Joko tämä on käsitelty täällä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ---
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Velttoilua.Voi vittu.

Mun mies on vaativassa fyysisessä työssä ja hän on siellä kuulemma lomalla.

Arvostaa erittäin hyvin mun "velttoilua",mutta mitä tollanen ylijohtaja joku kasvattaa persettään penkillä mistään tietää.

:mad:

Eipä tuosta kannata mitään sen suurempaa stressiä ottaa. Tyyppi lienee yrittää hakea kohta jotain uutta virkaa tai asettuu ehdolle eduskunta vaaleihin, niin pitää aloittaa hyvissä ajoin tuo uhoaminen.

• Tykkää
Reactions: erinys
Munkin mieheni ihan ehdottomasti on mieluummin töissä, kuin kotona hoitamassa lapsiamme. Ja hän on siis TODELLA osallistuva isä, jotta siitä ei ole kyse. Hän vain kokee että töissä on helpompaa.

Ja pakko olla kyllä aina aika-ajoin samaa mieltä. Iltavuoro "kotipäivän" päätteeksi on mullekin välillä lepoa ja lomaa :D

Velttoilua.Voi vittu.

Mun mies on vaativassa fyysisessä työssä ja hän on siellä kuulemma lomalla.

Arvostaa erittäin hyvin mun "velttoilua",mutta mitä tollanen ylijohtaja joku kasvattaa persettään penkillä mistään tietää.

:mad:

Samaa sanoi minunkin mieheni. Lähtee töihin lepäämään kun kotona on niin rankkaa ja miettii miten minä jaksan. Jatkampa tässä velttoilua vaikka näin koneen ääressä kun sain hetkeksi istuutua noiden kaksosten nukahdettua yhtäaikaa päikkäreille:)

...vois se herra ylijohtaja, joka tuon velttoilun mainitsi, tulla meille vaikka viikoksi "kotiäidiksi" ja katsotaan mitä mieltä hän olisi siitä.

• Tykkää
Reactions: PerseeNNuolija
Minusta perheen sisäiset hoitojärjestelyt eivät ole asioita, joita yhteiskunnan tulisi rahoittaa. Yhteiskunta voi aivan hyvin tehdä päätöksen tukea kodin ulkopuolista hoitoa ja thäts it. Ihan oikeastihan kyse on huoltosuhteesta: liian moni ihminen on jostain syystä työmarkkinoiden ulkopuolella.

Googel paljasti että herralla on yksi lapsi.

Luulenpa, että on vain tarttunut aiheeseen jolla saa helposti media näkyvyyttä ja tunnettavuutta. Kohta on ehdolla josaain uskokaa pois. Eihän tuossa mielipiteessä ollut mitään uutta tai ratkaisevaa. Mistäs kaikki paiväkotipaikat, mites käy äitiyslomasijaisille.... Ei ihan loppuun astiu mietitty komentti taas...

Niinpä niin, helppohan se on heitellä kommentteja velttoilusta kun itse nukkuu 8 tunnin yöunia. :D Kokeilisi tuokin kaveri vahtia laumaa uhmaikäisiä samalla kun siivoaa, laittaa ruokaa ja pesee pyykkiä, parin tunnin yöunilla kuukaudesta toiseen.

Sitäpaitsi, eihän tuota kotihoidontukea makseta siksi että äitejä haluttaisiin tukea velttoilussa vaan siksi, että mahdollistettaisiin paras mahdollinen hoitomuoto alle 3 v lapsille. Tässä on siis (kerrankin) ajateltu lasten parasta - ei ihme, että sitä on herra johtajien vaikea ymmärtää.

• Tykkää
[QUOTE="vieras";26237779]Minusta perheen sisäiset hoitojärjestelyt eivät ole asioita, joita yhteiskunnan tulisi rahoittaa. Yhteiskunta voi aivan hyvin tehdä päätöksen tukea kodin ulkopuolista hoitoa ja thäts it. Ihan oikeastihan kyse on huoltosuhteesta: liian moni ihminen on jostain syystä työmarkkinoiden ulkopuolella.[/QUOTE]

Ja sehän se vasta onkin halpaa lisätä hoitopaikkojen määrää ja sinne hoitajia jne. luuletko oikeasti että nämä asiat kävisivät ihan vaan sormia napsauttamalla ja tolleen ihan pikaisesti? Että kaikille löytyisi hoitopaikka heti? Kyllä se yhteiskunta hullumpiakin asioita tukee kuin lasten kotihoito. Ja kyllä ne kellä työpaikka on, palaavat sinne sitten aikanaan. Erikseen ovat sitten ne kotiäidit, joilla työpaikkaa ei ole ja sitten jäävät työttömyyskorvauksille. Sehän se vasta kuluja aiheuttaakin enemmän kuin muutama vuosi kotona hoitamassa lasta.

