Onko tällainen henkilö ystävä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Tässä faktoja:

- ei facebookissa tykkää IKINÄ mistään päivityksestäni, kuvasta (vaikka joskus kommentoi niitä kyllä kun nähdään, esim. ai tuossa on se sun uusi sohva tms. eli siis näkee kyllä ne päivitykset)

- No totta puhuen ei juuri koskaan kysele mitään minun asioistani, vaan kertoo taukoamatta omista jutuistaan ja työkavereistaan jne. Jos yritän kertoa edes joskus omia asioita, tulee vastaukseksi "jaa" ja puhe kääntyy taas häneen

-sain uuden työpaikan niin asiasta kuullessaan ei onnitellut vaan näytti vaikealta.

Mielipiteitä?

Ei tuo nyt ihan ystävältä kyllä kuulosta. Itse olen toiminut vastaavassa tilanteessa niin, etten ole ottanut oma-aloitteisesti yhteyttä ollenkaan. Jäänyt odottelemaan, josko toista kiinnostais. No, eipä kiinnostanut, joten se oli selvä sitten. Ei siis tullut tietenkään riitaa, mutta jäipä yhteydenpito kokonaan. Huomasin, että en ollut heille tärkeä.

[QUOTE="Moi";26291793]Ei tuo nyt ihan ystävältä kyllä kuulosta. Itse olen toiminut vastaavassa tilanteessa niin, etten ole ottanut oma-aloitteisesti yhteyttä ollenkaan. Jäänyt odottelemaan, josko toista kiinnostais. No, eipä kiinnostanut, joten se oli selvä sitten. Ei siis tullut tietenkään riitaa, mutta jäipä yhteydenpito kokonaan. Huomasin, että en ollut heille tärkeä.[/QUOTE]

Olen harkinnut etten ottaisi yhteyttä, mutta tuntuu kaipaavan kuitenkin kuuntelijaa itselleen ja lisäksi haluaa juoruta ja puhua pahaa muista "yhteisistä" kavereistamme mistä en tykkää yhtään. Ottaa siis itse yhteyttä minuun kyllä.

Mitenkähän tässä toimisi, riitaa en tosiaan haluaisi

Facebook-systeemit jätän omaan arvoonsa, musta se ei kerro ihmisestä paljoakaan että miten hän siellä jotain kommentoi tai tykkää tai ei tykkää. Mutta mä en tykkäisi sellaisesta ystävästä, joka ei olisi mun asioistani lainkaan kiinnostunut. Kyllä sen pitäisi olla vastavuoroista. Olisin myös hyvin ihmeissäni, jos ystäväni ei olisi iloinen puolestani, jos saisin uuden työpaikan.

• Tykkää
Reactions: Anatolia
Facebook-systeemit jätän omaan arvoonsa, musta se ei kerro ihmisestä paljoakaan että miten hän siellä jotain kommentoi tai tykkää tai ei tykkää. Mutta mä en tykkäisi sellaisesta ystävästä, joka ei olisi mun asioistani lainkaan kiinnostunut. Kyllä sen pitäisi olla vastavuoroista. Olisin myös hyvin ihmeissäni, jos ystäväni ei olisi iloinen puolestani, jos saisin uuden työpaikan.

No oot oikeassa että facebookissa käyttäytyminen ei kerro mitään mutta tässä tapauksessa hän on hyvin aktiivinen muita kohtaan ja joskus aikoinaan tykkäsi ja kommentoi minunkin seinälläni. Mutta yhtäkkiä loppui.

Mä en sanoisi välttämättä, että ystävyydessänne on ongelmia. Tuo kyseinen ihminen varmasti haluaa olla ystäväsi. Mä luulen ennemminkin, että hänellä on ongelmia ja puutteita sosiaalisissa taidoissa. Ne voivat olla synnynnäisiä (esim. aleksitymiset piirteet tulevat voimakkaammin esiin ja tunneäly vähäisemmässä määrin) tai sitten opittuja; kotona on käyttäydytty niin. Mullakin on ystäviä, jotka eivät esim. koskaan kommentoi tai tykkää Facebookissa kenenkään kirjoituksia tai kuvia. Musta se on vaan heidän tapansa, ei ystävyyden puutetta.

Mä en ole koskaan tykännyt kenenkään kuvista tai päivityksistä facebookissa. Tosin mulla ei ole siellä edes profiilia. :D

Ystävät ovat kiinnostuneita toistensa asioista, miksi he muuten olisivat ystäviä. Joskus toki voi olla elämänvaihe, ettei yhteyttä vaan tule paljoa pidettyä (sairastelu, väsymys tms syy). Kuitenkin kun on yhteydessä, niin toki ystävä on kiinnostunut ystävänsä asioista.

Pitää myöntää, että itse olen välillä hieman huono pitämään yhteyttä. Tai siis mielessä usein on, että "pitäisi xxxxx:llekin soitella ja sopia vaikka tapaamisesta" mutta useimmiten tämä ajatus tulee yöllä klo 3-4 aikaan, jolloin ei oikein viitsi soitella kenellekään. Aamulla taas lapset vievät huomion ja asia unohtuu kunnes taas nuorempikin nukahtaa tai ainakin rauhottuu niin, että tuo yhteydenpitoajatus tulee taas mieleen. Monesti siis ystävät ovat mielessä, vaikka ei kovin tiuhaa yhteydenpitoa olekaan. :)

Itsekin jotenkin kauhistuin kun luen aloitustani että tuollainen hän oikeasti on!! Mukana ei siis ole yhtään liioittelua. Tänäänkin tuli aina "jaa" tai "joo" kun kerroin asioitani. YHTEENKÄÄN puheenaiheeseeni/kuulumiseeni hän ei tarttunut vaan käänis jutut omille urilleen.

Kuitenkni hän elämässäni on vahvasti läsnä koska on lapselleni sattuneesta syystä läheinen (tai siis toivoisin että olisi. Kummi siis kyseessä. Ja kun kummiksi pyysin, oli mulle tärkeä ihminen eikä kyllä mielestäni aivan tuollainen kuten aloituksessa kuvailen). Onko teidän mielestä kateellinen?

Yhteistyössä