Siis aivan surkeita nuo Liberon vaipat!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hohhoijaa..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hohhoijaa..

Vieras
Meillä nyt käytössä koko 4 eli 7-14 kiloa. Nuo onneksi loppuu ihan kohta, eipä tuu Liberoa enää ikinä sen jälkeen meille. Tyttö nyt vähän reilu 7,5 kiloa. Ekan kerran kun laitoin yöksi tuon vaipan, nukkui pari tuntia ja nousi kitisemään. Normaalisti nukkuu aamuun asti. Muilla vaipoilla ei oo tätä ongelmaa, eli itkiskö märkää vaippaa? Vai ihan sattumalta jotain muuta vaivaa aina silloin kun on Libero yöllä? Ja aamulla on koko sänky märkä.
Ei kestä päivälläkään kuivana edes neljää tuntia, tulee aina läpi. Yövaippoina meillä on ollut samankokoisia Pirkka-vaippoja, jotka pitää jopa 12 tuntia.
Liberoa pitäis varmaan ostaa sit kokoa 14+..

Meillä toimii liberon up&go vaipat päivisin oikein hyvin, yöksi sitten on pampersin baby dry tai active fit, vaipat. Kun pampersin housuvaipat taas on ihan surkeita.

No jaa, eiköhän se ole lapsesta kiinni. Meillä toimii Liberot, Pampersit sitten taas ei. Ja kylläpähän se niin on, että kun lapsi kasvaa, joutuu sitä vaippaa vaan vaihtamaan useammin - esim meillä vaihdetaan tarvittaessa silloin kun itse mennään nukkumaan. Tällöinhän lapset ovat jo nukkuneet useamman tunnin.

Mun mielestä liberot OLI hyviä ennenkuin ne uudisti sitä ohkaisemmaksi. Mekin jouduttiin siirtymään yöksi pampersiin (suosittelen muuten pampersin baby dryta, meidän megapissijällä kestää sänky kuivana sen 12h minkä tuo nukkuu, eikä falskaa)

Mä olen muuten ihan tyytyväinen liberon vaippoihin, mutta ne tuntuvat märiltä heti ja jokaisesta minipissastakin. Mä vaihdan vaipat heti kun tulee pissat, vaikka se imisi vielä toisenkin satsin niin tuntuu märältä ja jää hautomaan. Pampersin vaippoja en halua käyttää kun niissä on niitä voiteita..

Ihan huvikseni muuten kokeilin kuinka paljon vaippa imee, monta desiä vettä pystyi kevyesti kaatamaan niihin :xmas:

No osta sitten jotain muuta merkkiä. Ne kun on aika tapauskohtaisia, mikä sopii yhdelle, ei sovi toiselle. Aika monet vaipat saanut itsekin testata ja nekin muuttuu sen mukaan kun lapsi kasvaa, vartalon malli muuttuu ja pissan määrä vaihtelee.

Meillä vastasyntyneinä kummalakin oli pampersit parempia, sitten oli esinoisella muumivaippoja, sitten liberon housuvaippoja ja pampersin vteippivaipat yöksi.
Kuopiksella taas vastasyntyneen jälkeen, muumit ja pampersit ihan surkeita surkeita, liberot menetteli, mutta parhaita oli Lidlin vaipat, nyt taas liberon housuvaipat ja ne pampersit yöllä.

Meillä toiminut Liberot hyvin kaikilla kolmella lapsella, ei mitään valittamista. Pamperseja taas ei olla voitu käyttää, kun kaikki on saanut siitä kamalat vaippaihottumat, johtuuko sitten siitä kun niihin on lisätty jotain voiteita tms..

Alkuperäinen kirjoittaja ööh;26414253:
Ap, kyllähän se vaippa pitäis vaihtaa vähän useammin kuin 4 tunnin välein.. Öisin meillä on toiminut Pampers baby dry.

