saankohan huonon harjottelutodistuksen, jos nyt pidän pääni tässä asiassa..?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Olen siis työmarkkinatuella työelämävalmennuksessa paikassa X. Tätä työtä varten minulla on olemassa myös koulutus, mutta kun nyt en 3kk kuluessa valmistumisesta työllistynyt, työkkäri laittoi minut valmennukseen.

Työsopimuksessa on että teen 6h päiviä.
Nyt työpaikassa on työvoimasta pulaa ja he puhuivat että tekisin välillä 8h päivää ja sitten ottaisin tunnit takaisin toisena päivänä.
Periaatteessa varmasti ok. Mutta. Eria asia olisi, jos saisin sen täyden palkan, kun teen kuitenkin ihan sama työtä siellä kun toisetkin. Nyt en halua joustaa tuosta kuudesta tunnista, "oikeissa töissä" voisin sitten joustaakin, oikealla palkalla. (Hyvähän nyt niitten on ilmaista työvoimaa siellä käskyttää)

Luonteeltani tuppaan olemaan aikalailla pompoteltavissa ja haluan miellyttää ihmisiä, mutta nyt ajattelin kerrankin laittaa hanttiin. Jäi vaan vähn mietityttämään, laittaako ne sitten harjoittelutodistukseen miten joustamaton työntekijä olen..?
Saanko kerrankin tehdä nyt niinkun itse haluan.

en ihan nyt ymmärrä miksi panisit vastaan ? kun tuntimääräsi kuitenkin pysyisi samana ja rahallisestikaan ei tuntuisi mitenkään päin.
ja varmasti ei auta joo työllistymistäsi nyt tuo vain periaatteen takia tehtävä vastaanpano.
ja eikö olisi kiva tehdä 8tuntia ( eihän se ole edes pitkä vaan aika normi! ) ja sit saada niistä "hyvityksenä" lyhyempiä päiviä ? mä tykkäisin!

[QUOTE="vieras";26232546]En tekisi pidempää päivää ellei olisi sovittu työsuhteen jatkosta harjoittelun jälkeen.[/QUOTE]

Eipä ole mistään jatkosta ollut puhetta tuolla. Ja suoraan sanoen vähän siltä on vastaanotto vaikuttanut, että en ehkä haluaisi jatkaakaan tämän jälkeen :( Ihan kuin kokisivat harjoittelijat uhkana tai jotain, perehdytyksiä tai mitään en ole saanut.

en ihan nyt ymmärrä miksi panisit vastaan ? kun tuntimääräsi kuitenkin pysyisi samana ja rahallisestikaan ei tuntuisi mitenkään päin.
ja varmasti ei auta joo työllistymistäsi nyt tuo vain periaatteen takia tehtävä vastaanpano.
ja eikö olisi kiva tehdä 8tuntia ( eihän se ole edes pitkä vaan aika normi! ) ja sit saada niistä "hyvityksenä" lyhyempiä päiviä ? mä tykkäisin!

Sopimuksessa oli 6h, josta nimenomaan silloin yhdessä sovittiin kun aloitin työt vähän aika sitten.
Ja siis tottakai tuo 8h on ihan normityöpäivä...silloin kun saa sitä palkkaakin siitä mitä tekee :( Mulle nyt vaan kävisi kaikkein parhaiten tuo 6tunta, kun se vaikuttaa taas lastenkin hoitopäiviin.

peesaan... Onko sulla mitään oikeaa syytä kieltäytyä, vai pelkkä niskoittelu?

Kyllä mä ainakin työkkärin harjoittelussa tein välillä enemmän kuin 6 tuntia päivässä niin sain joskus jopa vapaapäiviä kun oli kertynyt tunteja sen verran.

[QUOTE="a p";26232574]Sopimuksessa oli 6h, josta nimenomaan silloin yhdessä sovittiin kun aloitin työt vähän aika sitten.
Ja siis tottakai tuo 8h on ihan normityöpäivä...silloin kun saa sitä palkkaakin siitä mitä tekee :( Mulle nyt vaan kävisi kaikkein parhaiten tuo 6tunta, kun se vaikuttaa taas lastenkin hoitopäiviin.[/QUOTE]

No ilmoitat, että lasten hoitoajat menee 6 tunnin mukaan, että ei onnistu. Sori.

Ja josko saat ne ylitunnit vapaana niin käykö siinä niin, että et saa sitä jotain lisäkorvaus niiltä päiviltä? Työkkärin noissahan on joku lisä... eikös?

[QUOTE="joo";26232593]Ole tarkkana noiden kanssa, sä et kaiketi voi kuitenkaan merkata lappuihin kun sen 6h?[/QUOTE]

kuin niin?

ja tästäpä aloinkin miettimään, että kun tuolla sanotaan että työpäivän pituus vähintään 6h, niin kai ne nyt tajuaa kelassa sitten laskea nuo koko viikon tunnit jos jonain päivänä on 5h ja toisena 8h? Vai tarvitseeko sinnekin alkaa erikseen siitä ilmottelemaan jos menee eritavalla kun sopimuksessa sanotaan?

