Voi voi, taas tilasin suklaalevyn....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kerpele
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Kerpele

Aktiivinen jäsen
07.09.2010
11 640
3
36
Viimeksi eilen tuhottiin miehen kanssa yks sellanen :p

Voi miten tän järjettömän makeanhimon saakaan kuriin??

Ennen raskautta onnistuin saamaan sen kuriin, vaikka olen aina ollut herkkuaddikti.. Ja nyt sitten tuntuu että se vyöryy taas päälle kymmenen kertaa pahempana..

No, mutta eikö se nyt oo niin kuitenkin että "jos se on hyvää niin se ei voi olla pahasta" :saint:

Sellasen maraboun daim-suklaalevyn mä saan kohta....... Kuolaus.........

• Tykkää
Reactions: miata
Auts.

Mäkin täällä taistelen itseni kanssa, jotta soitanko miestä tuomaan tullessaan karsaa :p

Vielä EN oo soittanut........apuva.

No mä juttelin tuttavan kanssa kun se oli lähdössä hakemaan karkkia, sitten näin jonkun herkkualoituksen tossa.. ja sit en vaan voinut enää mitään. Mun käsi vaan tarttu puhelimeen ja mun suu vain sanoi sinne puhellimeen "salakielellä" että "yks d-a-i-m-chocolate...ööö...mikähän se oli..?" ja mies toisessa päässä vain totesi että "jahas jahas... no ehkä mä voin tuoda.."

Oliski suklaata.. Tai no ihan hyvä ettei oo, mä en haluu lihoo enempää :D

No mä en taida olla enää pelastettavissa :D

Hepponen kymmenen kiloa jo varmaan tullut tässä 4 kk:den aikana :whistle: :ashamed:

Mutta, pitäis yrittää nyt pitää syömiset kurissa tai joudun sokerirasitukseen..... Enkä jaksais mennä kun olen varma että tällä ei ole mitään tekemistä minkään rd:sen kanssa..

Edellisissäkin raskauksissa tullut huimat kilomäärät eikä mitään ongelmia ole ollut, ilmeisimmin johtunut vain syömisestä :p ....Mutku ei voi mitään kun syöminen ja herkuttelu on niin ihanaa :heart: Nälkäkin on kivaa kokea joskus, normaalitilassa unohdan syödä kun ei tule nälkää oikein koskaan muulloin kuin menkka-aikoina :D

• Tykkää
Reactions: Heavyfreak
ei saa tehdä aloituksia suklaasta :attn:

sen pitäis olla yks kohta tuol keskustelupalstan "säännöissä" :D

onneks en oo kerryttänyt kun vasta vähän alle 10kg tässä raskaudessa, oon jo onneks viikolla 30 niin vielä on toivoa ettei hirveesti enempää tulis :saint:

• Tykkää
Reactions: Dongxi
No mä en taida olla enää pelastettavissa :D

Hepponen kymmenen kiloa jo varmaan tullut tässä 4 kk:den aikana :whistle: :ashamed:

Mutta, pitäis yrittää nyt pitää syömiset kurissa tai joudun sokerirasitukseen..... Enkä jaksais mennä kun olen varma että tällä ei ole mitään tekemistä minkään rd:sen kanssa..

Edellisissäkin raskauksissa tullut huimat kilomäärät eikä mitään ongelmia ole ollut, ilmeisimmin johtunut vain syömisestä :p ....Mutku ei voi mitään kun syöminen ja herkuttelu on niin ihanaa :heart: Nälkäkin on kivaa kokea joskus, normaalitilassa unohdan syödä kun ei tule nälkää oikein koskaan muulloin kuin menkka-aikoina :D

Mä oon vähän yli kahes kuukaudes lihonu 8 kiloo.. enkä oo ees raskaana.. :snotty:

Syytän äijää, se tekee liian hyvää ruokaa :D Mut niinhän toi on meinannu että lihottaa mua ja on kyl onnistunukki.. :D

Alkuperäinen kirjoittaja samuelinäiti;26416351:
ei saa tehdä aloituksia suklaasta :attn:

sen pitäis olla yks kohta tuol keskustelupalstan "säännöissä" :D

onneks en oo kerryttänyt kun vasta vähän alle 10kg tässä raskaudessa, oon jo onneks viikolla 30 niin vielä on toivoa ettei hirveesti enempää tulis :saint:

Ja mä viikolla 18 menossa.... :whistle:

Hupsista.... Ens viikolla on neuvola... täytyy varmaan pitää viikon salaattikuuri ennen sitä :saint: Tai salaa säätää sitä neuvolan vaakaa vähän?

