Luulin minäkin ennen että pojat ovat reiluja

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "huomannut"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"huomannut"

Vieras
mutta täällä on ihan päinvastoin.

Pojat ovat pirullisia, kieroja, ylimielisiä ja röyhkeitä.

Tytöt leikkivät nätisti, eivät tahallisesti yritä aiheuttaa kenellekään mitää haittaa.

Ehkä asun junttilassa, mutta poikien vanhemmat kasvattavat pojistaan todella kieroja ja pirullisia ja ilkeitä täällä.

Poikein vanhemmat ovat paljon itsekkäämpiä ja röyhkeämpiä kuin tyttöjen.

Itse en poikia vaihtaisi tyttöihin mistään hinnasta. Aivan mahtavaa, kun pääsee aktiivisesti toimimaan, liikkumaan ja 'likaamaan käsiään', ei tarvitse katsoa sitä nyhräämistä, mitä tytöillä usein näkee. Ystävälläni on kaksi tyttöä, eikä laavulla käymisestä tai marjastamisesta meinaa tulla mitään, kun pikku prinsessat itkevät ja kirkuvat milloin mistäkin. "Äiti, on kylmä! Mennään kotiin! En jaksa kävellä. Täällä on ötököitä. Jalkoihin sattuu...". Siihenhän se sitten meneekin, että ystäväni kantaa lapsiaan selkä vääränä ja minä menen poikien kanssa edeltä.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Olen huomannut saman, kuin sinä ap.

Pojat ovat todella huonokäytöksisiä ja itsekkäitä. Ainakin kaikki mun tuntemani.
Yhtäkään huonokäytöksistä ja ilkeää tyttöä en tunne.

Ehkä poikien vanhemmat suvaitsevat sikailun lapsiltaan. Tai sitten pojat ovat vaan luonnostaan sikoja.

Itse en poikia vaihtaisi tyttöihin mistään hinnasta. Aivan mahtavaa, kun pääsee aktiivisesti toimimaan, liikkumaan ja 'likaamaan käsiään', ei tarvitse katsoa sitä nyhräämistä, mitä tytöillä usein näkee. Ystävälläni on kaksi tyttöä, eikä laavulla käymisestä tai marjastamisesta meinaa tulla mitään, kun pikku prinsessat itkevät ja kirkuvat milloin mistäkin. "Äiti, on kylmä! Mennään kotiin! En jaksa kävellä. Täällä on ötököitä. Jalkoihin sattuu...". Siihenhän se sitten meneekin, että ystäväni kantaa lapsiaan selkä vääränä ja minä menen poikien kanssa edeltä.

Puhuin aidasta ja sinä aidanseipäistä.
Eli nyt en puhunut siitä kuka liikkuu ja kuka ei. Tosiasia on että jos tytöt esim. valtaavat puistossa kiipeilytelineen niin pojat ajavat pois. Heidät on kasvatettu röyhkeiksi ja ylimielisiksi, enemmistö.

Päiväkodissa pojat saavat liikuntasalin, jne eli tyttöjen ei anneta liikkua yhtä paljon. Joten siitä johtuu erot jos niitä on.

mutta puhuin itse siis käytöksestä. On poikkeuksia eli on pojissakin "oikeita lapsia", kilttejä ja ei pirullisia "äiti ei anna minun olla koneella mutta veli saa ola kaverin kanssa". Sellaisia joita ei kasvateta tahallisesti olemaan ilkeitä kenellekään.

Mutta hyvin paljon on itse piruja, kieroilijoita ja takanapäin pahan puhujia, sellaisia jotka eivät yritä edes käyttäytyä oikein.

j

Kuinkas paljon sulla on ap kerättynä tutkimusaineistoa? Itse kahden pojan äitinä ja 10 ltona työskelleenä näen asian niin, että sekä pojissa että tytöissä on röyhkeitä ja kilttejä, eikä tuollaista jakoa vaan voi tehdä, kuten ei monessa muussakaan asiassa.

