Hmm, lapsi valitellut vatsaansa muutaman tunnin...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pohtija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pohtija

Vieras
1-luokkalainen poika.
On syönyt kunnolla ja kävi kakalla, mutta vatsaan vaan sattuu.
On oikeesti aika vaisun olonen.

Ongelma on siinä, et mä olen päikyssä töissä ja mulla olis huomena aamuvuoro, eli olis vähän pakko olla työpaikalla klo6.30 kun ensimmäinen lapsi tulee hoitoon.
Mutta kiva sitten jos lapsi alkaakin vaikka oksentaa yöllä, voinko mä työkavereille soittaa keskellä yötä? :ashamed:

Sit jos soitan nyt ja vaihdan työvuoroa eikä lapsella olekaan mitään enää huomena, niin ottaa kyllä raskaasti päähän... Mä siis eniten pidän aamuvuoroista..

Ja asutaan lapsen kanssa kaksin...

No, kai mä seurailen vielä hetken... Ärsyttävä tilanne, ei oo ennen kohdalle osunutkaan..

Meil on tapana kattoa kuka on aamulaisesta seuraava ja jos yhtään näyttää siltä ni varotetaan jo illalla. Se menee sitten avaamaan. Eiköhän se yön aikana ilmene miten pojan vointi etenee.

Alkuperäinen kirjoittaja onni löytyy arjesta;26442680:
huh, hei oikeesti :laugh: vähän muutakin tarttee diagnoosiin ku hyppäämisen..

Älä naura. Toi on ihan yleisesti käytetty diagnoosin apuväline. Jos on jokun muu vatsakipu, niin lapsi pystyy hyppäämään esim matalalta tuolilta. Jos on umppari, niin ei suostu hyppäämään. Tää on tosi luotettava keino kuulemma.

Tai voithan sä mennä avaamaan joka tapauksessa ja lähtee sit kotiin kun seuraava(t) tulee töihin? Ekaluokkalainen varmaan pärjää pari tuntia aamulla yksinkin..

[QUOTE="hmmm";26442922]Tai voithan sä mennä avaamaan joka tapauksessa ja lähtee sit kotiin kun seuraava(t) tulee töihin? Ekaluokkalainen varmaan pärjää pari tuntia aamulla yksinkin..[/QUOTE]

Jos on oksennustaudissa, niin ei kyllä pärjää.

[QUOTE="hmmm";26442922]Tai voithan sä mennä avaamaan joka tapauksessa ja lähtee sit kotiin kun seuraava(t) tulee töihin? Ekaluokkalainen varmaan pärjää pari tuntia aamulla yksinkin..[/QUOTE]

En uskaltaisi jättää oksentelevaa lasta yksin, ekluokkalaistakaan. Meillä poika 9v. oli just eilen oksennustaudissa ja oksenti selällään nukkuessaan, oli ihan pelistä pois ja olisi voinut tukehtua yksikseen oksennukseensa.

Yhteistyössä