Tästä napsuu "työnantajalle" isot rapsut..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "joo"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Juu, mutta esimies ON aina vastuussa, suuremmassa tai pienemmässä. Minulla on vastuulla 40 työ pistettä, eri puolilla kaupunkia. Jos joku työntää käden vihannesleikkuriin, minä vastaan. Jos leikkuri on rikki, minä vastaan, vaikken sitä tietäisikään. Toki selviän nuhtelulla, jos olen oikein opastanut. Jos en voi opastusta toteen näyttää, olen tehnyt työsuojelurikkomuksen ja saan sakot. Esimies vastaa aina, myös vaikka olisi joku muu ohjaaja. Tuo ei poista duunarin vastuuta, mutta osa vastuusta on aina esimiehellä. Usko se rollo, kun olen niin monta vuotta tehnyt samalla valtuutetun hommia.
Mutta ohjaaja EI antanut pojille trukkia, eikä siten ole niin syyllinen, pojathan ottivat trukin luvatta käyttöönsä, joten ÄLÄ huuda.

• Tykkää
Reactions: Wolt
[QUOTE="No niin";26314050]Juu, mutta esimies ON aina vastuussa, suuremmassa tai pienemmässä. Minulla on vastuulla 40 työ pistettä, eri puolilla kaupunkia. Jos joku työntää käden vihannesleikkuriin, minä vastaan. Jos leikkuri on rikki, minä vastaan, vaikken sitä tietäisikään. Toki selviän nuhtelulla, jos olen oikein opastanut. Jos en voi opastusta toteen näyttää, olen tehnyt työsuojelurikkomuksen ja saan sakot. Esimies vastaa aina, myös vaikka olisi joku muu ohjaaja. Tuo ei poista duunarin vastuuta, mutta osa vastuusta on aina esimiehellä. Usko se rollo, kun olen niin monta vuotta tehnyt samalla valtuutetun hommia.
Mutta ohjaaja EI antanut pojille trukkia, eikä siten ole niin syyllinen, pojathan ottivat trukin luvatta käyttöönsä, joten ÄLÄ huuda.[/QUOTE]

silti se vastuu on sillä duunarilla, ei pojilla, TYÖHARJOITTLEIJOITA EI SAA jättää yksin!

näkee että rollolainen ei ole koskaan ollut pomona, eihän kukaan voi vahtia toista 100% ajasta

jos pomo ei vahdi niin joku nmuu. Ei minuakaan , vaika olen AIKUINEN saa jätää työharjoittlaussa yksin vastaamaan puehlinvajhteesta ja neuvonnasta. Mun vastuulla ei ole jos joku ohjataan väärään pakkaan , vaan esimiehen! EI mukaan pomo koko aikaa katao, mutta joku kuitnekin on lähellä koko ajan että asiat menevaät oikein ja voin kysyä jos en tiedä tai osaa.

Ikävällä tavalla toinen pojista oppi, että sääntöjä noudatetaan syystä.. ettei käy pahasti. Toivottavasti oppi edes sen. Ei järki päätä pakottanut kummallakaan..

Mutta empä syyttelis esimiestä tai ohjaajaa tuosta. Eri asia, jos olisivat käskeneet trukilla ajaa.

Kuitenkin oletuksena on, että jopa työharjoittelija on täysijärkinen ja sen voi jättää hetkeksi tekemään hommia yksinäänkin. Kunhan on ohjeistettu ensin! Mikäli pitäis vahtia seläntakana jokaista liikettä, niin silloin ko.henkilö vielä kuuluu jonnekin muualle kuin työelämään edes harjoittelijaksi.

Muutenhan harjoittelijana voisin itsekin tehdä mitä lystää.. jos mulla ei mitään vastuuta olisi teoistani. KYLLÄ ON!

Ai kauhea, minä olin aikanaan kauppisaikana työharjoittelussa vaateliikkeessä ja vietin siellä pitkiä aikoja yksin varastossa alakerrassa ja järjestelin vaatteita, ei siellä kukaan minua vahtinut. Myöskin hain paketteja yksin matkahuollosta.

Niin ja tilitoimistossa kun oli työharjoittelussa, niin mulla oli oma huone, ei kenelläkään siihen mitään suoraa näköyhteyttä ollut.

Kyllä 9. luokkalaisen pitäisi totella, jos varta vasten on sanottu, että ei saa sitä trukkia ottaa.

jos pomo ei vahdi niin joku nmuu. Ei minuakaan , vaika olen AIKUINEN saa jätää työharjoittlaussa yksin vastaamaan puehlinvajhteesta ja neuvonnasta. Mun vastuulla ei ole jos joku ohjataan väärään pakkaan , vaan esimiehen! EI mukaan pomo koko aikaa katao, mutta joku kuitnekin on lähellä koko ajan että asiat menevaät oikein ja voin kysyä jos en tiedä tai osaa.

No siinä vaiheessa on sinun vastuullasi, jos työnantaja on kieltänyt sinua koskemasta siihen puhelimeen.

Tällaset jutut aiheuttavat myös sen, että kohta työnantajat eivät ota ollenkaan noita nuoria työharjoittelijoita, kun niihin ei voi yhtään luottaa. Ihan sama, mitä ohjeistaa, niin tekevät mitä lystäävät ja altistavat vaaralle paitsi itsensä, myös sivulliset.

Kamala juttu, ihan hirveä. Mutta mielestäni tässä on sinänsä turha syyttää työnantajaa - jos pojat kerran (kuten uutisessa sanottiin) ovat trukin omine lupineen käyttöön ottaneet.

Eihän ketään työharjoittelijaa 100% voi koko ajan vahtia. Konkreettisena esimerkkinä esim. äkisti alkanut kova ripuli; vessaan on varmasti ohjaajan mentävä, ja luotettava, että 15 - 16 vuotiaat osaavat sen aikaa olla keskenään.

Aivan käsittämättömän kurja ja surullinen tapaus :(

[QUOTE="123";26314042]Mut ei tossa puhuta, että kenenkään olisi sitä tarkoitus ajaa!!!
Lapset voi joskus uskoa mitä sanotaan...
Mä en voi käsittää, miksi mitkään kiellot ei mene perille![/QUOTE]

ja työnaantajan pitää anta riitävän selkeät ohjeet kuormaukseen. Pitää eriksen sanoa että KUORMAUS TEHDÄÄN ILMAN TRUKKIA! ei olettaa että pojat tietävät sen.

Mitäs jos sen sijaan käyttäisi ihan omaa järkeään, aikuiselta ei liene liikaa vaadittu että itsekin yrittää jotakin eikä yritä sysätä vastuuta muille. Ihan tällä maalaisjärjellä me muutkin yritetään pärjätä :)

Yhteistyössä