Mità uutta makeaa leipoisin luokan vanhempien, lasten ja opettajien aperitiivihetkeà varten?

Mamma italiana

Aktiivinen jäsen
26.05.2006
6 289
0
36
ANTAKAA uusia IDEOITA!

Viimeeksi samoille ihmisille tein

-karnevaaleiksi: mokkapaloja ja aleksanterin leivoksia
- tytòn synttàreille: mansikkakakkua, ambrosian kakkua, mokkapaloja, marskakkua, juustokakkua, erilaisia pikkuleipià
- picknikille bostonkakkua ja pullaa

Jotain uutta ideaa tarvisin juustokakun lisàksi. Tààllà kaikki haluaa/vaatii nyt juuri sità :)

[QUOTE="vieras";26399183]Onko teilläpäin suosiossa ne erilaiset cake popsit, niitä voi tehdä suolaisinakin versioina?[/QUOTE]

kerro mità ne on. vaikka rakastakin suolaista en haluais tehdà suolaista kun muut tuovat varmaan enemmàn juuri niità (yksi perhe tekee tyòkseen leipàà ja suolaista purtavaa, pizzoja, focacciaa etc)

Tee Banoffee- torttu

http://www.hellapoliisi.fi/piirakat/makeat-piirakat/1852-banoffee-paivitetty

On mun seuraava leipomuskokeilu, maistoin ystävättärellä ja oli herkkua. Hyvä tarjottava koska pieni pala riittää, on hyvää mutta makeaa.

Taitaa olla joku brittien juttu tää piirakka, muutamassa kokkiohjelmassa oon nähnyt sitä väsättävän.

[QUOTE="vieras";26399230]Tee Banoffee- torttu

Hellapoliisi - Banoffee (päivitetty)

On mun seuraava leipomuskokeilu, maistoin ystävättärellä ja oli herkkua. Hyvä tarjottava koska pieni pala riittää, on hyvää mutta makeaa.

Taitaa olla joku brittien juttu tää piirakka, muutamassa kokkiohjelmassa oon nähnyt sitä väsättävän.[/QUOTE]

kiitos sinullekin ideasta, mutta en tee tuota tàllà kertaa, koska on varmasti liian makea italialaiseen makuun (tai niin ohjeesta ymmàrsin)

[QUOTE="vieras";26399296]Niitä tikkaritikkuja varmaan saan teiltä markettien leipomistarveosastoilta tai erikoisliikkeistä ainakin :)[/QUOTE]

tarttee tarkastaa, kiitos. jotain leipomistuotteita saa kyllà paremmin suomesta (siellà tehdààn paljoooon enemmàn koristeltuja kakkuja, tàytekakkuja, kaikenlaisia makeita ja kàytetààn esim valmiita rouheita kuten Marianne etc)

[QUOTE="vieras";26399880]Ei mitään ideaa, mutta mun tekis just nyt kovasti mieli madeleineja. Sellasia joissa on kans kunnolla käytetty sitruunaa/sitruunankuorta.[/QUOTE]

olen kuullut joskus tuon nimen, pitàà googlettaa

Isoäidin pumpulikakku

4 munaa
2 kkp sokeria
2 rkl vehnäjauhoja
1 tl leivinjauhetta
2 tl vaniliinisokeria
2 kkp perunajauhoja
250g kiehuvaa margariinia

Vatkaa munat ja sokeri vaahdoksi.Lisää kuivat aineet joukkoon.
Lisää lopuksi kiehuvan kuuma margariini.
Paista uunin alimmalla tasolla 175 asteessa noin tunti.

Kuorrute:100 g sulatejuustoa
60g pehmeää margariinia
250g tomusokeria
2tl vaniliinisokeria
Sekoita keskenään sähkövatkaimella sekasin,sekoittuu paremmin.
Levitä kuorrute hyvin jähtyneeseen kakun päälle.

[QUOTE="vieras";26399917]Joko olet syöttänyt niille suomalaisia herkkuja? Vaikka korvapuusteja? Tai mustikkapiirakkaa, vai onko se ihan tavisjuttu siellä päin?[/QUOTE]

mustikkapiirakkaa en ole kokeillut (tosin en edes tiedà millaisia noi kasvatetut mustikat edes on) . millaista pohjaa suosittelisit?

korvapuusteja en ole tarjonnut, bostonkakkua (aina pullan sukua) ja hillopitkoa kyllà, mutta ei saanut kummempia kommentteja. paremmin sopisi tààllà ehkà aamiaispòytààn

Isoäidin pumpulikakku

4 munaa
2 kkp sokeria
2 rkl vehnäjauhoja
1 tl leivinjauhetta
2 tl vaniliinisokeria
2 kkp perunajauhoja
250g kiehuvaa margariinia

Vatkaa munat ja sokeri vaahdoksi.Lisää kuivat aineet joukkoon.
Lisää lopuksi kiehuvan kuuma margariini.
Paista uunin alimmalla tasolla 175 asteessa noin tunti.

Kuorrute:100 g sulatejuustoa
60g pehmeää margariinia
250g tomusokeria
2tl vaniliinisokeria
Sekoita keskenään sähkövatkaimella sekasin,sekoittuu paremmin.
Levitä kuorrute hyvin jähtyneeseen kakun päälle.

Mielenkiinoinen ohje

Mä teen mustikkapiirakan ihan perinteiseen murotaikinapohjaan, jolloin päälle tulee vaan ne mustikat. Onnistuu varmasti pensasmustikoistakin. Hyvä on sellanenkin piirakka, mihin voi oikeastaan valita mitä tahansa marjoja tai hedelmiä täytteeseen ja sit siihen päälle tulee kermaviili-kananmunamassa. Maistuu valmiina enemmän rahkan tyyppiseltä, Mutta tuossa voi olla sen kermaviilin korvaamisen kanssa ongelmaa...
Tai joo, mustikkamuffinit on ainakin tosi hyviä. Googlaa niin löytyy varmasti reseptiä.

Entä banaanikakku? Nostalgia iski ja tein tätä viime viikolla, kelpasi kaikille! Resepti Vivi-Ann Sjögrenin keittokirjasta.

150 g voita
3 dl sokeria
2 munaa
5 dl vehnäjauhoa
2 tl leivinjauhetta
1 tl ruokasoodaa
0,5 tl suolaa
0,5 tl neilikkaa
2 tl kanelia
0,5 tl muskottia
2 tl vaniljasokeria

5 kypsää banaania soseena

Voi ja sokeri vaahdoksi sähkövatkaimella. Lisää munat 1 kerrallaan. Sekoita kuivat aineet ja hämmennä taikinaan vuorotellen banaanisoseen kanssa. Kaada jauhotettuun vuokaan (sellainen, jossa on reikä keskellä). 225 C n. 35 min. Anna jäähtyä vuoassaan.

Pikkuisia bebe-leivoksia tai piimäkakkua, jos haetaan suomalaista makua. Saisitko jostain raparperia, raparperipiirakka olisi ihanan happamanimelä, vaikka vaniljakastikkeen kanssa.

Yhteistyössä