AAAAARRRGGH!! Kauhea itseinho!!! (Lapsen syntymän jälkeen)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "NoName"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

"NoName"

Vieras
Rinnat rupsahti ja pieneni, raskausarpia hieman vain navan ympärillä (oli napakoru).
Olen alkanut kauheana arvostelemaan ulkonäköäni.
Ostanut vaatteita mihin ei ole varaa ja maksan pois osareilla, kai haen jostakin sitä lohtua että tällätavalla ehkä näytän hyvältä. Tähän lisäys "näyttää hyvältä" omasta ei muiden mielestä.
Tiedän en ole läski vaikka hieman vääristynyt kuva on itsestäni. Peilin edessä katselen itseäni ja ajattelen "oksettava".
Paino:58-59kg
pituus 168cm
vyötärö: 75cm
lantio:89cm
reisi:50cm (levein kohta)

Olen jopa miettinyt tekeväni rasvaimun peffaan, lanteille, mahaan, ottavani silikonit näin ensialkuun.
Mieheni mielestä olen täydellinen, mutta en voisi kuvitella olevani bikinit tai uikkari päällä missään koska tunnen itseni jotenkin epämiellyttäväksi ja tulee olo mitä muut minusta nyt ajattelevat.
Ennen raskautta rintani olivat täydelliset, ihailin itseäni peilistä..tämä kaikki on kääntynyt päälaelleen!
Mitä voin tehdä että saan itsetuntoni nousemaan :(

Ai mitä mä susta ajattelen: olet helvetinmoinen pelle ja narri, jos menet sörkityttämään itseäsi. Älä väitä aiemmin arvostaneesi ITSEÄSI. Arvostit vain sitä, miltä satuit näyttämään, koska se oli täydellistä. Oikeasti olet tosi kylmä ja kriittinen - ei sillä ole juuri merkitystä halveksitko muita vai itseäsi, se ei ole nätisti tehty koskaan.

Se on sitten toinen juttu jos olet nyt vasta alkanut kiinnittää ulkonäköön liikaa huomiota, koska elämänmuutos ja kuolevaisuus ahdistaa. Käännä huomio lapseen ja pois itsestäsi. Sinun olemassaolosi perusmotiivin ja oikeutuksen syy on nyt oltava joku muu kuin sinä itse tai ulkonäkösi.

no voisit rakentaa sen itsetuntosi ihan sen persoonasi ja muun kuin pelkän ulkonäön varaan. Totuus kun kuitenkin on, että niin lapsen saanti kun vanheneminen muuttavat sitä ulkonäköä harvemmin parempaan suuntaan :D

En ajattele päivisin muita kuin lastani. Teen lapseni kanssa kaiken ja lapsen eteen kaiken. Sitten kun olen yksin iltaisin tai satun suihkun jälkeen katsomaan peiliin tulee kuvottava olo. Arvioin itseäni.

[QUOTE="NoName";26307631]En ajattele päivisin muita kuin lastani. Teen lapseni kanssa kaiken ja lapsen eteen kaiken. Sitten kun olen yksin iltaisin tai satun suihkun jälkeen katsomaan peiliin tulee kuvottava olo. Arvioin itseäni.[/QUOTE]

Arvioi sitten itseäsi toisella asteikolla. Arvioitko myös toiset ihmiset kuvottaviksi, jos rinnat eivät ole täydelliset ja masussa on pari raitaa? Minä pitäisin sellaista julmaa toisten ihmisten tuomaria aika kypsymättömänä ihmisenä. Miksi itsensä tuomaroiminen samalla tapaa olisi hyve?

Vai etkö pidä itsestäsi muutenkaan?

Arvioi sitten itseäsi toisella asteikolla. Arvioitko myös toiset ihmiset kuvottaviksi, jos rinnat eivät ole täydelliset ja masussa on pari raitaa? Minä pitäisin sellaista julmaa toisten ihmisten tuomaria aika kypsymättömänä ihmisenä. Miksi itsensä tuomaroiminen samalla tapaa olisi hyve?

Vai etkö pidä itsestäsi muutenkaan?

En tuomitse muita, enkä arvostele muita. En ole koskaan arvostellut enkä tule arvostelemaankaan. Olen kai kateellinen isorintaisille naisille, jotka voi pitää bikineitä päällä tai paitaa päällä ilman rintsikoita. Itse kun aamuisin herään, puen vaivihkaa rintaliivit päälle, koska nämä pienet riippatissit nyt ei näytä hyvältä paidan läpi ilman liivejä. Lisäksi kun on atooppinen iho ja musat silmäpussit niin aamulla ensimmäisenä vessaan kävellessä tulee peili vastaan "huomenta rumilus." Miksei se voi olla "hyvää huomenta päivänsäde, näytätte hyvältä tänään!" En ennen nähnytkään itsessäni oikeasti paljon virhitä. Tämä itsetunnon romahtaminen alkoi juuri rintojen lötsähtämisestä ja sitten aloin kiinnittämään huomiota peppuun, mahaan yms. Minua on sanottu kauniiksi monesti, mutta miksi en itse koe tai näe samoin?

Mistä moinen itseinho? Rintoja on helppo korjata hyvillä rintaliiveillä ilman silikonejakin. Miten ihmeessä mietit rasvaimua takapuoleen. Tuntuu hullullta. Itse olen 162 cm, lantion leveys 102 cm, reisi 62 cm, vyötärö 80 cm ja olen tyytyväinen. En haluaisi olla kapeareisinen rimpula. Joku paha itsetunto-ongelma sinulla kyllä on. Liikaa kiinnität huomiota ns. puutteisiin.

Yhteistyössä