Onko tämä kummittelua?

Menkää muualle terrorisoimaan te kolme imbesilliä.
Antakaa toisten keskustella mistä haluavat. Hus, pois. Täällä ei ole mitään teille.

No minäpä menen. :) Mutta toki näistä tontuista ja muista hiippahengistä lienee mahdollista keskustella myös jollain ulkopuolisilta suojatulla foorumilla, jossa ei kenenkään järjen valo pääse hidastamaan mielikuvituksen rivakkaa lentoa. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Tapiontytär;26387822:
Noniin, kummitustarina on julkaistuna :)
Elämän pieniä ohdakkeita

Kiitos linkistäsi. Tarina oli mielenkiintoinen :) Uskon sinua kyllä, itsekin olen kokenut vaikka mitä. Mielenkiintoisinta minusta on se, miten paljon nykyään näitä #kummitusjuttuja" ihmiset kokee. Tuntuu, että ne vaan lisääntyvät koko ajan.

Mukava olisi nähdä valokuvia tuolta asemaltanne, toki myös kuulla lisää juttuja "yliluonnollisista" sattumuksista siellä.

Ja ihan vain ohimennen, blogisi oli mukava ja tekstisi hyvin kirjoitettua, mutta tuo väritys oli todella häiritsevä. Aivan kuin sivu ei olisi latautunut kunnolla.. Hieman terävämmät tai kirkkaammat värit tekisivät sivustosta luettavamman.

[QUOTE="vieraana";26391552]Kiitos linkistäsi. Tarina oli mielenkiintoinen :) Uskon sinua kyllä, itsekin olen kokenut vaikka mitä. Mielenkiintoisinta minusta on se, miten paljon nykyään näitä #kummitusjuttuja" ihmiset kokee. Tuntuu, että ne vaan lisääntyvät koko ajan.

Mukava olisi nähdä valokuvia tuolta asemaltanne, toki myös kuulla lisää juttuja "yliluonnollisista" sattumuksista siellä.

Ja ihan vain ohimennen, blogisi oli mukava ja tekstisi hyvin kirjoitettua, mutta tuo väritys oli todella häiritsevä. Aivan kuin sivu ei olisi latautunut kunnolla.. Hieman terävämmät tai kirkkaammat värit tekisivät sivustosta luettavamman.[/QUOTE]

Kiitos palautteesta :) Enköhän minä siellä kertoile lisää jos meillä nämä tapahtumat jatkuu..

Blogin värityksessä on tarkoituksella valittu vanhoja värisävyjä, sellaisia joita täältä meiltäkin löytyy. Voihan se olla että eri näytöt vääristää noita jonkin verran, ja sitten tietysti kaikki ei niistä väreistä muuten vain pidä. Olen kuitenkin jo pari kertaa värejä vaihdellut ja eiköhän ne taas jossain vaiheessa muokkaannu :)

Mutta niin, takaisin aiheeseen. En osaa sanoa, onko kummittelu lisääntynyt vai tuleeko netin vuoksi vain sellainen käsitys, ennen kun ei ollut yksittäisillä tarinoilla näin montaa "kuulijaa" :)
Myöskin anonyyminä esiintymisen mahdollisuus varmaan saa sellaisenkin henkilön jakamaan kokemuksiaan, joka muuten ei kehtaisi niistä kertoa.

Itse olen aika skeptinen, suurin osa ihmisten yliluonnoliseksi uskomista kokemuksista on mielestäni melko helposti selitettävissä. Itselläni on kokemusta ties mistä tavaroiden "itsestään" tippumisista, epämääräisistä äänistä ja muista, mutten ole koskaan niitä säikkynyt. Yksi oikeasti jännä kokemus kuitenkin on.

Oltiin viettämässä isommalla porukalla juhannusta setäni vanhassa talossa maalla. Paikalla oli sukulaisia ja muuta väkeä ja illan mittaan syötiin hyvin ja saunottiin. Yöllä mentiin siskoni kanssa nukkumaan yläkertaan talon lasten peteihin, jotka olivat portaikon viereisessä huoneessa, eli ihan parin metrin päässä portaikosta niin, ettei sinne kuitenkaan nähnyt kunnolla. Ovi oli auki. Juuri kun ehdin saada unen päästä kiinni, heräsin siihen, kun siskoni koira alkoi murista hillittömästi oven suuntaan. Siskoni ponnahti pystyyn ja kysyi silmät pyöreänä: "Ootko hereillä? Mitä toi ääni on?"