Alkuperäinen kirjoittaja Tapiontytär;26286198:
Siellä Porvoossa ehkä..tämä oli jo niin huono, etten jaksa edes provosoitua.

Joka päivä lehdessä lukee miten pojat ja miehet käyvät joukolla yhden kimppuun. Hakkaavat lähes kuoliaaksi.

Vasta luin että sekin on legenda, tutkittu on että miehet pelastavat uppoavassa laivassa jamuissa kriiseissä aina ensin itsensä, ei lapsia tai naisia.

Mistähän sekin uskomus on tullut että miehet ja pojat olisivat reiluja.

Tämä on muuten harvinaisen huono provo. Tavallaan hyvä, koska ihmisille tulee hirveä tarve tarttua tähän, mutta siinä mielessä helvetin huono, ettei provon aloittajalla ole mitään muuta kuin omat harhaluulonsa tyttöjen paremmuudesta. Ei ole mitään konkreettista heittää tähän 'keskusteluun'.

Oma kokemukseni naisvaltaisista työpaikoista on se, että nimenomaan naiset ovat niitä kusipäitä ja selkäänpuukottajia. Miesvaltaisissa töissä toimii reilupeli paljon paremmin. Pari kusipäistä miestä on ollut sielläkin, mutta näiden kusipäisyyteen eivät muut lähde mukaan. Naiset parveilevat ja käyttäytyvät kuin aivottomat kanat, liittoutuvat ja nokkivat muita. Kyllä nainen on miestä kavalampi.

Jotenkin nuo ap:n kehumat suloiset tyttörievut muuttuvat pahanilkisiksi, julmiksi ämmiksi. Missä kasvatus menee vikaan, sitä en tiedä. Ehkä tyttöjen luonteen kierous tulee juuri esiin siinä, miten osaavat esittää enkeleitä ja piilottaa pirunsarvet. Pojat ovat suorempia, paremmin ennakoitavissa. Olen itse elänyt veljien keskellä ja monta kertaa huomannut, ettei tyttöjen kanssa päde se sama reiluus, mikä poikien kanssa. Tytöt vaihtavat mielipidettä alituiseen, myös ystävät ovat vaihtotavaraa.

Tämä on muuten harvinaisen huono provo. Tavallaan hyvä, koska ihmisille tulee hirveä tarve tarttua tähän, mutta siinä mielessä helvetin huono, ettei provon aloittajalla ole mitään muuta kuin omat harhaluulonsa tyttöjen paremmuudesta. Ei ole mitään konkreettista heittää tähän 'keskusteluun'.

Oma kokemukseni naisvaltaisista työpaikoista on se, että nimenomaan naiset ovat niitä kusipäitä ja selkäänpuukottajia. Miesvaltaisissa töissä toimii reilupeli paljon paremmin. Pari kusipäistä miestä on ollut sielläkin, mutta näiden kusipäisyyteen eivät muut lähde mukaan. Naiset parveilevat ja käyttäytyvät kuin aivottomat kanat, liittoutuvat ja nokkivat muita. Kyllä nainen on miestä kavalampi.

Jotenkin nuo ap:n kehumat suloiset tyttörievut muuttuvat pahanilkisiksi, julmiksi ämmiksi. Missä kasvatus menee vikaan, sitä en tiedä. Ehkä tyttöjen luonteen kierous tulee juuri esiin siinä, miten osaavat esittää enkeleitä ja piilottaa pirunsarvet. Pojat ovat suorempia, paremmin ennakoitavissa. Olen itse elänyt veljien keskellä ja monta kertaa huomannut, ettei tyttöjen kanssa päde se sama reiluus, mikä poikien kanssa. Tytöt vaihtavat mielipidettä alituiseen, myös ystävät ovat vaihtotavaraa.

enkös jo myöntänyt että naiset ovat piruja ja juoruilijoita. en kiistä ollenkaan. Ja miehissä näyttäisi näitä olevan vähemmistö. Heitä on ja ovat sitäkin pahempia, jos ovat miehiä. Pirullisempia kuin pirullisinkaan nainen.

suurin osa narsisteista on miehiä, teeskentelevät mairevaa ja viehättävää ulkopuolisille, mutta ovat kotona piruja.

