Miehiä, jotka eivät osaa ns. miesten töitä?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja olenko ainoa?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Löin vetoa miespuolisen työkaverini kanssa, että saan vaihdettua kesärenkaat alle meidän autoon. Vedon mukaan mies sai vielä olla neuvomassa vieressä, mutta ei muuten auttaa.

Renkaat jäi vaihtamatta... en saanut käsivoimin ensimmäistäkään pulttia auki.

sulla oli vaan huonot työkalut, kunnon vehkeillä jokainen pystyy hoit amaan homman

raskain työvaihe on uuden renkaan nostaminen hollille

Hoijaa... Ei täällä varmaan kukaan valittaisikaan, jos se mies niiden ''miestentöiden'' sijaan sitten tekisi perinteisiä naistentöitä, kuten hoitaisi kokkaukset, pyykinpesut, korjaisi lasten vaatteet jne. Valitettavasti mun kokemuksen mukaan nämä, joilla ei ole kiinnostusta/taitoa esimerkiksi kasata sitä Ikean hyllyä, eivät ole kiinnostuneita myöskään ompelusta.

No mun mies ei ymmärrä auton päälle yhtään mitään. Siis ei osaa korjata mitään jos jotain hajoaa eikä ees vaihtaa öljyjä. Se ei osaa korjata tai rakentaa mitään juttuja ja on ihan käsi kokoamaan huonekaluja (siis jos ostetaan joku osina tuleva huonekalu, mä kokoan ne yleensä kun sillä siitä ei tuu mitään). Kaiken lisäksi se on vielä naisvaltaisella alalla töissä :whistle:

Muoks. niin ja ei se osaa vaihtaa renkaitakaan autoon eikä mitään tällästä perinteistä miesten juttua. Mutta se osaa leipoa maakunnan parhaita sämpylöitä :D

Viimeksi muokattu:
Suomalaisilla on vahva perinne DIY- hommiin. Toisin on muualla Euroopassa, erityisesti ylemmästä keskiluokasta alkaen (ne jotka ei ole duunariammateissa ja sen puolesta ole oppineet käden taitoja) ei paljon itse auton remontteja tmv. itse tehdä. Mulla on brittimies joka on aivan käsi kaikkiin teknisissä hommissa´, ei ole koskaan joutunut tekemään, sellaiset hommat on aina ostettu palveluna muualta. Välillä kieltämättä ottaa päähän kun ei taitoa ole tehdä juuri mitään omasta takaa (no joku maalaaminen ja reikien poraaminen onnistuu mutta siinäpä se). Itse olen tosin jo ennen miehen tapaamista opetellut perusjuttuja (esim. lamppujen sokeripalat) ja osaan asentaa meidän kaikki viihdelaitteet jne.

[QUOTE="vieras";26206452]Suomalaisilla on vahva perinne DIY- hommiin. Toisin on muualla Euroopassa, erityisesti ylemmästä keskiluokasta alkaen (ne jotka ei ole duunariammateissa ja sen puolesta ole oppineet käden taitoja) ei paljon itse auton remontteja tmv. itse tehdä. Mulla on brittimies joka on aivan käsi kaikkiin teknisissä hommissa´, ei ole koskaan joutunut tekemään, sellaiset hommat on aina ostettu palveluna muualta. Välillä kieltämättä ottaa päähän kun ei taitoa ole tehdä juuri mitään omasta takaa (no joku maalaaminen ja reikien poraaminen onnistuu mutta siinäpä se). Itse olen tosin jo ennen miehen tapaamista opetellut perusjuttuja (esim. lamppujen sokeripalat) ja osaan asentaa meidän kaikki viihdelaitteet jne.[/QUOTE]

Lisään että jouku huonekalujen kokoaminen ja sen tyyppinen onnistuu kyllä meillä hyvin.

No mun mies ei ymmärrä auton päälle yhtään mitään. Siis ei osaa korjata mitään jos jotain hajoaa eikä ees vaihtaa öljyjä. Se ei osaa korjata tai rakentaa mitään juttuja ja on ihan käsi kokoamaan huonekaluja (siis jos ostetaan joku osina tuleva huonekalu, mä kokoan ne yleensä kun sillä siitä ei tuu mitään). Kaiken lisäksi se on vielä naisvaltaisella alalla töissä :whistle:

Muoks. niin ja ei se osaa vaihtaa renkaitakaan autoon eikä mitään tällästä perinteistä miesten juttua. Mutta se osaa leipoa maakunnan parhaita sämpylöitä :D

Suosittelisin tarkistamaan miehesi tietokoneen selaimen sivuhistorian. Voit yllättyä

Suosittelisin tarkistamaan miehesi tietokoneen selaimen sivuhistorian. Voit yllättyä

:laugh:

meidän taloudessa on vain yksi tietokone jota käyttää kaikki ja mun mies ei osaa tyhjentää selaushistoriaa pysyvästi pois. Näen kyllä missä se on käyny. Sitä en tietysti tiedä mitä se töissä touhuaa koneella mutta töissänsä sillä kyllä ei pahemmin aikaa oo koneella notkua kuin pakolliset raporttien teot.

sulla oli vaan huonot työkalut, kunnon vehkeillä jokainen pystyy hoit amaan homman

raskain työvaihe on uuden renkaan nostaminen hollille

Tarkoitatko kenties paineilmavermeitä? Ristikkoavaimella en saanut auki, sitä vielä kokeiltiin "jatkaa" metalliputken pätkällä... ei riittänyt papu.