Portaista kuului ihan selviä narisevia askelia, jotka tuntui menevän edes takaisin. Joku kuulosti kävelevän ihan siihen portaiden yläpäähän saakka, pysähtyvän hetkeksi ja lähtevän sitten takaisin alaspäin. Ja tätä jatkui pitkin yötä. Koira oli ihan kauhuissaan, tärisi ja murisi siskoni vieressä puolet yöstä. Itse sain loppujen lopuksi unta, kun olin täysin rättiväsynyt, mutta sisko ei paljon nukkunut. :D

No aamulla kun kerrottiin tästä sedälleni, hän ei ollut yhtään ihmeissään ja kertoi talossa tapahtuvan muutenkin kummia. Esimerkiksi isäni, joka on täysi skeptikko, eikä usko mihinkään hörhöilyyn tai huuhaa-juttuihin, oli yhtenä kesänä keskellä kirkasta päivää sanonut setäni vaimolle, että joku naapuri seisoskelee pihan laidalla. Kun sedän vaimo meni hetken päästä katsomaan, ei hän nähnyt kyseisessä paikassa mitään. Isäni sanoo nähneensä vanhan mekkopukuisen naisen puun alla. Hän on vieläkin vakuuttunut, että kyseessä oli joku lähialueen ihminen, mikä saattaa tietysti pitää paikkansa. Naapureita kyseisessä paikassa ei vaan ole kovin tiuhaan, mutta mistä sen tietää, mikä mummo sinne on eksynyt hortoilemaan. Myös setäni vaimo sanoo nähneensä vanhan naisen tuvan puolella.

Muitakin juttuja kyseisestä paikasta on. Kerran ollessani vielä lapsi olin isäni ja siskoni kanssa setäni luona viikonloppua viettämässä. Pelattiin lautapeliä tuvan lattialle, kun ikkunan ohi viuhahti joku hahmo. Isä meni tarkistamaan, onko joku pihassa, muttei siellä ketään näkynyt. Myös muut paikassa yöpyneet ovat kertoneet kokeneensa kummia juttuja. Eräs setäni kaveripariskunta oli kerran viikonlopun yli talonvahtina, ja olivat lähtiessään sanoneet, etteivät suostu enää koskaan tulemaan yöksi. :D Sen tarkemmin en tiedä, mitä oli sattunut. Setäni vain totesi, että ilmeisesti talon ylimääräiset asukkaat eivät syystä tai toiseesta olleet diganneet tätä pariskuntaa.

Setä itse uskoo, että talossa majailee jotain näkymättömiä kavereita, jotka ovat kilttejä ja haluavat katsoa talon ja talonväen perään. Ovat kuulemma kerran pelastaneet talon tulipaloltakin. Itse en muista, onko setäni koskaan kertonut tätä tarinaa kokonaan, mutta on joka tapauksessa vakuuttunut siitä, että ilman näitä "henkiä" olisi talo palanut poroksi.

Oli miten oli, ihan jännä paikka se on. :D

No meillä kans kuuluu ääniä, ja erityisesti lapset ovat nähneet henkiä, itse en ole. Mutta puhetta ja koputuksia, askeleita ja sellasta. Ja olen aivan varma että joku suojelusenkeli täällä ainakin asuu, niin monesta onnettomuudesta lapsetkin ovat päässeet säikähdyksellä. Täälläkin on koira ollut, eikä se ole mitään reagoinut.

En ole muistanut tätä ketjua käydäkään kommentoimassa.. Kiitos mielenkiintoisista (ja vähemmän mielenkiintoisista) kommenteista! :)

En kyllä usko kummituksiin, kyllä noihin varmasti joku syy löytyy. Omaa kokemusta on tuollaisesta ikkunaan koputtelusta aamuöisin, säikäytti ihan pirusti! Ja syylliseksi paljastui HARAKAT! Ne kävi jostain syystä ikkunalaudalla jotain touhuilemassa ja samalla koputtelivat tahallaan tai tahattomasti ikkunaan.

Pelkään todella helposti ja mielikuvitus lähtee helposti laukkaamaan, mutta tähän mennessä kaikelle on löytynyt joku järkevä selitys.

Tuo kuulostaa kyllä järkeenkäyvältä. Toisaalta tuo koira räkyttää kyllä harakoillekkin, ne kun kiusaa sitä ja varastaa sen ruuat.. Että e tiedä sitten. Ei kyllä ole koputtelijoita ollut nyt sen jälkeen. :)

Kyllä toi kummittelulta kuulostaa.

Itsekin uskon jälleensyntymään mutta myös kummitteluun.. Ajattelen että jotkut sielut eivät siirry kovin halukkaasti eteenpäin, ja jotkut eivät suorastaan suostu luopumaan vanhasta ja jäävät haahuilemaan johonkin välitilaan.