Noh, mä tässä samalla pakkailin kun ollaan muuttamassa ja vauva touhusi tuossa omiaan. Mulla oli pian tarkoitus vaihtaa vaippa, mutta tyttö ehti nousta huutamaan nälkää ja nukahti maitopullon kans. Nukkuu päivällä niin huonosti että kun nukahtaa niin annan nukkua. Sama vaippa ehti olla noin nelisen tuntia. Kun heräsi ja nostin sängystä oli aivan kuiva, juteltiin siinä vähän aikaa ja laskin sohvalle siksi aikaa kun hain vaipan. Tulin takaisin niin toinen kylki oli aivan märkä.

Noh, mä tässä samalla pakkailin kun ollaan muuttamassa ja vauva touhusi tuossa omiaan. Mulla oli pian tarkoitus vaihtaa vaippa, mutta tyttö ehti nousta huutamaan nälkää ja nukahti maitopullon kans. Nukkuu päivällä niin huonosti että kun nukahtaa niin annan nukkua. Sama vaippa ehti olla noin nelisen tuntia. Kun heräsi ja nostin sängystä oli aivan kuiva, juteltiin siinä vähän aikaa ja laskin sohvalle siksi aikaa kun hain vaipan. Tulin takaisin niin toinen kylki oli aivan märkä.

Normaalisti ei siis tosiaan ole noin pitkää vaipanvaihtoväliä, en uskonut että nukkuis niin pitkään

Tää pampers-libero maaottelu on ihan tavallista... :) Mutta vaipan pitävyys on kyllä kiinni eniten lapsen vartalon mallista ja siihen sitten pitää etsiä sopiva vaippa. Toiset vaipat istuvat vain paremmin kuin toiset. Mutta onneksi on valinnan varaa. Meillä epäsopivat käytettiin päiväaikana loppuun ja yöksi ostettiin niin kauan uusia että joku sopi. Myös lapsen kasvaessa saattaa vartalon malli välillä muuttua sen verran, että vaippamerkkiä joutuu vaihtamaan, ainakin hetkeksi. Ei ole siis kiinni merkistä vaan istuvuudesta. :)

Me ollaan vannoutuneita Liberon käyttäjiä. Onhan niitä joskus tullut yli tai ohi, mutta olen pistänyt vahingon piikkiin, vaippa ollut huonosti tai jotain. Ollaan kyllä tykätty enemmän kuin muista merkeistä.

Aikoinaan kun yritettiin pojalle laittaa muun merkkistä vaippaa, se sai kauhean raivarin ja huusi "Mä haluun libelovaipan"! Ei siis suostunut muuta kelpuuttamaan :D Olis pitänyt saada tuo videoitua, olis ollut hyvä mainos.

Käytätkö muuten yöllä bodia? Voisiko vaippa olla liian pieni jos lapsi onkin kooltaan sen mallinen että tarvitsisi isomman istuakseen kunnolla vaikka paino onkin eri? Voisiko bodi tai housut kiskoa vaipan jotenkin sivuun? Mutta toki kokeile muita vaippoja jos liberot ei sovi :)

Joskus voi myös olla niin, että täytyy ottaa eri koko kuin mitä on paino, pituus vaikuttaa tähän myös.
Meillä aina toimineet liberot loistavasti.

Pamperseista en tykkää siitä syystä, että kaikki housut tuntuvat käteen ihan nihkeiltä/kosteilta.
Monesti menin vaihtamaan vaatteita, kun luultiin, että on tullut jostain syystä läpi, ennen kuin hiffasin, että on ko vaipan ominaisuus.

Meillä Liberot olleet parhaat, joskin nekin huononivat ohentuessaan. Pamperssit haisee järkylle ja ne todellakin ovat järkyt lötköt ekan pissan jälkeen. Muita meillä ei ole kokeiltukaan.

Meilläkin Libero toiminut hyvin, Pamperssit haisee oudolle ja tulee sit vaihettua aika tiheään kun se haju on niin voimakas myös vaippaihottuma vaivaa huomattavasti enempi Pampersin kanssa. Toki aina välillä tulee pissat yöllä läpi, riippuu paljon typy juo ennen nukkumaan menoa.

Yhteistyössä