Ja mulla nyt on huono motivaatio tähän hommaan jo muutenkin, ammatti taskussa ja 9eurolla teen täyttä päivää sitten. En nyt ihan tätä ajatellut ja hain aktiivisesti töitä kokoajan, kävin haastattelussakin, mutta työkkäri päätti tämän mun puolesta. (enkä nyt ole sitä huonoa motivaatiota siellä näyttänyt, vaan hymyillen ja reippaana töihin mennyt. Tämä nyt vaan ärsyttää)

Sanot, että sinulla on lasten hoitosopimus tehty 6 tunnin työpäivän mukaan ja sen vuoksi vaihtelevat työpäivät eivät nyt onnistu. Jos töitä olisi pitemmäksi ajaksi luvassa, niin silloin voisi hoitosopimuksen muuttaa, mutta palkatonta harjoittelua varten se ei kannata.

En sitä alaa viitsi sen tarkemmin alkaa erittelemään tähän, mutta työ jossa saa kyllä painaa hommia koko ajan, ei paljoa ole aikaa istuskella.
(Heh, eli edelleen ketuttaa se 9euroa :D )

Jos työpaikalla on tarve työntekijälle joka tekee 8h niin silloin työpaikan pitäis palkata sut. Tarvetta ilmeisesti on. Harjoittelija on harjoittelija joka ei paikkaa työntekijää.

Tommosesta hyväksikäytöstä ei oo muuta kuin haittaa. Työnanatjat huomaavat, ett'ä ilmasta työvoimaa voi pompottaa kuinka haluaa, lisäksi vältytään mahdollisten sijaisten palkkaamiselta, kun homman voi hoitaa koulutettu harjoittelijakin palkattomasti. Itse en joustaisi harjoittelijana tuossa tilanteessa yhtään, koska tuollainen on puhdasta hyvöskikäyttöä. Palkallisena työntekijänä mäkin joustaisin, samoin esimerkiksi opiskelupaikan harjoittelussa, mutta en näissä työkkärin työvalmennusharjoitteluissa.

[QUOTE="juups";26232718]Tommosesta hyväksikäytöstä ei oo muuta kuin haittaa. Työnanatjat huomaavat, ett'ä ilmasta työvoimaa voi pompottaa kuinka haluaa, lisäksi vältytään mahdollisten sijaisten palkkaamiselta, kun homman voi hoitaa koulutettu harjoittelijakin palkattomasti. Itse en joustaisi harjoittelijana tuossa tilanteessa yhtään, koska tuollainen on puhdasta hyvöskikäyttöä. Palkallisena työntekijänä mäkin joustaisin, samoin esimerkiksi opiskelupaikan harjoittelussa, mutta en näissä työkkärin työvalmennusharjoitteluissa.[/QUOTE]

Just tätä meinasin. Mä kyllä kannatan harjottelua jos ei oo työllistyny. Sitä kautta oikeesti saattaa saada työpaikan, kuten minä. Mutta jotku työpaikat sikaillen käyttää hyväks työharjottelijoita. Kun edellisellä tulee maksimiaika täyteen, uutta putkeen vaan, koska tarvetta työntekijälle on.

Karenssia pitäs laittaa työpaikallekki jos ei palkkaa harjottelijaa harjottelujakson jälkeen jos tarvetta on uudelle harjottelijalle.

Et tietenkään tee pitempää päivää. Sinä olet siellä harjoittelemassa, et paikkaamassa työntekijä vajetta. Moni työnantaja käyttää tuota systeemiä hyväkseen eikä ole aikeissakaan palkata oikeasti työhön, kun siitä pitäs sitten maksaa oikeata palkkaakin.

[QUOTE="juups";26232718]Tommosesta hyväksikäytöstä ei oo muuta kuin haittaa. Työnanatjat huomaavat, ett'ä ilmasta työvoimaa voi pompottaa kuinka haluaa, lisäksi vältytään mahdollisten sijaisten palkkaamiselta, kun homman voi hoitaa koulutettu harjoittelijakin palkattomasti. Itse en joustaisi harjoittelijana tuossa tilanteessa yhtään, koska tuollainen on puhdasta hyvöskikäyttöä. Palkallisena työntekijänä mäkin joustaisin, samoin esimerkiksi opiskelupaikan harjoittelussa, mutta en näissä työkkärin työvalmennusharjoitteluissa.[/QUOTE]

ihan kuin mun näppikseltä kirjoitettu :)

Mä olin kanssa työelämävalmennuksessa pk:ssa. 6h oli alunperin puhe, mutta pk halusi työllistää mut siinä samalla. Eli olin työelämävalmennuksessa 6h ja pk:n palkkalistoilla 2h/pvä.

Alkuperäinen kirjoittaja Koivunkäpy;26232818:
työelämävalmennuksessa EI saa tehdä kuin 6h päivässä.
kysy vaikka työkkärissä. mulle ainakin sanottiin ettei saa tehdä vaikka pyydettäisi.

Mulla sanotaan noissa papereissa, että vähintään 6h, enintään 8h päivässä.
Ja sitten monessa kohdassa mainitaan että on kirjattu päivittäinen työaika ja tehtävät ja niitä noudatetaan..

Yhteistyössä