Ja mä viikolla 18 menossa.... :whistle:

Hupsista.... Ens viikolla on neuvola... täytyy varmaan pitää viikon salaattikuuri ennen sitä :saint: Tai salaa säätää sitä neuvolan vaakaa vähän?

kerro miten onnistuit sitten neuvola vaa'an säätämisessä, jos vaikka itekin sitten tekisin lopun helpommaks sillä konstilla niin ei tarttis stressata :D

Miulla olis tuolla keittiön kaapissa 1 1/2 levyä suklaata. :p
Puolet toisesta levystä meni suklaajäätelön tekemiseen, saas nähdä miten pitkään
noi suklaa kestää miulla. :D

Välillä tulee syötyä suklaata enemmän ja välillä suklaa saa olla kaapissa pari viikkoa tai kuukautta
syömättä.

Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja samuelinäiti;26416405:
kerro miten onnistuit sitten neuvola vaa'an säätämisessä, jos vaikka itekin sitten tekisin lopun helpommaks sillä konstilla niin ei tarttis stressata :D

Joo :D

Sit käykin niin että akka (minä) näyttää ryhävalaalta ja "ai kappas vaan, paino näyttää laskeneen kaksi kiloa" ja seisoo siinä vaa'alla sädekehä vinossa..

Ainoa oikea ongelmahan tässä painonnousussa on että ukko alkaa puhisemaan nostaessaan mua syliin siinä vaiheessa kun paino alkaa paukuttaa yli 80kg :D

lihava tai laiha, nii silti voi tulla diabetes, tai olla diabeetikko, myös raskausajan diabeetikko.

riskiryhmillä ja noilla painokiloilla on ehkä ihan ymmärrettävää että haluavat tarkistaa kestääkö keho sen energiamäärän/sokerimäärän. Yli kymmenen glukoosiarvothan aiheuttavat ihmiselle jo ongelmia.. mutta myös lapsen kehitys voi häiriintyä/tarvita jälkihoitoa vastasyntyneidenvuodosastolle/teholla.

[QUOTE="vieras";26416418]sokerirasitus turhasta? ööh, okei. Mun käsittääkseni se tutkitaan jos arvoissa jotain, eikä painossa...[/QUOTE]

Lääkäri sanoi katsoessaan edellisten raskauksien painonnousua että otattaa varmuuden vuoksi sen sokerirasituksen jos paino nousee taas samalla lailla. Epäili tosin "syyn" olevan siinä että olen ollut elämäni aikana monesti niin lihava että rasvasolut uusiutuvat herkemmin tai jotain......... Tosin mä kyllä vähän myönsin sille että taitaa mun herkutteluillakin olla jotain osaa asiaan, sovittiin etten syö välipalaksi niitä keksejä.... :saint: mutta suklaasta ei puhuttu mitään :)

Joo :D

Sit käykin niin että akka (minä) näyttää ryhävalaalta ja "ai kappas vaan, paino näyttää laskeneen kaksi kiloa" ja seisoo siinä vaa'alla sädekehä vinossa..

Ainoa oikea ongelmahan tässä painonnousussa on että ukko alkaa puhisemaan nostaessaan mua syliin siinä vaiheessa kun paino alkaa paukuttaa yli 80kg :D

alko naurattaa kun mietin tota neuvola näkymää :laugh: kappas..

no löytyypä ainaki motivaatiota meikäläisellä vatsan ympäriltä kun lenkille pitää lähteä synnytyksen jälkeen :cool:

[QUOTE="hennipenni";26416445]lihava tai laiha, nii silti voi tulla diabetes, tai olla diabeetikko, myös raskausajan diabeetikko.

riskiryhmillä ja noilla painokiloilla on ehkä ihan ymmärrettävää että haluavat tarkistaa kestääkö keho sen energiamäärän/sokerimäärän. Yli kymmenen glukoosiarvothan aiheuttavat ihmiselle jo ongelmia.. mutta myös lapsen kehitys voi häiriintyä/tarvita jälkihoitoa vastasyntyneidenvuodosastolle/teholla.[/QUOTE]

Ei mulla painoa sinäänsä mitenkään älyttömästi ole... ehkä se 74-75kg tällä hetkellä, edellisessä neuvolassa oli 72kg mikä taas oli lääkärin mielestä ihan ok.

Ja kyllähän mä sitten siihen sokerirasitukseen menen jos näkevät tarpeelliseksi :)

Voi jesus teidän kanssa... Nyt mun tekee mieli suklaata (sitä DAIMSUKLAATA) ja koska olen heikko niin Kai se on mentävä sitä hakemaan.. onneksi tuo lähikauppa on aina 22n asti auki :D

Sieltä saa muuten semmoisia pieniä munkkeja joiden sisällä on kermavaahtoa ja hilloa ja päällä suklaata... Hmmm... Ei hemmetti.

• Tykkää
Reactions: Kerpele

Yhteistyössä