[QUOTE="Lissu";26237820]Niinpä niin, helppohan se on heitellä kommentteja velttoilusta kun itse nukkuu 8 tunnin yöunia. :D Kokeilisi tuokin kaveri vahtia laumaa uhmaikäisiä samalla kun siivoaa, laittaa ruokaa ja pesee pyykkiä, parin tunnin yöunilla kuukaudesta toiseen.

Sitäpaitsi, eihän tuota kotihoidontukea makseta siksi että äitejä haluttaisiin tukea velttoilussa vaan siksi, että mahdollistettaisiin paras mahdollinen hoitomuoto alle 3 v lapsille. Tässä on siis (kerrankin) ajateltu lasten parasta - ei ihme, että sitä on herra johtajien vaikea ymmärtää.[/QUOTE]

Noista yllä mainituista asioista yhteiskunnan ei tule rahoittaa muuta kuin lasten hoitamista. Ja senkin voi tehdä monin eri tavoin (sekä hoitamisen että sen rahoittamisen).

[QUOTE="vieras";26237853]Noista yllä mainituista asioista yhteiskunnan ei tule rahoittaa muuta kuin lasten hoitamista. Ja senkin voi tehdä monin eri tavoin (sekä hoitamisen että sen rahoittamisen).[/QUOTE]

No en kai mä muuta väittänytkään. :) Ylempi kappale tekstissäni viittasi velttoiluun, alempi kotihoidontuen tarkoitukseen.

[QUOTE="vieras";26237837]Ja sehän se vasta onkin halpaa lisätä hoitopaikkojen määrää ja sinne hoitajia jne. luuletko oikeasti että nämä asiat kävisivät ihan vaan sormia napsauttamalla ja tolleen ihan pikaisesti? Että kaikille löytyisi hoitopaikka heti? Kyllä se yhteiskunta hullumpiakin asioita tukee kuin lasten kotihoito. Ja kyllä ne kellä työpaikka on, palaavat sinne sitten aikanaan. Erikseen ovat sitten ne kotiäidit, joilla työpaikkaa ei ole ja sitten jäävät työttömyyskorvauksille. Sehän se vasta kuluja aiheuttaakin enemmän kuin muutama vuosi kotona hoitamassa lasta.[/QUOTE]

en luule mitään, mutta jonkin verran kansantaloustiedettä opiskelleena voin sanoa, että suuressa kokonaisuudessa kaikenlainen yhteiskunnallinen toimeliaisuus luetaan positiivisena BKT:ssa. Eli ne päiväkotihenkilökunnankin työvuodet, verokertymät, te-maksut ja muut PLUS pientenkin lasten vanhempien työpanos. PLUS työmarkkinoilta syrjäytymisen kustannusten väheneminen.

[QUOTE="vieras";26237853]Noista yllä mainituista asioista yhteiskunnan ei tule rahoittaa muuta kuin lasten hoitamista. Ja senkin voi tehdä monin eri tavoin (sekä hoitamisen että sen rahoittamisen).[/QUOTE]

No kyllähän nykyään saa kotiitalousvähennystä siivouksesta ja muistakin kotiin liittyvistä töistä eli kyllähän yhteiskunta tavallaan tukee muitekin kotitöitä kuin vaan lastenhoitoa. ja kun siivotakin pitää ja pyykkiäkin pitää pestä... Oli sitten kotona tai ei.