Ei kyllä naurattanut, koska olin kuvitellut vaihtavani tienpäällä hajonneen renkaan ihan helposti. Nyt ei homma onnistunut edes kotiolosuhteissa.

[QUOTE="vieras";26206463]Lisään että jouku huonekalujen kokoaminen ja sen tyyppinen onnistuu kyllä meillä hyvin.[/QUOTE]

meillä onnistuu pizzan teko, imurointi ja ajoittain tiski- ja pyykkikoneen tyhjennys ja täyttö. Auton renkaat ja lamput ym. vaihdan itse. Pihat hoidan ja oikeastaan kaikki talon hoitoon/huoltoon liittyvät jutut.

Meillä käytetään paljon ulkopuolista työvoimaa. Siivooja siivoaa, isommat remontit tekee ammattilainen, auton korjaa autoliike.

Meillä elektroniikka (kotiteatterit, tietokoneet) on miehen alaa, mulle kuuluu remontointi, huonekalujen kokoaminen ja puutarha. Lastenhoito ja kotityöt jaetaan. Se että kumpi organisoi vaihtelee.

Meiltä kyllä löytyy miehen tekemä pöytä, joten osaa se työkaluja käyttää ja olen pakottanut sen kerran rakentamaan mun kanssani pihaan leikkitornia :) Ja minäkin osaisin kai sen tietokoneen koota, mutta en viitsi. Sukat osaa tehdä vain allekirjoittanut.

Mutta sitten olisikin mielenkiintoista vertailla, mistä kumpikin tietää paremmin (taiteet, tieteet, tms)

[QUOTE="vieras";26206503]Tarkoitatko kenties paineilmavermeitä? Ristikkoavaimella en saanut auki, sitä vielä kokeiltiin "jatkaa" metalliputken pätkällä... ei riittänyt papu.

Ei kyllä naurattanut, koska olin kuvitellut vaihtavani tienpäällä hajonneen renkaan ihan helposti. Nyt ei homma onnistunut edes kotiolosuhteissa.[/QUOTE]

envarsinaisesti tarkoittanut paineilmatyökaluja vaan sellaista jatkovarrella olevaa rengasavainta,

se ristikkoavain on ihan perseestä

Mun mies osaa laittaa lamput kattoon ja kasata huonekalut, mutta ei ole tullut mieleenkään, että sen kummallisempia juttuja pitäisi hallita. Hän kyllä siivoaa lähes yhtä paljon (tai vähän) kun minäkin, eli ei mitään valittamista. Mitä niiten miesten oikein pitäisi tehdä? Rakentaa talo?
Vähän tuntuu, että naiset ajattelevat perinteisten naisten töiden olevan yhteisiä, mutta ne perinteiset miesten työt kuuluvat edelleen miehille. Reilua?
Se, jos ukko on patalaiska, eikä tee mitään, on sitten asia erikseen. Sitä en todellakaan katselisi.

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;26206538:
Listatkaa kiltit vähän, että millaiset työt olisivat miesten ja millaiset naisten töitä, kehyksenä 2000-luku ja kerrostaloasuminen.

Tack.

no ainakin sisustaminen on naisten hommaa, tosin sitä ainakaan mun siippaa ei pidä työnä

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;26206538:
Listatkaa kiltit vähän, että millaiset työt olisivat miesten ja millaiset naisten töitä, kehyksenä 2000-luku ja kerrostaloasuminen.

Tack.

Ei kai mitkään ole ns. miesten töitä, on vaan ns. naisten töitä.....

no ainakin sisustaminen on naisten hommaa, tosin sitä ainakaan mun siippaa ei pidä työnä
No höpö ja pöh. Tai no siis mitä on sisustaminen? Huonekalujen ostamista? Kamala, jos miestä ei yhtään kiinnostaisi millainen sohva tai kirjahylly kodissa on. :D Onneksi kiinnostaa. Minä en koe, että kodin ilme ja ulkoasu on jotenkin naisen asia.

[QUOTE="vieras";26206503]Tarkoitatko kenties paineilmavermeitä? Ristikkoavaimella en saanut auki, sitä vielä kokeiltiin "jatkaa" metalliputken pätkällä... ei riittänyt papu.

Ei kyllä naurattanut, koska olin kuvitellut vaihtavani tienpäällä hajonneen renkaan ihan helposti. Nyt ei homma onnistunut edes kotiolosuhteissa.[/QUOTE]
Hanki tuontapainen :)
1485208.jpg

Yhteistyössä