Mutta itse olen tavannut enemmän kieroja poikalapsia kuin tyttöjä.

silja s aloit ensin puhua eri asiasta ja sen jälkeen taas eri asiasta eli naisista.
olet päättänyt että olet eri mieltä.
ehkä sulla on poikia ja olet puolueellinen.
tää on mun havainto.

[QUOTE="huomannut";26286022]
Poikein vanhemmat ovat paljon itsekkäämpiä ja röyhkeämpiä kuin tyttöjen.[/QUOTE]
Kenelläkään ei sielläpäin oo sekä tyttöjä että poikia?

Miten tämä(kin) ketju vaikuttaa taas jotenkin niin tutulta. Deja vu...aina sama virsi samaan tyyliin kirjoittavalta poikavihaajalta (mun teoria on se, että sen iskää vitutti, kun tulikin tyttö).

Kenelläkään ei sielläpäin oo sekä tyttöjä että poikia?

Miten tämä(kin) ketju vaikuttaa taas jotenkin niin tutulta. Deja vu...aina sama virsi samaan tyyliin kirjoittavalta poikavihaajalta (mun teoria on se, että sen iskää vitutti, kun tulikin tyttö).

otanta on yllättävän iso.
Jostain syystä pojat esim. koulussa ovat niitä, jotka vierittävät aina syyn muille ja äiti uskoo. Vika on aina jonkun muun. Oma on viaton.

Tytöillä tämä ei mene läpi niinkän.

[QUOTE="a p";26286365]väitän että kasvatetaan eri tavalla jos on molempia.[/QUOTE]
Joku kasvattaa, joku ei.

Meillä ainakin on samat säännöt tytöllä ja pojalla - ikäero huomioiden toki. Ja samat väännöt molempien kanssa myös.

OSaan kyllä olla eri mieltä, ja otantani on todella iso. ;)
Taidat olla tyttöjen äiti. Vaikka et myöntäisikään.

Miten poikien vanhemmat voisivat millään logiikalla olla röyhkeämpiä, jos sukupuolen periytyminen on silkkaa sattumaa, huvittavaa kun yrität nostaa tyttöjäsi ylemmäs, selvästi pettyneenä sukupuoleen.

Missähän mikä mikä maassa minä elän, kun suurin osa tapaamistani lapsisa on kuitenkin ihan kilttejä tai mukavia sukupuoleen katsomatta. Osa toki villimpiä, mutta kovin montaa "pirulaista" en ole tavannut. Jotenkin tämän keskustelun sävyt on se, että kamalia lapsia pyörii nurkat täynnä ja nyt vaan yritetään selvittää onko enemmistö näistä tyttöjä vai poikia.

Tässä juuri sivusta seurasin esikoistyttären riitaa kun "bestis" alkoi kokeilla kuinka paljon voi tyttöäni pompottaa. Koulussa ja reeneissä oli näitä "mee pois meillä on salaisia juttuja" ym. Sovittiin yhdessäolosta ja sitten vaihdettiinkin kaveria ja sit kun mun tyttö olikin toisen kaverin kanssa nin soitelitiin perään että "sä lupasit olla mun kanssa" yms. Eli ihan tätä tyypillistä tyttökieroilua...

Eilen sitten saavutti lakipisteen kun mun tyttö ei enää suostunutkaan johonkin (ihmeen pitkään mun tyttö suostui "kynnysmatto" olemaan ennen kuin kyllästyi ja alkoi puolustamaan itseään) ja tää kaveri ilmoitti että "en sit olekaan enää sun kaveri!". Siihen tyttö sitten että ihan sama sitten on hänellä kavereita jotka on killtejäkin, ei hänen tarvi tyhmäilevän kaverin kanssa olla. No, eipä mennytkään kuin hetki niin tulikin vuolaita anteeksipyyntöjä tekstareina. Ovat nyt siis taas kavereita, toivottavasti kumpikin oppi jotain...