[QUOTE="vieras";26237873]en luule mitään, mutta jonkin verran kansantaloustiedettä opiskelleena voin sanoa, että suuressa kokonaisuudessa kaikenlainen yhteiskunnallinen toimeliaisuus luetaan positiivisena BKT:ssa. Eli ne päiväkotihenkilökunnankin työvuodet, verokertymät, te-maksut ja muut PLUS pientenkin lasten vanhempien työpanos. PLUS työmarkkinoilta syrjäytymisen kustannusten väheneminen.[/QUOTE]

Teoriaa, teoriaa, mutta usein käytäntö osoittautuu ihan joksikin muuksi millaisina asiat paperilla näyttävät. Onko kukaan laskenut kuinka paljon on äitejä/isejä, joilla ei ole työpaikkaa mihin palata? Miten paljon se lisää kustannuksia? Mistä lähtien lapsien kotihoito on ollut yksi suurimmista menoeristä Suomen budjetissa? Kun siitä onnettomasta summasta maksetaan vielä veroakin... Minä ainakin olen niin pitkään kotosalla YHTEISKUNNAN VAROIN, kun minusta itsestäni tuntuu hyvältä. Veroja olen maksanut työssä ollessani ja tulen niitä maksamaan vielä monia, monia vuosia. Kukin vuorollaan. Jos saisin valita niin puuttuisin ennemmin kaiken maailman lorvijoihin joilla ei ole muuta tekemistä kun syljeskellä kattoon.

Onhan tämä melkoista velttoilua :D Ei minun ole täällä kotona pakko tehdä muuta kuin ruokaa lapsille jos ei huvita ( tietysti usein huvittaa, mutta teoriassa )

Velttoilen ihan mielelläni. Olen mielestäni sen ansainnut :D

• Tykkää
Onkohan tuolla miehellä itsellään lapsia? Tietääköhän hän yhtään mitään lasten hoitamisesta/kasvatuksesta? Ja onko koskaan miettinyt sitä, että jospa äiti ja isä tekevät molemmat 3-vuorotyötä ammatikseen niin ei kovin viitsisi hoidattaa lapsiaan ulkopuolisilla lähes koko viikkoa 24/7? Ja, että kaikilla ei ole niitä ihania isovanhempia/tukiverkkoa, johon turvautua tunnin varoitusajalla. Haistakoon pitkä p.... koko äijä!!! :mad:

Taas syytetään kotihoidontukea, vaikka ongelma ei varmastikaan ole se. Khh on niin pieni tulo, ettei sen varoin todellakaan eletä mitään lomaa.

Yhteiskunnan tulisi tukea niitä äitejä, joilla ei ole mitään työ- tai opiskelupaikkaa odottamassa hoitovapaan jälkeen. En usko, että se minimaalinen murto-osa äideistä, joka jättää työpaikkansa hoitovapaan jälkeen olisi kovinkaan merkityksellinen suomalaisen työvoiman kannalta. Se osa, joka jää kellumaan tyhjän päälle, usein matalasti koulutettuna tai ilman kouluja käyneenä, pitäisi saada tekemään jotain, ellei lasten kotihoidon jatkamiselle ole hyvää syytä. Jo nyt yli 25-vuotiaiden on mahdollista opiskella työttömyyskorvauksella. Jos opintotukeen saataisiin vielä jokin fiksu, kannustava lapsikorotus, oltaisiin oikeilla raiteilla.

Jos vakituisessa työsuhteessa oleva ihminen jää kolmeksi vuodeksi kotihoidontuelle, yleensä joku muu palkataan sijaiseksi, koska työt pitää kuitenkin tehdä. Eli taloudellinen toimeliaisuus ei siitä lopahda, ja kyllä se sijainenkin maksaa veroja palkastaan.

Sitäpaitsi jos minun kotikaupungissani kaikki nyt kotihoidossa olevat lapset pantaisiin yhtäkkiä päiväkotiin, kaupunki olisi aivan liemessä, koska kaikki paikat ovat jo nyt ihan täynnä.

Käsittääkseni alle 3-vuotiaiden päiväkotiryhmissä pitää lain mukaan olla 1 hoitaja 4 lasta kohden, joten voi itse laskea kuinka paljon uusia hoitajia muutenkin talousvaikeuksissa olevien kuntien pitäisi palkata. Riittävätkö töihin menevien äitien palkasta saatavat verotulot näiden uusien päivähoidon työntekijöiden palkkaamiseen ja uusien päiväkotien rakentamiseen?

Yhteistyössä