaassa) ja kuopus 8 vuotta (urheilee myös). Ei häikkää pituuskasvussa tai muussakaan. Tärkeintä on että lapset voivat hyvin, saavat yskältään nukuttua (ja vanhemmat myös!) ja pystyvät normaaliin elämään.

Mäkin olen paljon miettinyt noita haittavaikutuksia. :( Kiitos tästä kannustavasta viestistä. Meillä 1v:llä Seretide käytössä. Toisaalta olen niiiiiin onnellinen nyt kun näen kuinka hän voi elää ihan normaalia lapsen elämää. Ennen tuota lääkettä alkoi vinkua pienestäkin liikunnasta tai hermostumisesta. :(

[QUOTE="Minä";26194758]Mäkin olen paljon miettinyt noita haittavaikutuksia. :( Kiitos tästä kannustavasta viestistä. Meillä 1v:llä Seretide käytössä. Toisaalta olen niiiiiin onnellinen nyt kun näen kuinka hän voi elää ihan normaalia lapsen elämää. Ennen tuota lääkettä alkoi vinkua pienestäkin liikunnasta tai hermostumisesta. :([/QUOTE]

Seretide meni meilläkin vuositolkulla, milloin pienemmällä, milloin isommalla kortisonilla. Ja kortisoninenäsuihkeet ja tarv.Ventolinetkin. Spiraa otettiin tarv.kotonakin, ettei tarvinnut aina sairaalaan lähteä (olen hoitaja, joten tiesin mitä tehdä). Kun pelasi kahden astmalapsen kanssa reilusti yli 10 v vaihtelevilla yöunilla osaa tänäkin päivänä arvostaa ehyttä yötä. Lääkkeet on tehty auttamaan ja niiden sivuvaikutuksia seurataan kontrollikäynneillä tarkasti. Joten nuku yösi rauhassa ja nauti terveistä jaksoista.

Minulla on ollut aikamoinen lääkearsenaali nenäsumutteista, jatkuvaan allergialääkitykseen zyrtec, aerius), sekä inhaloitavista vahvimmat lapsena ja nuorena. Ainoa mitä olen miettinyt on se, että luultavasti hampaiden huono kunto lapsena ja nuorena on myös varmasti liitettävissä sumujen käyttöön (ei minulla ole koskana purskuteltu, syötetty purukumia jne. niiden jälkeen, kukaan ei koskaan ollut minulle edes kertonut tällaista). Keskimmäisen kohdalla olen aikamoinen natsi tämän suhteen nyt. Olen normaalin pituinen, nykyään kärsin vain atooppisesta ihottumasta ja allergioista, astma on helpottanut (rasitusastma edelleen on).

Yhteistyössä