Minusta aikuisten on turvattava lasten unensaanti. Jos lapset aamulla joutuvat menemään päiväkotiin ja isommat lapset kouluun (niin kuin tässä perheessä ilmeisesti on, kun vanhempi käy töissä, ja kouluunhan on joka tapauksessa mentävä aamulla aikaisin) ja jos lapset saavat valvoa yöhön asti, niin se on tosi huolestuttavaa.
Tytön tilanne on myös erittäin huolestuttava, jos hän on noin ylipainoinen.
Minä vähän ihmettelen sitä, että täällä monen mielestä perheen asiat ovat ihan ok ja ap vain kyylää. Kyllähän hän voi olla myös oikeasti huolissaan näistä lapsista, ja kyllä minäkin tuossa tilanteessa olisin.
Ehkä itse aluksi soittaisin lastensuojeluun, mutta en kertoisi mistä perheestä on kyse. Kertoisin mitä olen itse nähnyt ja mitä ajattelen. Jos ls-ihminen pitäisi asioita sellaisina, että siihen pitäisi puuttua, niin sitten kertoisin nimet. Eihän ketään huostaan olla ottamassa, mutta ehkä äiti vaikka hyötyisi kotiavusta tai muusta pienestäkin avusta.
Äiti voi oikeasti olla masentunut ja uupunut, ja häntä pitäisi auttaa jaksamaan. Itse ajattelisin asiaa lasten hyvinvoinnin enkä vanhempien kannalta ja ainakin kysyisin jostakin asiantuntijalta mitä mieltä ovat.