Mikä on iso ikäero?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ikäero
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ikäero

Vieras
Tapasin äskettäin miehen joka on minua vanhempi, 16 vuotta. Olen 29v. Onko ikäero liian suuri? Pidän miehestä ja meillä synkkaa hyvin, ikäero vain mietityttää...

No onhan se tietty paljon niin ajateltuna, että mies on ollut täysikäinen kun sinä olet ollut 2v... Mutta mitä vanhemmaksi tulette, sitä pienemmäksi ikäero muuttuu. Ei toi enää tossa iässä musta kauhean pahalta tunnu, ainakaan, jos miehellä ei esim. ole parikympisiä lapsia ja muutenkin olette samassa elämäntilanteessa (sinkkuja).

No onhan se tietty paljon niin ajateltuna, että mies on ollut täysikäinen kun sinä olet ollut 2v... Mutta mitä vanhemmaksi tulette, sitä pienemmäksi ikäero muuttuu. Ei toi enää tossa iässä musta kauhean pahalta tunnu, ainakaan, jos miehellä ei esim. ole parikympisiä lapsia ja muutenkin olette samassa elämäntilanteessa (sinkkuja).

Miehellä yksi samanikäinen lapsi mitä minulla, tosin minulla on kaksi lasta, mutta samaa ikäluokkaa ovat. Sinkkuja olemme ja samat kiinnostuksen kohteet jne.

Olin ite suhteessa jossa mies oli 17 vuotta vanhempi. Ainakin meidän suhteessa se näkyi, negatiivisessa mielessä. Pidemmän päälle homma kaatui, vaikka pari vuotta alkuhuuma jaksoikin kantaa.

En väitä että näin aina, mutta näin meillä.

Meillä on miehen kanssa ikäeroa 11 vuotta. Mielestäni se ei ole liikaa ja jos siihen nyt lisää vielä tuon viisi vuotta, ei tilanne olennaisesti muutu. Olette kuitenkin aikuisia molemmat. Jos se on teille ok, niin antakaa mennä.

mun mies on 14v vanhempi ja olin 20 kun alettiin seurustella.. nyt 7v yhdessäoloa ja toinen lapsukainen tulossa. Meillä ikäero ei haitannut (tosin alkuun vähän mietitytti ja toki se oli "juttu" tutuille) molemmilla oli ikäerosta huolimatta samankaltainen elämäntilanne ja yhteneväiset käsitykset tulevaisuuden haaveista..
Ainoa asia mikä mietityttää on vanhuus sitten joskus.. mies jäänee siis myös 14v aiemmin eläkkeelle ja mä saan hyvin todennäköisesti elää omat eläkepäiväni yksin (jos siis tilastoihin on luottamista..). Mutta en sitä kovin paljoa murehdi - eihän sitä koskaan tiedä mitä elämä tullessaan tuo.