Olen itsekkin vähän samoilla linjoilla tuon asian suhteen. Nämä on vaan niin monimutkaisia juttuja, että vaikea "tietää" mihin uskoa.

Nama on ihan todellisia juttuja, ei kuitenkaan mitaan kuolleita ihmisia vaan sellaisia henkia jotka elavat tassa maailmassa tavallaan omassa ulottuvuudessaan ja ovat luotuja mutta erilaisiksi kuin ihmiset. Yleensa ovat omissa oloissaan mutta osa voi tehda kiusaa tai muuten ilmaista olemassaoloaan. Tassa yksi tapaus meidan kotoa, sattui vahan aikaa isani kuoleman jalkeen:

Isallani oli tapana aina katsella makuuhuoneessa televisiota, vanha televisio jota oli vaikeaa saada auki. Jos oli jotain halinaa, han kaansi aanen aina kovalle. Jonkin aikaa isani kuoleman jalkeen aitini oli kotona puhelimessa, juuri tuollaisessa tilanteessa isani saattaisi laittaa television aanta kovemmalle. Makuuhuoneessa ei ollut ketaan mutta televisio meni paalle ja aani alkoi voimistua kovemmaksi. Aiti meni puhelun paatyttya katsomaan eika siella ollut ketaan, eika mitaan tietoa miten televisio oli mennyt itsestaan paalle ja viela volyymia nostettu. Mitahan tama oikein oli?

Nama on ihan todellisia juttuja, ei kuitenkaan mitaan kuolleita ihmisia vaan sellaisia henkia jotka elavat tassa maailmassa tavallaan omassa ulottuvuudessaan ja ovat luotuja mutta erilaisiksi kuin ihmiset. Yleensa ovat omissa oloissaan mutta osa voi tehda kiusaa tai muuten ilmaista olemassaoloaan. Tassa yksi tapaus meidan kotoa, sattui vahan aikaa isani kuoleman jalkeen:

Isallani oli tapana aina katsella makuuhuoneessa televisiota, vanha televisio jota oli vaikeaa saada auki. Jos oli jotain halinaa, han kaansi aanen aina kovalle. Jonkin aikaa isani kuoleman jalkeen aitini oli kotona puhelimessa, juuri tuollaisessa tilanteessa isani saattaisi laittaa television aanta kovemmalle. Makuuhuoneessa ei ollut ketaan mutta televisio meni paalle ja aani alkoi voimistua kovemmaksi. Aiti meni puhelun paatyttya katsomaan eika siella ollut ketaan, eika mitaan tietoa miten televisio oli mennyt itsestaan paalle ja viela volyymia nostettu. Mitahan tama oikein oli?

kyllä meiläkin joskus telkari itsetään mene päälle mutta en usko että kummitukset ovat asialla. Nää nykyaikaiset taulutv.t on joskus vähän tällaisia hassuja

Toinen tapahtui eilen, kun oltiin pojan kanssa kahdestaan pötköttelemässä makuuhuoneessa.
Kuultiin, kun ulko-oven ripaa painettiin, kuin joku olisi tullut sisään. (Poikakin kuuli tämän.)
Makuuhuone on siis eteisen vieressä ja ikkunasta näkyy ulko-ovelle.
Mentiin katsomaan, olettaen, että mies tuli kotiin. Mutta ei siellä ollut ketään.

Tää voisi olla jokin eläin.. Iso lintu tai vaikka naapurin kissa.

Jänniä juttuja, varsinkin Tapiontytär, sun blogimerkintäsi.

Mua ja mun äitiä on aina "piinannut" pienet yliluonnollliset jutut, etiäiset jne.
Oon nyt asunut mun uudessa asunnossa 1,5vkoa ja jo ekasta yöstä asti oli selvää, että entinen asukas on kuollut tähän asuntoon vaikka välittäjä ei "tiennyt". Lemmikitkin on käyttäytyny öisin hyvin oudosti, jota ei oo edellisissä kahdessa asunnnossa tehnyt. Noh, ei haittaa.

Eilen meni telkkari ittekseen päälle, en säikähdä tollasia juttuja ja tokasin vain, että kiitos huomaavaisuudesta mut meillä ei kyllä nyt katota telkkaria. Ihanku joku olis sanonu "höh" :D

Toki lähes kaiken yliluonnollisen voi laitta sen piikkiin, että ihminen on vaan herkkä ja aistii+mielikuvitus värittää tapahtumista loput.
En tiedä sit mihin uskoa, mut ei mua haittaa yliluonnollisen kokeminen, ei tarvi pelätä niin kauan ku ei mitään pahaa tapahdu :)

Yhteistyössä