Kahdet kaksoset = neloset?

Sen "neloset" voinee laittaa lainausmerkkeihin. Kyse lienee enemmänkin siitä että heillä eletään "nelos-arkea" neljän samanikäisen vauvan kanssa.

Omilla pikkuveljilläni oli ikäeroa vajaa 4kk ja olivat samana vuonna syntyneet. Heistäkin puhuttiin usein "kaksosina".

[QUOTE="vieras";26271760]Utelias kyselee, miksi adoptoivat? Kun biologinen lapsi oli niin pieni...?[/QUOTE]

Monimutkainen juttu mutta sukulaislapsi kyseessä, biologinen äiti toivoi tämän jäävän sukuun. Sijaislapseksi tarjottiin mutta vanhempani halusivat mielummin adoptoida.

No olihan tuo odotettavissa, kun kaksi alkiota laitettiin ja vielä yhtäaikaa! Ei olisi varmasti Suomessa ollut edes mahdollista, jokin kohtuus sentään noissa saisi olla, kahdet kaksoset yhtä aikaa samassa taloudessa, huh huh :D

[QUOTE="vieras";26271564]Jos ne alkiot olivat samoilta luovuttajilta niin ovathan nämä neljä sisaruksia keskenään eli voisi sanoa, että neloset. Eri kohduissa vaan kasvaneet.[/QUOTE]

En minä pitäisi nelosina. Nelosten määritelmä on nimenomaan se, että kehittyvät samaan aikaan kohdussa. Minäkään en pidä velipuoltani kaksois/kolmoisveljenäni, vaikka on melkein samanikäinen kanssani ja meillä on sama siittäjä.

On ne aika nelosia mun mielestä, jos ovat samanikäisiä, asuvat samassa taloudessa, ja jos niillä on samat vanhemmat/huoltajatkin.

Ei biologisia nelosia, mutta käytännössä nelosia kyllä. Nelosarkeahan se on.

[QUOTE="vieras";26272497]Nimien perusteella olisin ajatellut et tos olis kolme poikaa ja yksi tyttö.[/QUOTE]

"Laura Cavin and Sheri Green care for their quadruplets at home in Naples on Wednesday March 28, 2010. The women, who each became pregnant through artificial insemination, carried a set of twins to term. Green said the chances of that happening were less than 4%. The biological quadruplets, three boys and one girl, will celebrate their first birthdays in May. / John David Emmett/ The News-Press"

Aivan kuten ajattelinkin :)

En minä pitäisi nelosina. Nelosten määritelmä on nimenomaan se, että kehittyvät samaan aikaan kohdussa. Minäkään en pidä velipuoltani kaksois/kolmoisveljenäni, vaikka on melkein samanikäinen kanssani ja meillä on sama siittäjä.

Samaan aikaanhan ne kehittyivätkin; kahdessa kohdussa. Melkein saman ikäinen veljesi ei ole sama asia. Minä ja mieheni olemme käyneet hedelmöityshoidon läpi ja tuloksena oli 16 alkiota. Jos olisimme lahjoittaneet alkiot lesboparille ja olisi käynyt kuten ylläolevassa uutisessa niin kyllä ne lapset olisi neloset. Oikeasti me emme voi lahjoittaa yhtäkään alkiota, koska emme voi normaalisti saada lapsia.

Sama isä, erit äidit vs. sama äiti ja isä. Eli et todellakaan voi sanoa velipuoltasi kaksoisveljeksi, vaikka ois sekunnilleen samaan aikaan syntynyt.

[QUOTE="vieras";26272980]Samaan aikaanhan ne kehittyivätkin; kahdessa kohdussa. Melkein saman ikäinen veljesi ei ole sama asia. Minä ja mieheni olemme käyneet hedelmöityshoidon läpi ja tuloksena oli 16 alkiota. Jos olisimme lahjoittaneet alkiot lesboparille ja olisi käynyt kuten ylläolevassa uutisessa niin kyllä ne lapset olisi neloset. Oikeasti me emme voi lahjoittaa yhtäkään alkiota, koska emme voi normaalisti saada lapsia.[/QUOTE]

Neloset ovat neljä lasta, jotka syntyvät samasta raskaudesta, kasvavat sen ajan SAMASSA kohdussa ja syntyvät yleensä minuuttien sisällä toisistaan. Tuntuu, että hedelmöityshoidot ovat sekoittaneet ihmisten päät mitä tarkoittaa monikkolapsi.

Yhteistyössä